Tillbaka tiil "bootskärmen" hela tiden....hjälp

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
lobbalobba
Posts: 3
Joined: 2006-06-04 19:22:22
Location: GBG

Tillbaka tiil "bootskärmen" hela tiden....hjälp

Post by lobbalobba »

Hej!
När jag försöker starta min stationära dator, så kommer jag bara en bit in på windowsladdning, sen blir det tillbaka till uppstart.
O där står det att datorn är i safemode och att jag skall reseta överklockningen
i setupmenyn. (som jag ställer i sefemode) sen F10, start...OMG samma sak

Det började igår när jag skulle spela BF2, och det fryste...jag tryckte in "powerknappen" ...omstart, sen blev det så här.

Datorn har bara kraschat en gång innan, då just i BF2....WOW flyter på utan probs

Jag har prövat att installera om WIN på datorn på ordinarie HD samt en annan, kommer en bit ...sen samma sak, booooooot.

Har prövat att flytta om/tabort minnesmoduler, kopplat bort andra HD tagit bort nätverkskort, blåst rent med tryckluft, känt att prollen sitter på plats


Datorn:
AMD 3500+
Minnen..2st 512 samsung samt 2 st 512 Twinmos (som jag flyttat runt/tagit bort mm)
Nvidia 6800GT med Artic cooling silencer-kylning
2st HD...WD120 GB samt seagate 160GB
Netgear nätverkskort
MSI platinum pro MB
Nec DVD
Antec sonata låda med tillhörande nätagg
Samsung syncmaster 193+p skärm
Orginal bios på både MB o Grafik
Win XP prof

I bios helht..nåt, verkar temp OK

Vad göra.....HJÄLP

//Peter
lobbalobba
Posts: 3
Joined: 2006-06-04 19:22:22
Location: GBG

Post by lobbalobba »

Jag får i gång datorn när jag nollställer Bios med bygeln,
men när jag startar om e det samma sak igen....det står att bios är i safemode och att jag skall resetta överklockningen (klockar inte), sen vidare...WIN börjar ladda, Men 2-3 sec senare , "tillbaka till GÅ"

Skall jag kanske försöka flasha bios?, eller kan det vara Batteriet?
dmh
Posts: 55
Joined: 2004-05-21 17:18:53
Location: Stockholm

Post by dmh »

En kompis hade något liknande på sin stationära dator. Den bootade längst första uppstarten men började sedan om igen. Hur långt den han komma innan den började om igen minskade för varje gång. Till slut kom den bara fram till då man får de 3 valen (vanlig, safe, msdos(?)) och laddade om den "bilden" hela tiden. Det var tydligen moderkortet som var paj då, så det kanske är det för dig med.
-------------------------------------
Antec Sonata | Intel Q9550 2.83GHz | Corsair TwinX 4GB /w Dominator fan | Sapphire Radeon 4870 512MB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5Q Deluxe | Windows x64 Pro
lobbalobba
Posts: 3
Joined: 2006-06-04 19:22:22
Location: GBG

Post by lobbalobba »

dmh wrote:En kompis hade något liknande på sin stationära dator. Den bootade längst första uppstarten men började sedan om igen. Hur långt den han komma innan den började om igen minskade för varje gång. Till slut kom den bara fram till då man får de 3 valen (vanlig, safe, msdos(?)) och laddade om den "bilden" hela tiden. Det var tydligen moderkortet som var paj då, så det kanske är det för dig med.
Börjar tro det med, jag har flashat bios....bytt batteri, men efter omstart går det inte, bygla går bra, men bara en omstart, sen samma visa...
Post Reply