Varför dödar inte Windows linux totalt?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
slackarn
Posts: 68
Joined: 2004-10-02 19:31:33
Location: slackarn@gmail.com

Varför dödar inte Windows linux totalt?

Post by slackarn »

Alltså det går ju nu om dem jobbar lite kallt, klart om dem inte gör det hela billigt lika billigt = gratis för oss dödliga har linux en marknad kvar.

Men släper dem den fri helt fri, endast företag betalar förstår jag inte menigen med linux längre.

Kde i linux hur svår är den att ändra på, med lite kunskaper jag bara frågar?
Jag menar om, om dem tar bort allt trams bygger typ som paket lösningar ala debian.Du kan ta bort så hårt mycket att du står i bash/prompten bara utan något i direkt förutom lite så systemet syns.
Eller ha fullt media stöd på och allt är så kfatigt fint, gui överallt allt detta kan man redan i linux/uinx idag förutom det sunkigaste media stöd som finns.Stinker om man inte har 32 - 64 mb grafikkort ::) vilket inte jag har här 6 mb nvidia vanta compaq skit.

Min poäng är att om detta blir verklighet vilket det kanske blir när mac är helt fritt, snart sägs detta.Då är det ju fritt framm klart dem kan ju sälja till vanligt dödliga ändå, folk köper red hat(man drake/suse/caldera/slack osv för dem är lata inte orkar bry sig.Företagare slänger ut en massa mumbo jumbo kapital dem inte har en anning om vad dem köper i vissa fall.

Nu kommer ett windows paket som äntligen är xfree86 likt och hela kittet, om jag var linux distrubutör skulle jag blivit rätt rädd.Klart är vart fall som att linux har sin status kvar i vissa läger.Men inte länge om dem inte hittar på något drastiskt.

Tänk framtiden då windows server edition i unix plattform ?!?

Näe nu ni alla linux fantasters får ni jobba framm något nytt format helt enkelt, för detta suger pianotråd så hårt :[ vanligt folk kommer inte haja att det är linux under windows huv.
Tänker alla nya hack som kommer komma cracks nääe jag säger nytt format skrota xfree86 ta något annat och gör detta bra, tyvärr kommer detta kosta på.Men fan ska windows få vinna över er eller fan jag använder ju för h-vete linux jag vill ha kvar myten om linux
Eller ska den dö nu?
Klart hur som kommer inte alla tweeka sitt windows det vet man ju, men ge mig 5 anledningar till varför jag ska ha kvar, gammla hederliga linux/unix nu när detta har hänt
Känns som om windows har allt lika bra men bara mer just nu, komm igen ska det få vara så?

En sann linux free vän som hoppas linux inte bara dör utan tar kampen nu, ska linux bli ett minne blott för ett fåtal tomtar som inte vill haja hur bra windows har blivit?
VägRaR ge sig men det du har är inte linux vi säger det är inte linux, det bara ser ut så.Ja ha men jag har fluxbox,
ja ha men det är inte linux för detta !!
jag har inte ens java stöd i min webläsare som är mer hårt överarbetad än mozilla.
Du grabben heter ditt OS linux eller?
Näe men det är bara mer och det är bättre.
Kommer detta vara tongångarna där windows satte spiken i kistan för linux som förblev ett namn under 10 års tid som inte en jävel brydde sig om senare.
Linus Torvlads sa något jag lägger ned mitt linux projekt nu vill jag tjäna pengars, var det detta han menade :-/

Kanske blir tvärtom nu linux bygger på ett stängt format och utvecklar det bättre vad vet jag, opensources jo,jo med über media stöd om du vill, slå det debianister och slackware fantasters unix here I come

Här började mina funderingar på att något inte stog rätt till, fick länken nyss igen, ok så förlåt för att jag inget underlag hade förut
http://ironphoenix.org/tril/fvwm/
Last edited by slackarn on 2006-05-02 1:16:34, edited 1 time in total.
slackarn = x & ·2 taaa daaaa
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag förstår allvarligt inte vad du svamlar om.

Köp en Mac och va glad istället.
iDon't care about your problems.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Va? ::)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

"Okej"
#mac.se @ EFnet
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Gnuet wrote:Jag förstår allvarligt inte vad du svamlar om.
Du är definitivt inte ensam.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Trappski wrote:Du är definitivt inte ensam.
När jag nu läser det en gång till efter x antal glas kaffe (stora, närpå enorma från IKEA) så börjar jag komma till klarhet med vad kisen menar.

