RAZZIA mot The Pirate Bay

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

YES ÄNTLIGEN SLIPPER VI PIRATEBAY! ;D
Äntligen slippa alla piratebay-gayhomos som skyltar med piratebay tröjor, stickers och all sån skit :)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

Fredd wrote:YES ÄNTLIGEN SLIPPER VI PIRATEBAY! ;D
Äntligen slippa alla piratebay-gayhomos som skyltar med piratebay tröjor, stickers och all sån skit :)
Hehe, har inte gillat den sidan heller men de borde inte kunna beslagta servrarna tycker man eftersom de inte innehåller något olagligt i sig?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är väl dags att pröva om själva Torrentpekarna är illegala.
Kan bli intressant att se resultatet av.
För folk som är jävligt 133+ och fortfarande läser 020-knulla-döden (med behållning dessutom) så är det givetvis en seger. För oss vanliga svennar som tycker det är praktiskt att då och då kunne stjäla filmer vi inte vill vänta på eller betala för att se riskerar det att bli en förlust.

Men det är naivt att tro att vi inte kommer fortsätta stjäla. Täpp igen en metod och två nya uppstår.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Förstår inte riktigt vad det är att fira, en dålig sida av Internets 90% nere, varför inte bara ignorera skiten och hålla sig på sina privata FTP-ringar om man nu så vill.
"Noobsen" kommer ju inte att försvinna bara för att TPB är nere, och garanterat så kommer antingen orginalsidan att komma upp igen, eller en kopia.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

cezar wrote:Hehe, har inte gillat den sidan heller men de borde inte kunna beslagta servrarna tycker man eftersom de inte innehåller något olagligt i sig?
Känns inte helt oväntat om det skulle visa sig att de hade nått olagligt på någon av servrarna i parken...
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Big_Bird wrote:Det är väl dags att pröva om själva Torrentpekarna är illegala.
Kan bli intressant att se resultatet av.
För folk som är jävligt 133+ och fortfarande läser 020-knulla-döden (med behållning dessutom) så är det givetvis en seger. För oss vanliga svennar som tycker det är praktiskt att då och då kunne stjäla filmer vi inte vill vänta på eller betala för att se riskerar det att bli en förlust.

Men det är naivt att tro att vi inte kommer fortsätta stjäla. Täpp igen en metod och två nya uppstår.
Bra sagt :)

...och 50 poliser för 3 misstänkta? Var det där alla poliserna i dagens samhälle var? :o
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

smorgar wrote:
cezar wrote:Hehe, har inte gillat den sidan heller men de borde inte kunna beslagta servrarna tycker man eftersom de inte innehåller något olagligt i sig?
Känns inte helt oväntat om det skulle visa sig att de hade nått olagligt på någon av servrarna i parken...
Eftersom de har byggt hela sin filosofi på tanken att man kan komma ifrån åtal om man inte har något olagligt på servrarna så vore det inte bara förvånansvärt, det vore dumt bortom all sans.
Om piratbay-folket visar sig ha haft olagligheter på servern så står jag först i kön att deflorera dem med ishavstorsk och gädda.
...och 50 poliser för 3 misstänkta? Var det där alla poliserna i dagens samhälle var?
Rejs, du vet väl att brott mot storkapitalet är värre och viktigare än brott mot privatpersoner. Vem bryr sig om en våldtäktsman eller en knarklangare går fri när någon hindrar Sonet från att dra in pengar på ytterligare en omgång Beck-filmer. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

personligen skulle jag inte lida om the pirate bay gick ner
men jag tycker i.a.f det skulle vara tråkigt

men om t.p.b går ner helt så finns det i.a.f horder av torrent ställen att tanka i från för dom som vill det
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Man borde väl köra sådana servrar på någon form av open source-programvara, eller är man dum nog att inte göra det?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Har dom warez på sin tracker får dom fan skylla sig själva. Helt otroligt vad bänga dom måste vara i så fall.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Fredd wrote:YES ÄNTLIGEN SLIPPER VI PIRATEBAY! ;D
Äntligen slippa alla piratebay-gayhomos som skyltar med piratebay tröjor, stickers och all sån skit :)
Visst är det störande med en sån tracker som alla säger är bra, men som i mina ögon är skit. Men det som stör mig mest är att snutarna in kan lägga sin tid och kraft på andra fall som misshandel, rån och liknande.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Big_Bird wrote:Rejs, du vet väl att brott mot storkapitalet är värre och viktigare än brott mot privatpersoner. Vem bryr sig om en våldtäktsman eller en knarklangare går fri när någon hindrar Sonet från att dra in pengar på ytterligare en omgång Beck-filmer. 8)
Ja det är ju så. Hur ofta kommer det 16,6 poliser när någon håller på bli misshandlad till döds?

Iofs har de kunnat sitta i sin rövarkula och planerat detta tillslaget en tid men ändå...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Rejs wrote:
Big_Bird wrote:Rejs, du vet väl att brott mot storkapitalet är värre och viktigare än brott mot privatpersoner. Vem bryr sig om en våldtäktsman eller en knarklangare går fri när någon hindrar Sonet från att dra in pengar på ytterligare en omgång Beck-filmer. 8)
Ja det är ju så. Hur ofta kommer det 16,6 poliser när någon håller på bli misshandlad till döds?

Iofs har de kunnat sitta i sin rövarkula och planerat detta tillslaget en tid men ändå...
Men anledningen till att det inte kommer 16.6 poliser när någon blir misshandlad måste väl ändå bero på att det inte är ett planerat tillslag från polisens sida.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

egar wrote:Man borde väl köra sådana servrar på någon form av open source-programvara, eller är man dum nog att inte göra det?
Om man ska tro vad de skriver i sin info har de tillsammans med advokater gått genom lagen och sett till att de inte bryter den på någon punkt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Grejen är att andras servrar än TPB servrar är nere. Folk som inte har någon koppling till TPB men hade sina servara i samma lokaler har fått dom beslagtagna. Det kommer leda till ett par rättsprocesser.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Eruku wrote:Grejen är att andras servrar än TPB servrar är nere. Folk som inte har någon koppling till TPB men hade sina servara i samma lokaler har fått dom beslagtagna. Det kommer leda till ett par rättsprocesser.
8)
Lyckat! :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

cezar wrote:
Fredd wrote:YES ÄNTLIGEN SLIPPER VI PIRATEBAY! ;D
Äntligen slippa alla piratebay-gayhomos som skyltar med piratebay tröjor, stickers och all sån skit :)
Hehe, har inte gillat den sidan heller men de borde inte kunna beslagta servrarna tycker man eftersom de inte innehåller något olagligt i sig?
Medhjälp?
Oavsett om de inte lagrar själva datat så bidrar de definitivt till spridningen. Inte för att det inte
går att få tag på via andra kanaler och inte för att initialkopieringen (rippningen) är ett separat
brott, men överför man det till fysisk stöld (vilket är vanskligt) så skulle det kunna motsvara att
driva en telefonkatalog till diverse hälare.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

egar wrote:Men anledningen till att det inte kommer 16.6 poliser när någon blir misshandlad måste väl ändå bero på att det inte är ett planerat tillslag från polisens sida.
Mjo det var det jag menade med att de suttit i sin rövarkulla och planerat detta tillslaget.

Var kanske inte så tydlig...my wrong ;)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Eruku wrote:Grejen är att andras servrar än TPB servrar är nere. Folk som inte har någon koppling till TPB men hade sina servara i samma lokaler har fått dom beslagtagna. Det kommer leda till ett par rättsprocesser.
Jo, min vpntunnel jag har hos prq dog helt plötsligt idag... ;)
hej.
dmh
Posts: 55
Joined: 2004-05-21 17:18:53
Location: Stockholm

Post by dmh »

Fan.. efter jag läste den här skiten började man verkligen fundera på vilket parti man skulle kunna tänkas rösta på :p

Jag fick höra att de enda partierna som tydligen va för fildelning var miljöpartiet och vänstern.. dock så är inga av dessa partier för mig, då jag inte håller med resten av det dom förespråkar.. suck :/


Död åt antipiratbyrån och alla dess "sponsorer". Bara för att dom brutalt överprisar sina produkter för att tjäna miljardbelopp på typ en film, musik etc. så borde väl inte vi behöva ta "första steget" genom att sluta ladda ner deras material. Sänk priserna på erat skräp så kanske något är berädd att betala priset i första taget.. usch o fy.
-------------------------------------
Antec Sonata | Intel Q9550 2.83GHz | Corsair TwinX 4GB /w Dominator fan | Sapphire Radeon 4870 512MB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5Q Deluxe | Windows x64 Pro
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

IcePic wrote:
cezar wrote:
Fredd wrote:YES ÄNTLIGEN SLIPPER VI PIRATEBAY! ;D
Äntligen slippa alla piratebay-gayhomos som skyltar med piratebay tröjor, stickers och all sån skit :)
Hehe, har inte gillat den sidan heller men de borde inte kunna beslagta servrarna tycker man eftersom de inte innehåller något olagligt i sig?
Medhjälp?
Oavsett om de inte lagrar själva datat så bidrar de definitivt till spridningen. Inte för att det inte
går att få tag på via andra kanaler och inte för att initialkopieringen (rippningen) är ett separat
brott, men överför man det till fysisk stöld (vilket är vanskligt) så skulle det kunna motsvara att
driva en telefonkatalog till diverse hälare.
Iofs, skulle man kunna motverka det genom att inkludera så många lagliga torrents som möjligt (helst alla) i databasen. Då blir situationen den att Eniro också kan tvingas stänga för att de har en telefonlista över hälare. ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Eruku wrote:Grejen är att andras servrar än TPB servrar är nere. Folk som inte har någon koppling till TPB men hade sina servara i samma lokaler har fått dom beslagtagna. Det kommer leda till ett par rättsprocesser.
Precis, vi vill ha tillbaka vår server ;(
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag är glad för det, om nästa steg är att sätta åt det genomfjantiga "piratpartiet" så blir jag ännu gladare.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Jag är glad för det, om nästa steg är att sätta åt det genomfjantiga "piratpartiet" så blir jag ännu gladare.
Vi kan samla in piratpartister och sätta små gula post-it-lappar på bröstet på dem. Och så kan vi internera dem i läger. Ser du inte hur kampen mot nätpirater kringskär demokratin och möjliggör för nazisterna att komma till makten?

;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply