D-Link ADSL2+ DSL-G624T - Trådlös router och modem i ett.

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

D-Link ADSL2+ DSL-G624T - Trådlös router och modem i ett.

Post by Konto »

Jag har tänkt införskaffa mig en sådan här, så man lätt kan koppla upp sig med den bärbara datorn. Jag tycker dessutom att den verkar prisvärd. Är jag helt ute och cyklar? Rätta mig i sådana fall.

Eftersom jag inte har några större kunskaper i nätverksrelaterade produkter, undrar jag om ni kan hjälpa mig att se för- och nackdelar i specifikationerna. Visst måste man testa produkten i praktiken för att bedöma den korrekt. Så dela gärna med er av egna erfarenheter. ;)

Tack på förhand.
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Passa dig fär d link

Post by ruva »

Jag har haft kombinerad trådlös router från d link innan och låsningar samt överhettning hörde till vardagen. Har även provat Linksys och det man kan säga är att det märket var nog bättre förr (Ett Pre-N som lovade 300 mb/s men gav 13 Mb/s över en halvmeter och inga störningskällor i närheten). Nu verkar det vara det tidigare utskälld Netgear som gäller.

Kör nu på LevelOne router 108 Mb och deras PC-card från Kjell & Co samt billigaste Topcommodem och är nöjd med mina 35 Mb/s som de ger.

OBS om du är novis. 108 MBs betyder i verkligheten ca:30, 54 betyder 10-13 och 11 Mb = 5-6 men allra lsämsta är Linksys 300 Mb grejer som ge 2-13 Mb. De som tillverkar trålöst är ena riktiga lurendrejare minsann.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
Post Reply