Half LIfe 2: Episode 2 - Nya videoklipp plus trailer.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Half LIfe 2: Episode 2 - Nya videoklipp plus trailer.

Post by Bodego »

Hittade denna länken på Steampowered forums här om dagen.
http://xboxyde.com/leech_2962_1_en.html

(ni kan välja mellan bittorrent eller direct download under bilderna)

Detta är en samling av nya videoklipp och en ny trailer, som visades på Liepzig Game Convention förra veckan. Spelet ser sannerligen betydligt bättre ut än de första delarna må jag säga, vilket inte är så konstigt eftersom...

"Episode Two is going to look even better than its predecessors, thanks to the introductions of shadow-mapping support, new foliage and particle systems, multicore processor support, and real-time "cinematic physics.""

http://www.gamespot.com/pc/action/halfl ... id=6156429

Jäklar, vad mastigt. Jag blir nog snart tvungen att uppgradera till en helt ny burk. Sitter fortfarande på Socket A. :(
Last edited by Bodego on 2006-08-27 22:22:00, edited 1 time in total.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Tack som fan för länkarna :D

Den här bilden imponerade mest tyckte jag :P
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

spelfber.se:
Även Eurogamer har fått chansen att snacka med någon högt uppsatt, nämligen Valves Doug Lombardi. I intervjun (som ligger uppe på deras hemsida) pratas det en hel del om Half-Life 2: Eipsode 2.

Tråkigt nog kan vi läsa att Lombardi bekräftade att Episode 2 inte kommer att hitta ut till butikerna i år, utan snarare nästa. Det nya datumet som företaget riktat in sig på ligger någonstans i februari.

Tydligen ska Valve ha varit lite för aggressiva med datumet, utvecklarna behöver helt enkelt mer tid.

Däremot fortsätter planerna på att få Half-Life 2 och dess episoder till nästa generationens plattformar. Paketet som ska släppas kommer att innehålla Half-Life 2, Episode 1, Episod 2, Portal och dessutom Team Fortress 2. Priset för det ska landa på ungefär samma nivå som för vilket annat spel som helst.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Ser ingen skillnad från Half-Life 2.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Fluffy wrote:Ser ingen skillnad från Half-Life 2.
Konstigt, hörru. Det ÄR half-life 2. ::)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

fisk wrote:
Fluffy wrote:Ser ingen skillnad från Half-Life 2.
Konstigt, hörru. Det ÄR half-life 2. ::)
Har ingen av er två spelat Episode 1 än? Självklart är dom visuella uppgraderingarna inte så stora att spelet ser helt annorlunda ut, men ni måste ändå erkänna att om spelet använder HDR, så märker man det ganska fort. Jag märkte skillnaden i alla fall. (ladda hem HL2: Lost Coast via Steam, om ni inte vet vad jag pratar om) :)

Nu är ju inte denna videon av bästa kvalitet precis, men om man är som jag, så märker man att många av det små detaljerna, tyder på att spelet faktiskt kommer att se mycket bättre ut än Episode 1 och HL2. Den mest uppenbara detaljen t.ex, är att insekternas blodeffekter är...ja, större.

Jag tror säkert att skillnaden blir tydligare när vi fått spela det själva. Synd att vi måste vänta tills Februari.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

fisk wrote:
Fluffy wrote:Ser ingen skillnad från Half-Life 2.
Konstigt, hörru. Det ÄR half-life 2. ::)
För mig är Half LIfe 2: Episode 2 inte samma sak som Half-Life 2. Jag tolkar dessa episoder mer än lite mer mark att spring/köra omkring på utan väl synliga grafiska uppgraderingar.

Iofs huset som sprängdes i bitar var något jag reagerade på.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Skillnaden märker bara HL-fanboys. Jag själv bl.a. :P

Seriöst talat så skulle inte orginalmotorn klara av de visuella effekterna som den nuvarande kan.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Hadu ju varit moget snopet om de behövt lägga ner två års jobb bara på bandesign och lite nya animationer samt röstinspelning. EN helt ouppgraderad motor tror jag inte ens den mest ointresserade gamern skulle acceptera.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Post Reply