Firefox Tab-close

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Firefox Tab-close

Post by Najze »

Har letat i Firefox om det går att typ högerklicka på en tab, så att den stängs, men verkar inte gå ställa in som default?

Någon som vet om det går att lösa?

Detta för att man ska slippa högerklicka och välja close tab.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Tumknappen eller dubbelklick tror jag fungerar by default, om inte så går det att ställa in. Högerklick tar ju fram menyn, använder du inget där?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jag trycker på knapp 3, scrollhjulet, och vips så försvinner tabben muspekaren är på.

Annars så finns det extensions som sätter en close-knapp på varje tab. Jag har för mig att Tab Mix Plus kan sätta dit denna knapp.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Scrollknappen (mouse3) gör det som standard. Jag stänger oftast tabbar med en musdragning nedåt (mha mouse gestures).
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Kör med Logitech Mouseware, vad ska man sätta knappen på för funktion? Hittar enbart "Close application" och då stängs hela Firefox.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Najze wrote:Kör med Logitech Mouseware, vad ska man sätta knappen på för funktion? Hittar enbart "Close application" och då stängs hela Firefox.
"Middle Button" heter den i SetPoint.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Branstrom wrote:
Najze wrote:Kör med Logitech Mouseware, vad ska man sätta knappen på för funktion? Hittar enbart "Close application" och då stängs hela Firefox.
"Middle Button" heter den i SetPoint.
Tack, nu funkar det :)
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Najze wrote:
Branstrom wrote:
Najze wrote:Kör med Logitech Mouseware, vad ska man sätta knappen på för funktion? Hittar enbart "Close application" och då stängs hela Firefox.
"Middle Button" heter den i SetPoint.
Tack, nu funkar det :)
Trodde ni Moderatorer var kunnigt folk ;D eller ville du bara testa kunskapen hos medlemmarna?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Hunter wrote:Trodde ni Moderatorer var kunnigt folk ;D eller ville du bara testa kunskapen hos medlemmarna?
Mer utbildade, snygga, motiverade, klipska och snälla människor än moderatorer står ej att finna.

Eller så är dom som ungefär som alla andra.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply