Det verkar "besvärligt" att bo i Landskrona...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Det verkar "besvärligt" att bo i Landskrona...

Post by Hipshot »

Last edited by Hipshot on 2006-03-12 21:21:21, edited 1 time in total.
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

äckligt
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Problemets har sitt ursprung i dåliga geografikunskaper. Både Kosovoalbanerna och Migrationsverket kände helt enkelt inte till att Albanien (deras hemland) ligger granne med Kosovoprovinsen (södra Serbien). Hade nu bara FN och NATO, tillsammans med resten av världens regeringar, kunnat upplysa om detta så hade vi sluppit etniska rensningar*, bomber och numer kriminella albaner utspridda i Europa och Sverige.

http://www.commondreams.org/kosovo/koso ... urope1.jpg
http://www.kosovo.mod.uk/map_adriatic.gif

*Kanske ändå inte.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

– Nej, men det är ju kul också, säger Feriz.

Fyfan!

Blev själv sparkad i magen av några utlänningar så att säga för några veckor sedan.
Kom ner vid bussterminalen och där står ett gäng helt ensamna på ungefär 15 personer där en går fram och sparkar mig i magen, sjukt läskigt, men det konstiga var att jag inte ens blev rånad, de försökte säga något men hade musik på så jag bara avlägsnade mig därifrån.

Har en golfklubba med min nu för tiden, bra sving i.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Nu tycker jag att vi alla sjunger We shall overcome.
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Dissident wrote:Nu tycker jag att vi alla sjunger We shall overcome.
^^ den idén var klockren, stor succe sist.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Nu tycker jag att vi alla sjunger We shall overcome.
Träffsäkert!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Mr_Tobbe wrote:– Nej, men det är ju kul också, säger Feriz.

Fyfan!

Blev själv sparkad i magen av några utlänningar så att säga för några veckor sedan.
Kom ner vid bussterminalen och där står ett gäng helt ensamna på ungefär 15 personer där en går fram och sparkar mig i magen, sjukt läskigt, men det konstiga var att jag inte ens blev rånad, de försökte säga något men hade musik på så jag bara avlägsnade mig därifrån.

Har en golfklubba med min nu för tiden, bra sving i.
Det här fick soundtracket från iPod-lådefilmen när det spelades upp för mig och nu ler jag alldeles obehärskat. Förlåt.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Ja <censur>. Det är en passande fras som inte används allt för ofta nuförtiden, även när den verkligen passar in. Kanske nått vi borde ta in som låneord?

Hatar iofs sådana där invandrare med, varför kan de inte bara flytta hem igen, till, ja i detta fall albanien. Tur man flyttade från skåne sedan länge...
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Hipshot wrote:Ja heil hitler. Det är en passande fras som inte används allt för ofta nuförtiden, även när den verkligen passar in. Kanske nått vi borde ta in som låneord?

Hatar iofs sådana där invandrare med, varför kan de inte bara flytta hem igen, till, ja i detta fall albanien. Tur man flyttade från skåne sedan länge...
Skåne tillhör inte Sverige.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Det hänger nog på dålig integration..
Kan inget om mycket
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Bad_and_ugly wrote:Det hänger nog på dålig integration..
Ja det gör väl det.
Det kanske går att försämmra den så mycket att folk flyttar till finland i stället...
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Rensade lite, lugna ner nu.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Att skylla så här allvarliga problem på integration tycker jag är fel.

Framför allt handlar det väl om riktigt kass uppfostran samt dålig koll på vart ungarna tar vägen på dagarna, samt även lite medveten blindhet när ungen kommer hem med grejer värda bra mycket mer än vad man kan få för veckopengarna.

Denna typ av gängbildning var dock inte helt oväntad, vi har ju trots allt följt USA i fotspåren ganska länge nu, denna typ av brottsliga gäng existerar i staterna, så varför inte här?

Att bekämpa gäng har väl jämförts med att bekämpa terrorism, det är svårt då det handlar om ett fåtal individer i det stora hela, som attackerar utan ett enkelt förutbestämbart mönster. Det är dags att svenska polisen får resurser att sätta upp en gäng-rotel i städer där detta behövs.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

m0hx wrote:Jag bor i Landskrona och skulle aldrig få för mig att gå ut obeväpnad.
Tårgasen följer med mig över allt, ibland något tillhygge till.
Ger dom sig på mig ska dom få se på fan.
Det som verkligen hade behövts i Landskrona är en busslast med nynazister som rensat upp ordentligt, visat att sånt här inte tolereras.
Låter verkligen inte trevligt. Skönt att jag bor där jag bor, skulle inte klara av att oroa mej för sånt där hela tiden.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
m0hx
Posts: 275
Joined: 2003-05-09 16:39:56
Location: Landskrona
Contact:

Post by m0hx »

<Skalman> wrote:
m0hx wrote:Jag bor i Landskrona och skulle aldrig få för mig att gå ut obeväpnad.
Tårgasen följer med mig över allt, ibland något tillhygge till.
Ger dom sig på mig ska dom få se på fan.
Det som verkligen hade behövts i Landskrona är en busslast med nynazister som rensat upp ordentligt, visat att sånt här inte tolereras.
Låter verkligen inte trevligt. Skönt att jag bor där jag bor, skulle inte klara av att oroa mej för sånt där hela tiden.
Det är inte så trevligt att bo här, son tur så är området där jag bor lugnt, bara barnfamiljer runt omkring.
Men dom jävla svinen hänger ju utanför uteställena på helgerna enbart för att bråka, har sprejat ner en och annan med tårgasen.
Allt polisen gör är att beslagta min tårgas för att det ska se bra ut. Tror nog att dom vill tacka mig egentligen för det lilla jag gör...
"En fiskares memoarer - 50 år bakom flötet"
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

De där är fan ta mig inte friska på en fläck.