Han gillar helt enkelt inte Linux/UNIX/BSD/Whatever som man kan ställa in som man vill utan vill ha lite mer folkhemskoncept à la socialdemokrat i sin dator (mao Windows). Saker som lovar mycket men uträttar litet och faktiskt är ganska lätta att ta till sig tack vare den välpolerade ytan.

Men som vanligt så vet ju "alla vi andra" att yta inte är allt utan att det faktiskt finns en insida som spelar en hel jävla mycket stor roll i sammanhanget.

Vad trådförfattaren anbellangar så vill jag påstå att denna person ej kan ha varit vid sina sinnens fulla bruk när han/hon skrev tråden. Sen om det är alkhol, psykoser eller narkotikum som utlöst detta sinnestillstånd låter vi vara osagt.
iDon't care about your problems.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Hehe. Detta är ett mysterium :) Jag läste denna idag på morgonen. Tänkte det är nog något "linux-internt".

Men verkar som man inte är helt borta ändå...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Förstog inget av vad som sades.

Tack för summeringen, gnuet.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Fyllepost?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
pimen

Post by pimen »

Använd korrekt sv nästa gång du skriver, bara ett tips. O om du går i skolan, hälsa din svlärareatt han ska ha extralektioner med dej...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

pimen wrote:Använd korrekt sv nästa gång du skriver, bara ett tips. O om du går i skolan, hälsa din svlärareatt han ska ha extralektioner med dej...
Det ska inte komma från dig grabben ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag förstod ingenting, men ge dig inte på det här med "de" och "dem" om du inte vet hur det fungerar. Det blir mycket besvärligt att läsa.
Gnuet wrote:Han gillar helt enkelt inte Linux/UNIX/BSD/Whatever som man kan ställa in som man vill utan vill ha lite mer folkhemskoncept à la socialdemokrat i sin dator (mao Windows). Saker som lovar mycket men uträttar litet och faktiskt är ganska lätta att ta till sig tack vare den välpolerade ytan.
Det låter som MacOS.
User avatar
slackarn
Posts: 68
Joined: 2004-10-02 19:31:33
Location: slackarn@gmail.com

Post by slackarn »

Visst ha erat linux när VISTA kommer vara fetare bättre, lika resursnålt OM du vill.

Jag säger personligen lägg ned hela linux projektet nUUU varför jo det krävs något annat, när frågan är bara NÄR cracks hacks kommer till linux/VISTA what ever.Lägg ned för fan och starta något nytt vad kan man ju bara sia om, eeeeeh jo jag vill fan att linux ska bli folkhemmet, för det är redan gjort inget jag kan göra något åt ju.
Men varför ens orka ha linux nu.När vista är lika bra snart?

Det krävs nu någon arbets instats av er linux distro utvecklares inte sista på latsidan i dessa bråda dagar.Kan se rubrikerna framför mig ju, vaa fan komm igen nu.Detta skriver jag för att det känns tråkigt men varför bara inte lägga ned och starta något nytt helt nytt, som världen inte ens sett, vet ni kan.
Linux dog igår, ge upp gå vidare,

Gnuet är en sådan där linux/unix fantast som inte vill gå vidare visst gnuet sitt du i ditt BSD/linux skit och dutta på medans vi andra utvecklar oss i takt med tiden.Ok säger inte att du inte kommer ha detta nya, som måste komma nu.

VISTA = linux/unix ok ni ska få se vad jag menar det är ett som är sant ni som skrattar åt mig nu inser inte hur sjukligt bra, VISTA är.Komm igen nu jobba jobba joooobba.Skratta ni när service pack 1 eller 2 kommer till VISTA kommer era miner bytas till skrattet i halsgropen.
Samt, samt att Torvalds la ned vad la han ned vad gör han nu då?
Något ännu häftigare vi inte kan ens tänka oss hoppas jag annars slickar han Bills röv nu för pengar han ville ha, kanske smart drag om det kommer något nytt.
För hur säkert kommer linux vara när VISTA bygger på samma sak?

Ni kommer bli varse var så säker på det, ni kommer svära lika hårt som mig, men komm ihåg vem som nämnde detta först ;D jooooooooooo jag balla trazan slackarn son.Vi får väl se :-* på er
slackarn = x & ·2 taaa daaaa
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

slackarn wrote:Gnuet är en sådan där linux/unix fantast som inte vill gå vidare visst gnuet sitt du i ditt BSD/linux skit och dutta på medans vi andra utvecklar oss i takt med tiden.Ok säger inte att du inte kommer ha detta nya, som måste komma nu.
Kör Debian och OpenBSD på min arm-bestyckade nas (lycka till och hitta windows för det) och mina lekburkar. Men annars kör jag med Mac OS X 10.4 och bootar till Windows XP när jag blir sugen på lite spel.

