skojj man kan göra?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
eway
Posts: 18
Joined: 2005-02-01 23:39:04

skojj man kan göra?

Post by eway »

Ngn som vet ngt skojj man kan göra om man har Administratörens lösenord på en stor gymnasieskola:D.. utan att förstöra direkt utan skojj ändringar man kan göra och få fram nyttig information som tex andra lösenord:)? ngn som vet var man kan hitta sån info?
HEJ HOPP JAHAPP
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Re: skojj man kan göra?

Post by Xmel »

eway wrote:Ngn som vet ngt skojj man kan göra om man har Administratörens lösenord på en stor gymnasieskola:D.. utan att förstöra direkt utan skojj ändringar man kan göra och få fram nyttig information som tex andra lösenord:)? ngn som vet var man kan hitta sån info?
En kul sak du kan göra är att gå till administratören och be dem ändra lösenordet så du inte kan komma in med det.
#mac.se @ EFnet
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Jag skulle personligen låta bli att bråka i onödan. Tror det knappast kommer att påverka dina betyg positivt när de väl upptäcker ditt bus, oavsett vad det är.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det första man gör är att stänga av loggningen ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Om skolan kör med CRT-skärmar, ändra uppdateringsfrekvensen till minst 85Hz! Fruktansvärt irriterande med 75Hz och huvudvärksframkallande, iaf för min del. Annars, blocka MSN och Lunarstorm? ;)
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Det första jag skulle göra, är att glömma bort lösenordet och fortsätta med vad man ska i skolan. Finns mycket roligare saker att göra än att förstöra.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

Ändra bakgrunds bild till goatse ;D
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Fluffy wrote:Annars, blocka MSN och Lunarstorm? ;)
Sitter i samma sits i min skola med Fredd här på forumet (Åh fyfäsiken vad enkelt det var, linux is the shit!), vi testade att blocka lunarstorm och playahead genom att redirecta adresserna mot localhost, men det skumma var att det inte fungerade.

Efter lite snack så kom vi såklart fram till att vi inte skulle vara "omogna" och göra något förjävligt jobbigt för administratören, hur roligt kan man ha?
Just nu gör vi inget speciellt med våran sits utan funderar på att skicka ett anonymt brev till administratörer och uppmärka honom.

Vi brukar ha roligt utan admin-access genom att vrida skärmytan 180 grader på kafédatorerna, fjortisarna brukar få rikligt med damp och bokstavligen sätta skärmarna upp och ned, och administratören visste inte ens hur han skulle fixa det, Intel extreme-snabbkommandon FTW.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Mina lärare uppmuntrar till små "bus" om man lyckas med att veta för mycket, att visa vad man kan kan ju omöjligtvis sänka betygen (sen att jag är fjäskis no. 1 samtidigt som jag, likt den skenheliga fan jag är, har råkat komma över adminrättigheter till min användare).

Ett tips; använd din kunskap destruktivt endast OM det verlkligen behövs, att visa admin att någon kan deras lösenord är ju som att gräva sin egen grav. Fixa adminberättigheter till ditt eget konto och glöm allt vad att bråka heter.
DIM kalsonger As String
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

Nej, fixxa inte adminberättigheter till ditt egot konto. Logga inte äns in på administratörs kontot eller nån annans konto och försök inte skaffa administratörsberättigheter även om du kan det.

Lärare och sånt får spel och tar det skitallvarligt och överreagerar och stänger av dig och kanske till och med polisanmäler dig även dom du inte gjort någonting dåligt.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Så hemskt är det inte, på min tid grinade dataläraren lite och bytte lösenord bara. Sen fick vi smisk för att vi spelat spel istället, samtal med rektor minsann... Spel får man inte spela i skolan...

Gör det inte för att du vill, gör det för att du kan. Makt ska missbrukas.
iDon't care about your problems.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Gnuet wrote:Så hemskt är det inte, på min tid grinade dataläraren lite och bytte lösenord bara. Sen fick vi smisk för att vi spelat spel istället, samtal med rektor minsann... Spel får man inte spela i skolan...

Gör det inte för att du vill, gör det för att du kan. Makt ska missbrukas.
På din tid hade inte dagspressen släppt massor av artiklar om hur farliga "hackare" är, nuförtiden kan man få ganska allvarliga påföljder på "dataintrång", kanske inte så långt som rättsliga straff när det händer i en skola, men jag vet att vissa har blivit avstängda några veckor.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

-SE- wrote:Finns mycket roligare saker att göra än att förstöra.
Det finns inget som är så kul som att förstöra och att ha kul för annans räkning. Speciellt i skolan då.
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

När vi tog reda på administratorlösenorden på min gamla skola tog vi oss genast in på våra novellbaserade konton och kollade innehållet på alla konton. Ca 1500 st konto var det. Men det var det värt, eftersom våran studierektor hade en jäklans massa porr på sitt konto. Ganska tråkigt att vi inte kunde exploatera det mera, eftersom vi kom över lösenordet på lite halvolagligt sätt. Men det var kul att pika honom för porren.
Jag tror att han förstod att vi visste, för porren försvann ganska snabbt.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

ADiS wrote:Det första man gör är att stänga av loggningen ;)
Var stänger man av loggningen ?

Och alla ni som lyckats få tag i adminlösenorden, hur lyckas ni ?
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Hipshot wrote:
-SE- wrote:Finns mycket roligare saker att göra än att förstöra.
Det finns inget som är så kul som att förstöra och att ha kul för annans räkning. Speciellt i skolan då.
Nej.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Sälj lösenordet. Sätt upp lapparna på skolan!
DDS for life!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mind wrote:Och alla ni som lyckats få tag i adminlösenorden, hur lyckas ni ?
Stå bakom admin när dom loggar in, stjäl deras anteckningsböcker, bind dom i ett stuprör och slå dom tills dom berättar... Finns massor av sätt :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

Jupp, man står bakom han när Windows-adminen kör pekfingersvalsen. ;D
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Mind wrote:Och alla ni som lyckats få tag i adminlösenorden, hur lyckas ni ?
Vi hittade en svag länk (de bärbara datorerna) där administratören inte hade blockerat cd-boot, så på en passande lektion bootade vi upp Knoppix för att sedan kopiera alla nödvändiga filer som SAMinside behövde (SAM-filer osv) till ett USB-minne, sedan fick vi efter många omständigheter (efter att vi kopierat i Knoppix, blev det direkt blåskärm när man satte in minnet i en XP-dator :P ) ladda upp filerna på internet från Knoppix för att sedan tanka hem dem från sidan och "cracka" upp filerna med SAMinside. Voila!

Och som tur var så var det samma lösen till skolans admin, datorernas lokala admin och BIOS-lösen, smart!
Post Reply