Varför inte polls?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Varför inte polls?

Post by mirza* »

Varför kan inte vanliga medlemmar skapa omröstningar typ?
IL1
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

För att vi garanterat skulle få en massa meningslösa omröstningar på halsen. Det går däremot utmärkt att komma med förslag på en omröstning, så kanske vi startar upp den om den är meningsfull. Skicka eventuella förslag till en administratör eller moderator.
ph0
Posts: 437
Joined: 2002-03-17 13:43:51
Location: Linköping
Contact:

Post by ph0 »

om man tittar på tex
www.nordictech.com/forum så finns det inte så många 'meningslösa' polls
Halo-Se, it's all about halo.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Mad_DoG wrote:om man tittar på tex
www.nordictech.com/forum så finns det inte så många 'meningslösa' polls
"Vi har 58 registrerade användare"
Kan det ha något med saken att göra tro? ::)
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Håller faktiskt med Mad_DoG

Ta t.o.m. Swec (som ni alla tycker har spårat ut)... Där har de inte heller "massa onödiga polls"...

Förresten... Är det någon skyllnad mellan en onödig poll och en onödig tråd?

(om jag nu har formulerat detta rätt så borde ni förstå)

Edit: Svar på AxeFlower's. Swec: Vi har +10000 registrerade användare :)
Last edited by mirza* on 2002-06-23 15:28:32, edited 1 time in total.
IL1
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

En onödig poll vore detsamma som en onödig tråd. Vi gillar inte dem heller, som du vet. Hur det fungerar på andra forum är inte av någon större vikt för hur detta bör fungera.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Jo jag vet det Mirza*

Tycker ändå att det funkar bra som det gör nu. Finns det verkligen så mycket ni vill att vi skall rösta om? Och om ni så gärna måste ha en omröstning hur svårt är det att be en mod?
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Axeflower wrote:Jo jag vet det Mirza*

Tycker ändå att det funkar bra som det gör nu. Finns det verkligen så mycket ni vill att vi skall rösta om? Och om ni så gärna måste ha en omröstning hur svårt är det att be en mod?
Vi undrade varför inte pollar är free-for-all...
Efter quicksearch genom forumet och FAQen så blev vi inte ett dugg klokare och bestämde oss för att fråga rakt ut...

Vet du vad ni skulle kunna göra, som ett komplement till det här... Göra så att vanliga medlemmar inte kan skapa trådar utan bara skriva svar...
För om man så gärna måste ha en tråd så kan man ju bara fråga en mod... Vill ju inte ha massa onödiga trådar att behöva diskutera i...

:[ pissed off right nu
IL1
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Mirza* wrote::[ pissed off right nu
Varför? Du ställde en fråga och fick svar. Det finns ingen anledning att ta illa upp bara för att man inte får sin vilja igenom på en gång.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

mkk wrote:
Mirza* wrote::[ pissed off right nu
Varför? Du ställde en fråga och fick svar. Det finns ingen anledning att ta illa upp bara för att man inte får sin vilja igenom på en gång.
Axeflowers svar såg jag som aningen fientligt...
Blev inte sur för att ni inte vill ha polls alls...


Vad hände i tråden egentligen?
Jag undrade varför polls är förbjudna,
fick svar om att de skulle skapa onödiga trådar/polls...
Sen gav både jag och Mad_DoG bevis på att det troligtvis inte är vad som skulle hända...
Du ignorerade statistiken och sa nej ändå... Ok med mig så jag la av...
Sen kom axeflower's svar...

Det hela kanske är mitt fel, men bryr mig inte ens längre...
IL1
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Mirza* wrote: Axeflowers svar såg jag som aningen fientligt...
Det finns ingen negativitet alls i den texten. Istället en sund tanke om att det nog inte borde vara så jobbigt att föreslå en omröstning om man någon gång kommer på en som skulle vara intressant. Det lär ju knappast vara så att en och samma person kommer på en ny vettig omröstning varje dag.

I övrigt så kan jag kan inte ta någon bakgrundsinformation från forum som är nystartade eller forum som jag inte ens besöker. Däremot finns det mot bakgrunden av att det periodvis startats många tramsiga trådar i detta forum en klar logisk risk att detsamma skulle hända med fria omröstningar. Det räcker utmärkt som bakgrund för mig och även om det vore annorlunda någon annanstans så vore det betydligt mindre intressant eftersom det är detta forum som är det viktiga här och nu.
Mirza
Posts: 90
Joined: 2002-03-07 23:18:17
Location: Stockholm
Contact:

Post by Mirza »

håller med mkk där, på nordictechs forum där jag då är admin med boris så har vi valt att köra med fria omröstningar än så länge, så klart vill vi inte ha onödiga trådar och onödiga omräöstningar, ser fult ut då de är högst upp osv, men som tur så skapas inte omröstningarna hela tiden, och kanske när vi blir större kommer vi ta bort möjligheten att göra omröstningar. men som en tidigare talare så så är det väl bara be en admin eller mod att göra en omröstning, om de sen finner ämnet passande för omröstning så är det löst.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

ja du Mirza* det var inte min mening att verka fientlig och det var ju synd att du upplevde det så.

Det står annars i FAQen om omröstningar. Men du missade väl det. Däremot så borde det skivas till i FAQen att man kan be en mod om att få en omröstning ifall man tycker att man har något vettigt att rösta om.
User avatar
Kennel
Posts: 14
Joined: 2002-06-24 1:10:36
Contact:

Post by Kennel »

Vi må ha mycket skit på Sweclockers, men problem med att folk startar onödiga eller dumma polls har vi aldrig haft.
Real programmers don't comment their code. If it was hard to write, it should be hard to understand.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det lät nästan för bra för att vara sant. Erfarenheten säger mig att klåfingriga användare brukar vara kvicka på att missbruka de flesta funktioner, tex. nu senast - color-taggen.

Vi kanske skulle starta en mailing-lista istället? Det enda man behöver oroa sig över är pervers ASCII-art. :)
» the empire never ended
fisk

Post by fisk »

Kan man åtminstone inte få requesta en poll lite då och då?... Det är FÖR LITE polls här :)
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

fisk wrote:Kan man åtminstone inte få requesta en poll lite då och då?... Det är FÖR LITE polls här :)
bara att skicka ett pm till en admin/moderator så fixar vi det.
Post Reply