DVD fodral till 3D Studio Max och NFS Most Wanted?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

DVD fodral till 3D Studio Max och NFS Most Wanted?

Post by Lyngan »

Hej, undrar som jag skriver i rubriken om någon vet vart man kan hämta hem 3D Studio Max och NFS Most Wanted fodralen.

Tack på förhand
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Fick du inget när du köpte dom?


Borde det inte finnas någon copyright på fodralen också? Alltså bör det här vara olagligt...
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

Xerbee wrote:Fick du inget när du köpte dom?


Borde det inte finnas någon copyright på fodralen också? Alltså bör det här vara olagligt...
Vad är det olagliga med fodral min kära vän? www.cdcovers.cc är olagliga menar du? istället för att vara ett smartass så kan du väl vänligt svara på frågan, men tydlingen inte
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Lyngan wrote:www.cdcovers.cc är olagliga menar du?
Absolut.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Lyngan wrote:
Xerbee wrote:Fick du inget när du köpte dom?


Borde det inte finnas någon copyright på fodralen också? Alltså bör det här vara olagligt...
Vad är det olagliga med fodral min kära vän? www.cdcovers.cc är olagliga menar du? istället för att vara ett smartass så kan du väl vänligt svara på frågan, men tydlingen inte
Så länge omslagen innehåller trademarkat material som till exempel företagslogos eller bandlogos så är det illegalt.
Det är också illegalt om de återger copyrightat material som till exempel sångtexter, konst (till detta räknas clip-art och omslagsbilder till så tråkiga saker som hogia home accounting också ifall du undrar), bilder ur filmen eller liknande saker.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Tänk dessutom på att cdcovers.cc tjänar enorma summor på reklam, de använder andras verk i vinstsyfte. Självklart är det inte tillåtet.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Lyngan wrote:
Xerbee wrote:Fick du inget när du köpte dom?


Borde det inte finnas någon copyright på fodralen också? Alltså bör det här vara olagligt...
Vad är det olagliga med fodral min kära vän? www.cdcovers.cc är olagliga menar du? istället för att vara ett smartass så kan du väl vänligt svara på frågan, men tydlingen inte
Jag hade gärna svarat bättre på frågan om jag vetat var det fanns. Men jag vill inte bryta mot §1 och det bör inte du heller göra.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Wärsch ska vara blank med text från en spritpenna och ligga i en 100pack spindel. ;)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Låst av uppenbara skäl.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
Locked