Rapportera denna Tråd till en moderator..

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Rapportera denna Tråd till en moderator..

Post by Hein »

... det va nån som sa det har jag för mig och det tycker jag är en jefla bra ide har hittat nåra trådar som jag tycker man borde låsa

Så om ni fixar det så kan det bli en mkt stor fördel för er moderatorer..



Tha Hein
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Håller med, varför finns det ingen sådan funktion?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Yepp håller med, jag röstar också för en sådan funktion
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Om det underlättar arbetet för moderatorerna så är det ju bra.(och det borde det göra.)
För inte kan de se allt.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kan även jag bara hålla med, kanske dax att skapa en poll och rösta om saken?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
ph0
Posts: 437
Joined: 2002-03-17 13:43:51
Location: Linköping
Contact:

Post by ph0 »

håller med till max, skulle ju vara über bra. Men endel skulle säkert missbruka tjänsten och trycka på den lilla knappen hela tiden..
Halo-Se, it's all about halo.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Mad_DoG wrote:håller med till max, skulle ju vara über bra. Men endel skulle säkert missbruka tjänsten och trycka på den lilla knappen hela tiden..
Ja dom som missbrukar kan få nått straff eller nått eller har inte tillgång till den knappen eller nått

Edit: det blev många nått såg jag ;D
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jag har själv funderat på en sådan lösning och så smått väntat på att de som gör forumet skulle inkludera det. Men nu skulle LiNC titta på en eventuell lösning. Vi lovar inget dock :/
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Eller så skulle ni kunna fixa så att bara vissa medlemar får funktionen och så skulle ni slippa missbruket av den :)
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Jag är hellt på eran sida.... För det är nog ganska jobbigt att vara moderator....... ;)
User avatar
g3wd-
Posts: 300
Joined: 2002-03-08 14:28:28
Contact:

Post by g3wd- »

/me röstar för att linc ska få lön :)
Häldre en tårta i vasken,
än en vårta på tasken...
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

g3wd- wrote:/me röstar för att linc ska få lön :)
Jag med!

Någon kan ge mig lön samtidigt förresten ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

jag skulle rösta nej till en sådan funktion för att det blir ett sådant jävla tjafs på de som anmäler trådarna.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

zaver wrote:jag skulle rösta nej till en sådan funktion för att det blir ett sådant jävla tjafs på de som anmäler trådarna.
svar på de du sa:
Dale wrote: Eller så skulle ni kunna fixa så att bara vissa medlemar får funktionen och så skulle ni slippa missbruket av den.
EDIT: Glömde påpeka att jag håller med Dale... de är ju en bra ide...
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Om det nu bara skall finnas tillgängligt för vissa så borde det inte synas på något sätt, inte vilka som kan och inte vem som anmälde en viss tråd.
Förutom för mods och admins då
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

naturligtvis kommer det inte i några fall påverka eller synas vem som anmälde.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Axman wrote:naturligtvis kommer det inte i några fall påverka eller synas vem som anmälde.
På andra forum som jag varit aktiv på ber moderatorerna att man ska skriva **Tråd Anmäld** för att de inte ska få in så många anmälningar om samma tråd. Då ser man ju vem som anmält den och på så sätt blir det en massa tjafs.
Men ni på 64bits kanske har tänkt er andra rutiner?
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

jo, vi tänkte försöka få till det på annat sätt om möjligt. vi är medvetna om att funktionen kan flooda moderatorerna så en alternativ funktion vore bra (blir ingen skillnad för er funktionsmässigt då)

men som sagt. vi vet inte om det är möjligt än.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag har inte haft tid att titta på det än, men jag ska försöka göra det under veckan.

Jag funderar på att ordna så att det bara går att ha en anmälning per tråd åt gången så att säga, så om en anmälan redan är gjord så kommer det inte att gå att anmäla tråden fler gånger förrän någon moderator har nollställt den. Men det är bara lite tankar just nu, får se om det är genomförbart senare.
hej.
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

själva iden är väldigt bra, swec har ju ngt liknande.

men det där om att bara vissa medlemmar ska få tillgång till funktionen är dåligt tycker jag. Men det som skulle vara bra är att de som missbrukar funktionen och rappoerterar trådar som inte bör rapporteras skall bli av med möjligheten.

skulle det vara bättre tro?
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Boris wrote:själva iden är väldigt bra, swec har ju ngt liknande.

men det där om att bara vissa medlemmar ska få tillgång till funktionen är dåligt tycker jag. Men det som skulle vara bra är att de som missbrukar funktionen och rappoerterar trådar som inte bör rapporteras skall bli av med möjligheten.

skulle det vara bättre tro?
Men de gör ju så de blir jobbigare för moderatorerna att hela tiden vara tvungna att stänga av en massa folk dagligen...


bättre att man utser vissa som kan rösta om tråden ska låsas eller något liknande. den behöver ju inte skicka nåt pm till nån moderator, de behöver ju bara stå typ så här:

trådnamn: - Antal anmälningar: --- Gjord av:
Rullballe ------------ 4 --------------- ******** osv..

liksom bara lägga till antalet anmälningar i forumet, då slipper man "spam" som ni klagar över...
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Asså ni som säger bara en del kan ha den tillgången att anmäla tråden blir ju ungefär som det är nu, alla ska väll ha tillgång till det så det kan rappoteras fortast som möjligt och inte rösta å sånt skit..
.. å dom som missbrukar det e ju bara ta bort den funktionen för just den användaren.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Hein@the.pub.nu wrote:Asså ni som säger bara en del kan ha den tillgången att anmäla tråden blir ju ungefär som det är nu, alla ska väll ha tillgång till det så det kan rappoteras fortast som möjligt och inte rösta å sånt skit..
.. å dom som missbrukar det e ju bara ta bort den funktionen för just den användaren.
Håller med, det blir nog bäst på det viset.
hej.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

linc wrote: Håller med, det blir nog bäst på det viset.
Visst, gör så..
Men vi får väl se vilket som är jobbigast... för om moderatorerna ska få en pm per anmälan så får ni ju räkna med 40pms varje gång ni går in på 64bits.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

EvilGhozt wrote:Visst, gör så..
Men vi får väl se vilket som är jobbigast... för om moderatorerna ska få en pm per anmälan så får ni ju räkna med 40pms varje gång ni går in på 64bits.
Tänkte inte sköta detta via PM's, utan via en lista som bara moderatorer kan läsa, så att alla moderatorer ser vad som är anmält i deras forum.
hej.
Post Reply