Full och konstig pappa :P

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Full och konstig pappa :P

Post by sleepr »

Jag har på senare tid märkt att min pappa blir lite konstig när han är full. Visst, det blir la alla? Men han blir speciell ^^
Nu är det inte så att han är alkoholist, nejnej, han dricker bara vissa helger till maten och så.
Detta gjorde han igår - drack.
Iaf.. Pappa tog sig några glas till maten igårkväll (fler än vanligt, eftersom mamma inte var hemma :/) och jag märkte att han blev mer och mer pratglad medan allt mer alkohol började rusa in i hans blod. Han snackade och snackade, mest om datorer (vilket vi brukar) medans jag försökte slita mig loss och bege mig till datorn. När jag väl satt mig framför skärmen dröjde det inte länge innan han kom in i mitt rum och sa: "Hur sätter man i de här SDRAM minnena?".. Jag förklarade hur han skulle gå tillväga och han tackade och gick iväg. 20 minuter senare kom han in igen och frågade om jag har kylarpasta.. "Javisst", sa jag och gav honom kylarpasta. 10 minuter senare ropade han på mig och bad om hjälp - "Hur sätter man på processorfläkten?", sa han sluddrande. Jag satte på processorfläkten åt honom och gick in i mitt rum igen. "Aron! Den funkar inte!", ropade pappa efter 5 minuter.. Jag gick in och tittade och la märke till att han kopplat in ett as gammalt, ej fungerande nätagg och kopplat allting fel förrutom de prylar han fick hjälp med. Haha.
Det är inte första gången han fått sina ryck att helt plötsligt börja laga saker, näe, detta hände även för 2 veckor sedan, då han drack sig lite full. Det var ännu värre.. Han fick för sig att han skulle sätta upp en ny TV-antenn på taket. Och det gjorde han! ^^ Det blev dock sämre bildkvalitet än gamla.. :P

Nåja, är det bara min pappa som blir sådan? :P Eller känner ni någon som gör liknande saker på fyllan?
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Post by sleepr »

mr b0m: haha, nejnej. Somsagt är han inte alkoholist. Inte tycker jag att man är alkoholist om man dricker en gång varannan, var tredje vecka till maten..?
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Haha, skönaste farsan ever.
Dogs fucked the Pope... no fault of mine.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Hehehe, låt han inte byta proppar/säkringar på fyllan bara...
DDS for life!
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

nog för att jag brukar passa på att städa innan jag lägger mig om jag har haft fest, men det gör jag bara för att slippa det när man är bakis, sen har jag inte samma disktrase fobi då :P .

Men att göra allt hemma pul på fyllan låter inte nyttigt och att sätta upp tv antenn låter livsfarligt.
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Skön farsa! Uppskatta!
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Vad trevligt folk verkar ha i sina familjer, samma intressen och trivs med varandra. Du har det gött du.
User avatar
KlosterKatten
Posts: 440
Joined: 2005-11-05 15:44:59
Location: Sthlm

Post by KlosterKatten »

coin wrote:Hade en kompis förr vars farsa bukade ta tag i håret och i skinnet under käken och lyfta upp sin son (min kompis)
och låta honom hänga fritt. Rätt taskigt. Kul för oss andra dock.
Haha måste sett skitkul ut :D Garvar av bara tanken.
Tjock, tjockare, TJOCKIS !
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

coin wrote:Hade en kompis förr vars farsa bukade ta tag i håret och i skinnet under käken och lyfta upp sin son (min kompis)
och låta honom hänga fritt. Rätt taskigt. Kul för oss andra dock.
dat is some old school shit right there!
Parental Advisory - Explicit Content
pimen

Post by pimen »

Var glad att du ens snackar med din fars, det gör inte jag, men du kan väl ta och snacka med honom om det när han e nykter och få honom att säga att du kan stoppa honom om han vill göra direkt farliga saker
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

skulle vara kul med en farsa som villl tala om datorer...
när jag försöker starta en sådan konversion blir hann bara irriterad för att han inte fattar något... :P
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

walliski wrote:skulle vara kul med en farsa som villl tala om datorer...
när jag försöker starta en sådan konversion blir hann bara irriterad för att han inte fattar något... :P
haha, jo det är nästan samma sak här med. Han blir inte irriterad men han fattar absolut ingenting ;)
Carpe Diem
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Håll koll om detta börjar öka.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
sleepr
Posts: 255
Joined: 2004-12-22 21:09:26
Location: Island?

Post by sleepr »

Ah, jag och min pappa kommer jätte bra överrens.. Vi snackar om datorer dagligen :P .. Det var han som gjorde att jag blev intresserad när jag var yngre. Min far brukar i princip alltid förstå vad jag pratar om när vi kommer in i ämnet. Det är riktigt skoj faktiskt om man tänker efter..
Somliga har ett liv, andra gifter sig.
Crowl
Posts: 20
Joined: 2004-12-21 18:46:14
Location: Karlshamn

Post by Crowl »

Min morfar var lite sån, han gick upp typ fyra på morgnarna och började rensa ogräs och sånt.
Tror det var för att ingen skulle kunna säga att han bara drack och inte gjorde nåt riktigt.
Farsan blir bara oerhört lugn och pratar lite mer än vanligt.
Själv har jag nog försökt fixa nåt på fyllan men det går ALLTID åt helvete så det är bättre att låta bli.
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Har man väl gjort själv många gånger..

Satt på en fest en gång och han som hade festen och lägenheten satt och gnällde att han aldrig fick upp sin takfläkt..

Till slut ruttnade vi så vi tog en 10 miniuters timeout från festen och hängde upp den åt han... Funkar än =)

Nåja.. OT

Att man tar sig ett glas ibland gör en inte till alkoholist.
Kan nog vara det att mor din inte är hemma som gör att han tänker sig att han tar sig en till..

Men säg det åt han att du inte uppskattar att han är asplakat..
...Gubbe....
Post Reply