Hur botar ni ilska?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Hur botar ni ilska?

Post by 2mAz »

Tycker att man, var och varannan dag sitter och blir förbannad framför datorn. Sen om det är på folk eller just själva datorn spelar inte så stor roll.

Jag skulle behöva lite tips på hur jag botar den. Som det är nu kan jag vara småförbannad/grinig i flera timmar.

Förr i tiden när grejerna höll, sopade man ju ner tex neskontrollen i golvet men i dessa dagar funkar inte det.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag blir sällan arg. Det är för att jag inte bryr mig så mkt. Går det sönder så tar jag det i min takt och fixar det. Snackar någon skit så bryr jag mig inte, huvudsaken är att jag vet hur det ligger till så... Att behöva övertyga en idiot lägger jag knappast ner tid då jag istället gör något vättigare.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

När jag blir arg slår jag på min laptop som jag ofta har i knäet.
Har haft sönder ca fyra st pga av min ilska.
Senast var för två veckor sen då hårddisken pajade.
Arbete ger frihet
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

ADiS wrote:Jag blir sällan arg. Det är för att jag inte bryr mig så mkt. Går det sönder så tar jag det i min takt och fixar det. Snackar någon skit så bryr jag mig inte, huvudsaken är att jag vet hur det ligger till så... Att behöva övertyga en idiot lägger jag knappast ner tid då jag istället gör något vättigare.
True, men för egen del när ilskan och frustrationen blir för stor brukar jag avreagera mig på gammalt skrot, kanske dänga ettpar bucklor i ett skrotat chassi eller mangla nån liten pryl man aldrig kommer ha nytta av eller ens fungerar.

Så ibland önskar jag att jag hadde en stor slägga och en hel gammal upprostad citroën som jag kunde köra sönder och slå på så mycket jag orkar med släggan när bilen inte rullar längre. Har sett att folk gör liknande saker med skrotbilar i grustag och de ser ut att ha riktigt roligt.

http://www.gemigdinbil.nu/

Men vanligtvis brukar jag lugna ner mig och låta ilskan svalna tills jag kan göra något åt det jag blivit förbannad på.
Kan inget om mycket
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dom gjorde ett experiment i japan. Vissa barer, krogar serverade porslin. Porslin? Japp, vid en viss tid så hade dom en liten korridor där folk fick kasta porslinet. Alla sa att det fick dom att må bättre även om dom inte var arga. Jag förstår dom totalt. Själv älskar jag att ha sönder saker. Ge mig en skruvmejsel, hammare och en jätte stor skrot med massa hemelektronik så kommer ni aldrig mer se mig ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag svär. Det mår jag bra av.
We dance to all the wrong songs
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Life's a joke, yuk it up.
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Engångsmöss kanske skulle kunna vara nått. Fan vad fint att ha råd att kasta sönder en mus om dagen. (Usch det låter verkligen som att jag är arg jämt, så är ej fallet :) )
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

dpinto wrote:Jag svär. Det mår jag bra av.
Samma här.. blir väldigt sällan förbannad framför datorn, men händer det hjälper en svordom eller fem. :)
hej.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Please enter your username and password to log in.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Svordomar brukar fungera riktigt bra. alternativ slår jag på någonting som jag vet kommer hålla. typ en vägg eller i skrivbordet.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

ADiS wrote:Please enter your username and password to log in.
Oj då. Hur som helst är den här texten ganska beskrivande:
A barren, desolate place. Evil things lurk in the shadows, gibbering and foaming at the mouth. There is no law and order in The Wasteland.
WARNING: The Wasteland is not for the faint of heart, or work, or anyone.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Lena Handén ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

enda gången jag brukar blir förbannad är nät det går löjligt dåligt på nått spel
men det brukar räcka med nån svordom så går det över
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Jag drar på stenhård metal i lurarna högt som fasen sen spelar jag tex gta san andreas och dödar massa folk :P det hjälper seriöst
The town where i was born...
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Jag brukar svära och slå handen så hårt jag kan i sängen, gärna bita av en penna samtidigt. Det hjälper, lite iaf.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Hur botar ni ilska?

