Främlings fientlighet?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Shinobi
Posts: 183
Joined: 2005-12-28 20:53:29

Främlings fientlighet?

Post by Shinobi »

Hittade ett par T-Shirtar som jag vill ha era kommentarer om?
Har för mig att jag sett den ena bilden som en avatar för någon här på förumet.

"Första uppläget"
Image
Image

"Andra upplägget"
Han gjorde om dem för att de ansågs främlings fientliga.
Image
Image

Citat ifrån ett annat inlägg:
Denna t-shirt blev borttagen av företaget jag anlitat att trycka den. Då undrar jag, är den verkligen främlingsfientlig? Jag tycker inte det. Den är på sin höjd terroristfientlig. Eller?

Texten är alltså "Alla muslimer är inte terrorister..." "...Men nästan alla terrorister är muslimer"
Följt av texten "Gissa vem?" Med en ful tjock gris under. Längst ner står det "För yttrandefrihet, mot censur" något som uppenbarligen inte företaget i fråga håller med om.

Har Företaget behandlat honom rätt eller fel?
-Ip 4 (2,4 Ghz)
-Geforce titanium 4200 (128 DDR)
-Pc3200 DDR (786 Mb)
-P4 mainboard.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Främlings fientlighet?

Post by Dissident »

Tryck den på cafepress eller spreadshirt. Men tänk på att bara att bära dem offentligt i Sverige kan vara olagligt.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det andra upplägget, minus grisbilden, hade varit otroligt kul om du hade sett muslimsk ut...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Främlings fientlighet?

Post by Raspberry »

Dissident wrote:Tryck den på cafepress eller spreadshirt. Men tänk på att bara att bära dem offentligt i Sverige kan vara olagligt.
Men ska dom hålla på och jaga folk med sådana t-shirtar också?!
Det är ju 'nästan' som fildelningen, det är föbjudet, men många gör det helt öppet...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Främlings fientlighet?

Post by Dissident »

Marcus.Wallen wrote:Men ska dom hålla på och jaga folk med sådana t-shirtar också?!
Det är ju 'nästan' som fildelningen, det är föbjudet, men många gör det helt öppet...
Polisen är ju inte ute och spanar, men vem som helst kan polisanmäla dig för hets mot folkgrupp. I fildelningsfrågan har polisen varit nästan apatisk, "jakten" sköts av privata intressen. Så vem du menar med "dom" är inte självklart.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by stealth »

Marcus.Wallen wrote:Men ska dom hålla på och jaga folk med sådana t-shirtar också?!
Det är ju 'nästan' som fildelningen, det är föbjudet, men många gör det helt öppet...
De bevakar allas högerarmar om de lutar snett upp åt höger alldeles för mycket. Läskigt!!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by Fenix »

stealth wrote:De bevakar allas högerarmar om de lutar snett upp åt höger alldeles för mycket. Läskigt!!
Man måste inte vara nasse för att ogilla muslimers beteende
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by fisk »

Fenix wrote:Man måste inte vara nasse för att ogilla muslimers beteende
Inte klipsk heller...
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by Big_Bird »

Fenix wrote:
stealth wrote:De bevakar allas högerarmar om de lutar snett upp åt höger alldeles för mycket. Läskigt!!
Man måste inte vara nasse för att ogilla muslimers beteende
Måste man vara PK-vänster för att ogilla xenofobers beteende, eller får man göra det ändå?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Främlings fientlighet?

Post by Dissident »

Du måste inte, men de flesta xenomaner är vänster.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: Främlings fientlighet?

Post by Andrej »

Dissident wrote:Du måste inte, men de flesta xenomaner är vänster.
Främlingsbesatta?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Främlings fientlighet?

Post by Dissident »

Andrej wrote:
Dissident wrote:Du måste inte, men de flesta xenomaner är vänster.
Främlingsbesatta?
Vi har en vinnare.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Eftersom vi ändå är inne på lågstadieargumentation, så kan vi väl passa på att påstå att de flesta som är högerpolitiskt inställda är nazister.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by Fenix »

fisk wrote:Inte klipsk heller...
Argumentera inte med fisk, du bara sänker dig till hans nivå
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by fisk »

Fenix wrote:Argumentera inte med fisk, du bara sänker dig till hans nivå
Du menar icke- kultur & religionsgeneraliserande. Det är kanske en låg nivå för dig, men inte för mig.

Att generalisera Islam bortom det semantiska är skapligt oklipskt. Vare sig företeelserna i media säger varken det ena eller det andra.

Ja, det är en låg nivå jag sjunkit. Jag kan se individer, där du ser ett gytter av människor med ett enda sätt att tänka.

::)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by Fenix »

fisk wrote:Du menar icke- kultur & religionsgeneraliserande. Det är kanske en låg nivå för dig, men inte för mig.

Att generalisera Islam bortom det semantiska är skapligt oklipskt. Vare sig företeelserna i media säger varken det ena eller det andra.

Ja, det är en låg nivå jag sjunkit. Jag kan se individer, där du ser ett gytter av människor med ett enda sätt att tänka.

::)
Funderade en lång stund om jag skulle orka käbbla imot din närsynthet men du är som sagt ett lost cause.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Främlings fientlighet?

Post by fisk »

Fenix wrote:Funderade en lång stund om jag skulle orka käbbla imot din närsynthet men du är som sagt ett lost cause.
Har du inga argument att komma med så låt bli att skriva överhuvudtaget.

Du har inte presenterat någonting överhuvudtaget här.

"Jag orkar inte käbbla" i ena meningen, och troll-postning i stil med: "imot din närsynthet [...] lost cause".

Ryck upp dig, den nivå du är nere på har du tagit dig ned till solo allena.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Som sagt.. du ser inte det oundvikliga, att de kommer hit.. föder en massa barn och tar över landet på laglig väg, sen kan de införa sharialagar när de har 51% majoritet. Kan du inte förklara varför Islam är den enda religionen som förespråkar våld, då det står "Bekämpa de otrogna" i koranen och varför vill de utplåna staten Israel?

På cafén i muslimska länder, varför slänger de glas som kristna använt för de anser att de är "orena"? Ett exempel: Varför försöker de bomba e kristen stad i Irak som inte har gjort något? (detta kommer från en kristen irakier som bott 20+ år i landet och som precis tolereras)

Men, som han även sa så är alla inte extrema, utan det finns hyfsade, värre och värst, likt alla samhällen.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jösses, du dömer 1,4 miljarder människor på enskilda incidenter, och du behagar att kalla mig närsynt.

Din islamofobi leder dig till att spekulera hejvilt i argument som låter som domedagsprofetior.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

fisk wrote:Jösses, du dömer 1,4 miljarder människor på enskilda incidenter, och du behagar att kalla mig närsynt.

Din islamofobi leder dig till att spekulera hejvilt i argument som låter som domedagsprofetior.
Vänta 50 år..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Fenix wrote:Vänta 50 år..
För att följa din paranoia? Knappast.

Vissa kristna, katoliker, hinduer, mfl. tycks gilla våld - det är långt ifrån detsamma som att alla, eller ens de flesta av dem gör det.

Rädslor såsom "Hjälp! Muslimerna kommer!11o1one" är en smula löjeväckande. Akta dig så att inte hinduerna kommer och kidnappar dig istället, ja! Barrikadera dörrarna nu, så vi inte tvingas till att dyrka elefanter om 50 år.

Seriously?

Skall du fortfölja att kalla mig närsynt?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

I grunden är det fredliga budskap i religionerna, utom just islam. Kan du inte svara på frågorna istället? Om jag har så fel, kan du inte besvara frågorna sakligt istället frö att kalla mig islamofob?
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Shinobi
Posts: 183
Joined: 2005-12-28 20:53:29

Post by Shinobi »

Fisk, Läs vad som står på en av T-Shirtsen.

"Alla muslimer är inte terrorister..." "...Men nästan alla terrorister är muslimer"
Bidrar det inte till någon uppfattning? Du pratar i natt mössan och drömmer antagligen om att framtiden ser ljus ut med en så förförande religion som islam.

Just det ja,Du är ju kille och därför så kan du gå med i tåget och visa att kvinnans plats inte är jämlik med männens.

Har du någon syster eller mamma som vi kan komma och slänga in i en svart burka?

Jag vet hur ett samhälle styrt utav islam ser ut(Kränkande), och du skall veta att Sverige kommer förmodligen om ett par år fortfarande vara demokratiskt fast med starkt inflytande ifrån Islam.
-Ip 4 (2,4 Ghz)
-Geforce titanium 4200 (128 DDR)
-Pc3200 DDR (786 Mb)
-P4 mainboard.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Fenix wrote:I grunden är det fredliga budskap i religionerna, utom just islam. Kan du inte svara på frågorna istället? Om jag har så fel, kan du inte besvara frågorna sakligt istället frö att kalla mig islamofob?
Eftersom din saklighet sträcker sig till: "Bekämpa de otrogna", så blir det lite svårt att komma med någon annan kontring än; vet du ens vilka de åsyftar när de menar "de otrogna"?

Vilka menar du egentligen när du säger "de" vill bekämpa staten Israel? Menar du majoriteten av de 1,4 miljarder muslimer som finns på planeten? Eller menar du Hamas?

Har du läst koranen? Den är, i min mening, inte mer stötande än någon annan religiös skrift.

Kanske kunde du sätta lite kontext kring ditt ganska matfattiga argument, personlig rädsla för att muslimerna kommer ta över Sverige har jag svårt att ta på allvar.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Främlings fientlighet?

Post by Dissident »

Fenix wrote:Argumentera inte med fisk, du bara sänker dig till hans nivå
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Post Reply