Bästa mediaspelaren?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Bästa mediaspelaren?

Post by Parmardil »

Vilken tycker ni är den bästa mediaspelaren?
Tyckte att det kunde vara intressant att se vad folk använder,
själv har jag slutat helt med att använda WMP, inte för att jag använde den mycket innan men det hände ju...Har faktiskt inte orkat leta reda på någon bra så jag använder Power DVD XP 4.0 :)
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Jag använder den nyaste Media player, brorsan gör det också
orkar inte använda alla tilltuggade media spelare. inge fel på denna heller funkar bra och så,, varför ska man hålla på tjafsa och ändra på saker när dom funkar som det ska..
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Den jag änvänder mest är den gamla mediaspelaren (v6.4) som lyckligtvis fortfarande följer med i de senaste versionerna av Windows. Jag behöver inga av de nya funktionerna i den nya mediaspelaren och de flesta så kallade alternativa mediaspelare som man kan ladda hem fungerar i praktiken mest som ett skin till den gamla mediaspelaren. Om den bara hade stöd för ännu några fler format så att man kunde använda den hela tiden.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag använder också WMP 6.4 (den som är standard i Win2k), men för filer som den inte accepterar (skumma encodningar, t ex mer än ett ljudspår) eller om jag har subtitles till filmen brukar jag använda bsplayer som brukar fungera med det mesta. För SVCD och DVD använder jag dock PowerDVD.
hej.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

måste tipsa om ZoomPlayer, en riktigt härlig spelare som bokstavligt talar har ersatt mediaspelaren i win98, tog bort mediaspelaren och behövde en ny, hittade denna. Egentligen en DVDspelare men är perfekt till allt. Förutom musik då. Endast filmklipp.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Viper
Posts: 151
Joined: 2002-03-08 21:52:02
Location: Ljusne
Contact:

Post by Viper »

Ibbe^ wrote:måste tipsa om ZoomPlayer, en riktigt härlig spelare som bokstavligt talar har ersatt mediaspelaren i win98, tog bort mediaspelaren och behövde en ny, hittade denna. Egentligen en DVDspelare men är perfekt till allt. Förutom musik då. Endast filmklipp.
Kör också med Zoomplayer, men endast till DVD-uppspelning.
ZoomPlayer knäcker ju både PowerDVD och WinDVD...
Visserligen behöver man ju codec från t.ex. WinDVD, PowerDVD eller Cineplayer,
men man kan ju ställa in allt för att få den perfekta bilden i ZoomPlayer till skillnad från de andra.
Kör självklart med Cineplayer-codec och Hardware med Radeon'et.

Och ZoomPlayer spelar då snällt musik för mig.

Till DivX använder jag dock BSPlayer då den brukar klara skumma codecblandning och sånt mycket bättre än WMP och ZoomPlayer.
And the days, of my life are but grains of sand
As they fall from your open hand
At the call of the winds' command
SunQ
Posts: 19
Joined: 2002-03-11 20:46:11
Location: Härnösand
Contact:

Post by SunQ »

BS player e stabilt!
[- System 1 | AMD Athlon 1400@1553 | ASUS a7c-133 | 512mb Pc-133 | GainWard GF4 Ti-4200 64mb | 60gb WD 7200, 100gb WD 7200 | Chiftech fulltowwa | Soundblaster 1024 live -]
User avatar
Ebany
Posts: 302
Joined: 2002-03-07 22:42:14
Contact:

Post by Ebany »

GdivX tycker jag är stabil.... kanske inte har så många specialfunktioner... men den gör det den ska... väldigt bra oxå..
tycker den e härlig
Han skakade på huvet och slog ut med armarna, han fälldes av kapetenen med en spark mot tarmarna, den stackarn börja gråta och be för sina barn, och han svor vid alla helgon att han hade inga svar
Post Reply