Rick Mercers "Talking to Americans"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Är det här möjligen samme Rick Mercer som höll ett fint tal för Bush-Administrationen? :D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Varför görs aldrig sånt här i Sverige?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Erik Blomqvist wrote:Varför görs aldrig sånt här i Sverige?
Ska vi ta en kamera och åka till Norge?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är tur att det är outbildade människor med vanligt bondvett som styr landet. Tänk vad illa det hade kunnat gå annars.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Det är tur att det är outbildade människor med vanligt bondvett som styr landet. Tänk vad illa det hade kunnat gå annars.
Jag har dividerat med mina vänner och ingen av oss förstod om du trodde att jag var allvarlig eller om du skämtade tillbaka.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

lillis wrote:
fisk wrote:Det är tur att det är outbildade människor med vanligt bondvett som styr landet. Tänk vad illa det hade kunnat gå annars.
Jag har dividerat med mina vänner och ingen av oss förstod om du trodde att jag var allvarlig eller om du skämtade tillbaka.
Du räknar ofta matte med dina vänner? Eller kan man faktiskt också använda dividera som synonym för att diskutera? Är verkligen nyfiken nu, min mor har också gjort det ett antal gånger när hon blev less på oss barn när vi sade emot henne :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Enligt Norstedths ordbok betyder dividera även "hålla på och diskutera i onödan"
Det är alltså inte en synonym rakt av för att diskutera...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Kul.
Skulle vilja göra detta i norge eller kanske rent av här i sverige.
Var kan man "hitta" SVT kläder?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ibis wrote:Du räknar ofta matte med dina vänner? Eller kan man faktiskt också använda dividera som synonym för att diskutera? Är verkligen nyfiken nu, min mor har också gjort det ett antal gånger när hon blev less på oss barn när vi sade emot henne :P
Vet inte om det är ett SAOL-ord, men jag och min familj har ofta använt det som att diskutera om något. Oftast är det just när det finns två åsikter som är vitt delade som man "dividerar emellan". Typ.

Men det kanske bara är någon konstig dialekt. Min mamma är uppvuxen i Östergötland, min pappa i Göteborg och jag och min bror i Dalarna, om det är av intresse. :)
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

lillis wrote:Vet inte om det är ett SAOL-ord, men jag och min familj har ofta använt det som att diskutera om något. Oftast är det just när det finns två åsikter som är vitt delade som man "dividerar emellan". Typ.

Men det kanske bara är någon konstig dialekt. Min mamma är uppvuxen i Östergötland, min pappa i Göteborg och jag och min bror i Dalarna, om det är av intresse. :)
MadModder wrote:Enligt Norstedths ordbok betyder dividera även "hålla på och diskutera i onödan"
Det är alltså inte en synonym rakt av för att diskutera...
Där ser man, var visst mamma som hade rätt. Berätta aldrig det för henne :P Och man tackar, så har man lärt sig ett nytt användningsområde för det ordet :)
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Erik Blomqvist wrote:Varför görs aldrig sånt här i Sverige?
Det har gjorts ett otal gånger av diverse humorprogram på SVT, det är bara att du inte tiitar på såna skitprogram.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

heh, mycket roligt
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Det har funnits i Sverige också, jag tänker främst på "Ursäkta röran"-programmet. Några av skämten i Mercers program är inte uppenbara. Hur många här visste att Saskatchewan ligger i mitten av Kanada (och alltså inte kan ha någon säljakt)?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Det har funnits i Sverige också, jag tänker främst på "Ursäkta röran"-programmet. Några av skämten i Mercers program är inte uppenbara. Hur många här visste att Saskatchewan ligger i mitten av Kanada (och alltså inte kan ha någon säljakt)?
Att det låg i Kanada visste jag, men det är bara för att större del av min släkt bor i Kanada (främst i Ontario) och jag har varit på besök där två gånger. Samma sak med USA (staterna, som jag postade ett test på för något år sedan).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Dissident wrote:Hur många här visste att Saskatchewan ligger i mitten av Kanada (och alltså inte kan ha någon säljakt)?
Jag, fast det kan bero på att jag fick i uppgift i skolan att översätta en låttext, och jag översatte "The Sascatchewan Pirate", så jag googlade fram vart tusan stället låg. ;)
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Usa/Kanada är ju också otroligt mycket större än Sverige/Skandinavien, och i och med det svårt att hålla koll på allt.

Men visst är de lite dummare? :)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Post Reply