Post by fisk »

2mAz wrote:Tycker att man, var och varannan dag sitter och blir förbannad framför datorn. Sen om det är på folk eller just själva datorn spelar inte så stor roll.

Jag skulle behöva lite tips på hur jag botar den. Som det är nu kan jag vara småförbannad/grinig i flera timmar.

Förr i tiden när grejerna höll, sopade man ju ner tex neskontrollen i golvet men i dessa dagar funkar inte det.
Vill du höra min kvasipsykologiska förklaring, eller vill du höra ett standardsvar?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Re: Hur botar ni ilska?

Post by 2mAz »

fisk wrote:
2mAz wrote:Tycker att man, var och varannan dag sitter och blir förbannad framför datorn. Sen om det är på folk eller just själva datorn spelar inte så stor roll.

Jag skulle behöva lite tips på hur jag botar den. Som det är nu kan jag vara småförbannad/grinig i flera timmar.

Förr i tiden när grejerna höll, sopade man ju ner tex neskontrollen i golvet men i dessa dagar funkar inte det.
Vill du höra min kvasipsykologiska förklaring, eller vill du höra ett standardsvar?
Vet inte om man törs höra den, men shoot. :P
User avatar
Xterminator
Posts: 3
Joined: 2005-12-09 21:05:36
Location: Farstun
Contact:

Post by Xterminator »

Hitta ett gammalt tangentbord som du kan avreagera dig på. he..he... fungerar alltid. ;D
Aaaaaahhhhhh.................
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Bli inte arg från första början.
Kan inte minnas sist jag blev riktigt förbannad.

Näst sist något gick åt helvete var i söndags. Jag byggde en liten pryl efter en ritning i en bok jag har. När jag gjort kretskortet, borrat, lödit och gjort hål i lådan och monterat allt och sen kopplade in i tron att det skulle fungera, (för det var ju exakt efter boken), så sa det bara poff! Inte ett smack hände utom att säkringen brann. Blev jag arg? Nej. Blev en smula besviken bara efter en halv dags arbete, men sen tog jag loss allt som var helt och kastade resten av kortet, och började fundera på hur man skulle kunna göra det bättre själv. :)

Sist något dåligt hände var att jag tappade bort bilnyckeln någon gång under en arbetsdag. Upptäckte det när jag kom tillbaks till kontoret och skulle sätta mig i min bil. Jahapp, så var det med den saken, tänkte jag och tog firmabilen hem, hämtade reservnyckeln, åkte tillbaks, tog min bil och åkte till bilfirman och beställde en ny nyckel, samt en ny larmfjärr. Verkstadstid på torsdag för inkodning av nya startspärrchipet. Allt som allt tusen pix. Blä... Men jag är inte arg. En smula irriterad på mig själv, men inte så jag måste slå på nåt. :)

Och datorn? Ja den går som en klocka. Inget att bli arg på :)
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

När jag blir förbannad sticker jag till en polare och sparkar på hans dell, dem är de enda här i värden som strular.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

486-Moddare wrote:När jag blir förbannad sticker jag till en polare och sparkar på hans dell, dem är de enda här i värden som strular.
Haha, sant
The town where i was born...
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

Är jag på arbetet och det strular så lägger jag ner allt och tar en kopp kaffe, bakar en snus och går och tittar på nåt skrot nånstans, då försvinner alla problem.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

perhaven wrote:Är jag på arbetet och det strular så lägger jag ner allt och tar en kopp kaffe, bakar en snus och går och tittar på nåt skrot nånstans, då försvinner alla problem.
Låter härligt
The town where i was born...
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Det bästa "botemedelet" mot ilska för mig är sömn.
Post Reply