Inget ljud helt plötsligt!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Tony Montana
Posts: 82
Joined: 2005-03-13 1:03:50

Inget ljud helt plötsligt!

Post by Tony Montana »

För ett par dagar sedan när jag startade winamp och skulle sätta på en låt kom följande meddelande upp:

Bad DirectSound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error codde: 88780078


Efter detta fungerar inte något ljud. Varken i spel eller genom VLC när man ska kolla på film. Det är inte högtalarna, för jag kan lyssna på radio genom stereon.
Har installerat om drivrutinerna till moderkortet utan resultat. System ser ni i sign.
Nån som vet vad det kan vara??
Playstation 3
HP Pavilion dv6000

Recensionsdatabasen Bra köp/sälj: valkonen, Ten, RoadRunner, Mean Machine,, Elixyr, agober, Magnetize, ante_ante
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Korrupt ljud-drivrutin. Installera om ljud-drivern (separat från moderkortsdrivisarna). Kan ju även vara så att ljudkretsen har gett upp (föga troligt, men möjligt).

Testat att byta "device" för ljud? typ "default wave mapper" eller "Direct Sound" i inställningarna?
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Tony Montana
Posts: 82
Joined: 2005-03-13 1:03:50

Post by Tony Montana »

Okej! Har installerat om alla drivrutiner, inget hjälpte.
Vad menar du med separat?

Har inte testat det där med device osv. Hur testar jag det?

Tack på förhand!
Playstation 3
HP Pavilion dv6000

Recensionsdatabasen Bra köp/sälj: valkonen, Ten, RoadRunner, Mean Machine,, Elixyr, agober, Magnetize, ante_ante
Post Reply