Spammande fjortisar, vad gör alla mods!?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Har börjat förstå mer och mer varför stora forum har delar där endast imbjudna kan komma in och ganska snabbt kickas ut om de missköter sig.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Punisher wrote:Jag tycker för det första att inställningen "jag svarar bara för mig själv" är en aningen lustig. Jobbar ni inte tillsammans eller? heh, iaf.
Givetvis jobbar vi tillsammans, men vi är människor som jobbar med 64bits, inte maskiner som du verkar tro. ::) Alla har olika åsikter och jag kan faktiskt bara tala för mig själv.
Och ja, jag tänker reagera mot admin&mod främst, eftersom det är till dem den här delen av forumet är riktad mot. Detta var kritik/respons gentemot ert arbete. Inte vad enskilda medlemmar gör egentligen, även om jag fick använda 128bits som ett exempel / bevis måhända, för att styrka min tes.
Visst, ingen har påstått något annat.
Tråkigt att du måste reagera såhär konstant när jag ser något som är fel.
Jag vet inte hur många gånger det ska behöva sägas. Det är självklart att du ska säga till när det är något som inte stämmer. Trådarna är rensade nu och vi får helt enkelt rensa spaminlägg hårdare.


Resten av ditt inlägg orkar jag inte kommentera, det är ändån summerat i föregående stycke.
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Punisher wrote:Jag tycker för det första att inställningen "jag svarar bara för mig själv" är en aningen lustig. Jobbar ni inte tillsammans eller? heh, iaf.
Det betyder att LiNC tar ansvar för det han säger själv. Vi jobbar alla tillsammans men varje person är ju en individ. Han svarar för sig själv i egenskap av medlem i crew.
Tråkigt att du måste reagera såhär konstant när jag ser något som är fel.
Men du trycker ju på katastrofknappen varje varje gång som om att vår sista stund var inne. Vi blir rätt förvånade över din reaktion.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Punisher wrote: Jag förvränger inte dina ord, jag tolkar dem på ett sätt som för dig kanske inte är "rätt" men bara för den sakens skulle måste det inte vara "fel" för mig. Du får sen tolka min tolkning som du vill.
Men det kan ju vara så att din tolkning inte överensstämmer med vad linc egentligen menade. Och då är det ju precis det du gör, du förvränger hans ord för att passa in i din tolkning. Du har helt enkelt inte förstått vad han menar, eftersom att linc själv inte tycker att din tolkning är korrekt.

Sen tycker jag också att du kan lugna dig lite, enbart därför att i diskussioner som den här är det bäst om man håller upprörda känslor utanför, och håller sig till logik och fakta istället.

Och angående frågan om crewns åsikter; vi är på inga vis något Borg-kollektiv..
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Punisher wrote:If life was a party, who would clean up the mess? ::)
döden.


förövrigt så tycker jag såhär: ju mindre ett forum är, desto mer "intresserade" användare finns det, som verkligen kan sitt.. sen ju större det blir desto mer "lösdrivare" blir det.. jag menar, t.e.x www.tradition.se 's forum.. det är inte precis "överanvänt" men man får alltid bra svar på sina frågor, just för att medlemmarna där är där för att dom gillar det dom pratar om, inte för att fråga folk vad dom har för serienummer på sitt adsl-modem :)
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Lillis wrote:inte för att fråga folk vad dom har för serienummer på sitt adsl-modem :)
Nej men inte är de långt ifrån, undefär så onödiga frågor ställer dom, jag kan garantera att dom inte ens behöver veta de dom frågar i vissa fall...

Jag tycker att folk ska tänka sig för innan dom frågar nåt. Så här ska man tänka "Behöver jag verkligen veta de här, eller klarar jag mig utan de?" då skulle nästan 3/4 av allmänt försvinna, och de som är läs värt vara kvar. Skulle jag tänka som dom och fråga allt möjligt som jag undra över just den stunden så skulle forumet få omkring 50 nya posts av mig per dag, men jag har en hjärna så jag kan sortera bort sånt som jag verkligen inte behöver fråga public...

Annars håller jag med lillis, de är för mycke medlemar för att hålla forumet i bra kvallite...
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Enbart det faktum att vi har många medlemmar ska ju inte behöva betyda att forumet blir sämre och procentuellt sett får fler onödiga inlägg/trådar.

Sen så är det olika vad som anses onödigt, tillexempel tråden om rättstavning tyckte jag var en av de mer intressanta, vilket tydligen inte EvilGhozt höll med om.. såna trådar kan man kanske ana att en del intresserar sig för, men inte andra.. för de är ju trots allt menade att vara seriösa och i viss mån intressanta, för de som är intresserade :P . Hehe.. nämen, bara för att ta den tråden som ett exempel, så fick den ganska många seriösa svar osv. Såna trådar kan gärna få bidra till en mångfald av seriösa trådar tycker jag. Men trådar/inlägg som majoriteten anser är onödiga/överflödiga, kan jag klara mig utan. Innan man skapar en tråd håller jag med EvilGhozt om att man måste tänka lite på om det är värt att göra en tråd, eller om frågan man vill ha svar på/den roliga bilden man vill tipsa om kanske är onödig eller hör hemma någon annanstans.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Post Reply