Har en tjej ja snackar mycket med från Skåne och hon berättade att hon såg under skoltiden att en bror till en tjej hoppade på en kille med kniv framför alla och så vidare för att den killen hade vart med den tjejen. Helt jävla sjukt.

Jag själv har blivit hotad av sådana typer fast över ventroli för länge sedan. Det var på grund av att den killes bror inte fick spela i vår cs klan... Hade allt inspelat också ;D

Det är just sådana typer som inte har något att göra i ett land som det är så bra i. De är de som skapar oro i ett land, saboterar och utnyttjar.

EDIT:
Men bara för att ni är uttråkade behöver ni ju inte slå ned och råna folk?
– Nej, men det är ju kul också, säger Feriz
= Det handlar inte om deras bakrund...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Ajaj
Posts: 640
Joined: 2005-11-29 12:01:49

Post by Ajaj »

Jag blir arg när jag läser artikeln. Det är hemskt. Ett tjugotal personer som hoppar på en 13 årig flicka?
Och en massa annat.

Jag har tänkt lite att jag vill ha en pistol, för det är läskigt att höra om sånt här hela tiden, att flera stycken hoppar på och misshandlar nån, helt utan anledning. Och att folk misshandlas till döds, hamnar i koma eller bli invalida.

Har Sverige mer gatu-våld än andra länder?

Kanske bör straffen bli hårdare.

En sak som suger är att de killarna som misshandlade den där killen på öppen gata så att han dog vid en portuppgång är att de alla säger "de var inte jag" och dommaren/polisen tycks inte kunna göra nånting åt det. Även om de vet att flera var med och sparkade killen så verkar de inte kunna göra nåt såvida de inte vet exakt vem av dem som tekniskt sätt dödade honom.

Kanske behövs de börja hänga sån där folk på öppen gata och/eller låtas de stenas?
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Ja...
Ja...
Vad bör man säga?

Sjukt. Bort med såna här as. :-/
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Så sjukt att man inte kan tro att det är sant. Ibland vore det bra med dödsstraff.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

ADiS wrote: Jag själv har blivit hotad av sådana typer fast över ventroli för länge sedan. Det var på grund av att den killes bror inte fick spela i vår cs klan... Hade allt inspelat också ;D

Du har inte lust att spela upp en snutt för oss? ;D

Ont: Så sjukt! Varför ska dessa personer få stanna i Sverige, när dom misshandlar oss och så vidare? Jag menar, vem tjänar på att behålla dom? Det är väl en sak om dom kommer till Sverige och beter sig som folk, men att springa omkring och misshandla gör dom inte värd att få bo här.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Anteaeg wrote:Du har inte lust att spela upp en snutt för oss? ;D
Jag hade mer än gärna visat er bara om jag haft filen kvar... jester på forumet har hört inspelningen förr, det var kul som fan men samtidigt skrämmande att höra.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Heh, inte för att vara sådan, men jag tycker verkligen att Sverige inte skall vara världens sjukhus och ta hand om alla psykfall, "men det är ju så synd tänk vad som händer om dom kommer tillbaka till sitt hemland", tja låt dom lära sig lite om livet. Bygg ett litet land till dem kriminella och låt dom bli självförsörjande jordbrukare, låt dom inte få kallas människor och låt dom få ta hand om sig själva? Tror garanterat att dom hade vart mördade och halshuggna för längesedan om dem hade bott kvar i sina hemland och hållt på som dom gör här, om artikeln nu stämmer.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

xianze wrote:Bygg ett litet land till dem kriminella och låt dom bli självförsörjande jordbrukare, låt dom inte få kallas människor och låt dom få ta hand om sig själva?
Nej, bespara mig fler kulturer som skapar våghalsiga krokodiljägare!
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det här med "skicka tillbaks dom" är lite vanskligt då det kan gå hur långt som helst. Hur länge ska man ha behövt vara i sverige för att inte bli bortskickad till ett annat land? Vad gör man om ursprungslandet inte längre vill veta av människorna man vill bli av med?

Men en prövoperiod hade inte varit helt fel, grova brott begågna av personer som varit i sverige mindre än 1 år skulle exempelvis kunna leda till utvisning. Vad jag vet tillämpas detta system på ett eller annat sätt redan i t.ex. tyskland.

Man får bara se upp så man inte skapar ett samhälle där man har 2 straffsystem, ett för "dom" och ett helt annat för "oss". Ett nytt tredje rike, sydafrika, slav-amerika etc. där invandrare i praktiken får dödsstraff för relativt små brott medan infödda bara får ex. böter.

En stor del av invandrare kommer antagligen avrättas om dom återvänder till sina land då dom kan ha flytt av politiska skäl, desserterat från militärtjänst eller liknande. Men tillämpar man ett system där man bara utvisar till dom länder där man inte blir avrättad och ger resten ett vanligt fängelsestraff skulle detta system kunna fungera.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply