Xbox 360, koppla ihop med dator

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Xbox 360, koppla ihop med dator

Post by Bury »

Hallå! Jag har införskaffat ett xbox 360 och tänkte koppla ihop det med datorn. Har testat och koppla ihop det via nätverkskabel och det funkar bra, men har för mig att jag läste att det gick och koppla ihop via USB kabel också, går det för det första? Det andra jag vill ha reda på är om det är möjligt att utan router osv koppla upp sig till xbox live samtidigt som bredbandet är kopplat till datorn(alltså ha internetuppkoppling i både datorn och xboxet), behövs det t.ex ett extra nätverkskort i datorn för att fixa detta? Skulle vilja veta hur ni har löst dessa problem och om ni har några tips på hur man kan utnyttja xboxet på ett bra sätt.
tack på förhand
Moo
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Är det inte så att du kopplar in 360 i en switch bara och så får den ett tilldelat IP som du kan nå den genom nätverket. Sen det andra alternativet över USB 2.0 som jag inte vet hur det funkar egetligen, det kan inte komma upp som en extra HDD i den här datorn utan man måste nog ha någon mjukvara för att jobba mot den.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Post by Bury »

jag tänkte typ om det gick att trycka in ett nätverkskort till i datorn och sen dela ut uppkoppling till xboxet, någon som har gjort detta eller har nått annat förslag på hur man kan göra?

känns onödigt att införskaffa en switch..
Moo
Post Reply