"Ni" andra får gärna utveckla er bäst ni vill, men jag tror nog varenda Linux/BSD/Mac-användare på den här forumet just nu sitter med ett stort flin och tänker på att du med din fantastiska Windows faktiskt är betydigt mer sårbar än vad dom någonsin har varit med sina respektive operativsystem...
iDon't care about your problems.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Dissident wrote:
Gnuet wrote:Han gillar helt enkelt inte Linux/UNIX/BSD/Whatever som man kan ställa in som man vill utan vill ha lite mer folkhemskoncept à la socialdemokrat i sin dator (mao Windows). Saker som lovar mycket men uträttar litet och faktiskt är ganska lätta att ta till sig tack vare den välpolerade ytan.
Det låter som MacOS.
Nu var du bara elak, och det vet du :P
iDon't care about your problems.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag sitter och funderar på vad du försöker säga, men din tråd är ungefär lika udda som den här
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=55972

Varför dessa udda trådar helt plötsligt?
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Men hallå? Bara för att DU tycker att allt annat är windows (vista) suger, behöver väl inte alla tycka det. En del bryr sig inte om tex Trusted Computing, medans andra inte vill ta i det med tång ens.

Varför tycker du att linux skall läggs ner, är nästa steg att alla dubbletter av tex tandkräm eller schampo (osv) skall tas bort och bara finnas EN sort, bara för att du tycker att märke/modell X inte är bra?

Vart vill du komma med denna tråden?

*fundera på om slackarn är ett forumstroll*
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Så mycket text. Så lite förståndigt...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

VISTA = linux/unix ok ni ska få se vad jag menar det är ett som är sant ni som skrattar åt mig nu inser inte hur sjukligt bra, VISTA är.Komm igen nu jobba jobba joooobba.Skratta ni när service pack 1 eller 2 kommer till VISTA kommer era miner bytas till skrattet i halsgropen.
Samt, samt att Torvalds la ned vad la han ned vad gör han nu då?
Något ännu häftigare vi inte kan ens tänka oss hoppas jag annars slickar han Bills röv nu för pengar han ville ha, kanske smart drag om det kommer något nytt.
För hur säkert kommer linux vara när VISTA bygger på samma sak?
;D
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Gnuet wrote:
slackarn wrote:Gnuet är en sådan där linux/unix fantast som inte vill gå vidare visst gnuet sitt du i ditt BSD/linux skit och dutta på medans vi andra utvecklar oss i takt med tiden.Ok säger inte att du inte kommer ha detta nya, som måste komma nu.
Kör Debian och OpenBSD på min arm-bestyckade nas (lycka till och hitta windows för det) och mina lekburkar. Men annars kör jag med Mac OS X 10.4 och bootar till Windows XP när jag blir sugen på lite spel.

"Ni" andra får gärna utveckla er bäst ni vill, men jag tror nog varenda Linux/BSD/Mac-användare på den här forumet just nu sitter med ett stort flin och tänker på att du med din fantastiska Windows faktiskt är betydigt mer sårbar än vad dom någonsin har varit med sina respektive operativsystem...
Jag vet inte om jag ska skratta åt honom eller gråta faktiskt, jag sitter bara mållös...
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

64bits uppmanar er att inte mata trollen.
Last edited by Niklas Berggren on 2006-04-28 18:38:38, edited 1 time in total.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Nicke wrote:64bits uppmuntrar er att inte mata trollen.
Förlåt, men just detta troll är väldigt underhållande i detta fall :-*
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

kan inte nån summera vad trollet pruttat ut? :)
Jag fattar inte ett skvatt :D
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Inte för att jag har läst all text "Microsoft-älskaren" har skrivit men det kanske finns folk som gillar att ha kontroll över sina maskiner.

Med min erfarenhet av GNU/Linux och Windows så undrar jag hur fasiken Windows Vista skall kunna krossa friheten det inte erbjuder. Det är här MacOSX kommer in i bilden med bästa från dessa två världar; användarvänligt och frihet, samtidigt.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag har testat nya MAC OS och jävlar vad smidigt allting är. Med några få klick så uträttar man mirakel :D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply