F.d WoWare

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

F.d WoWare

Post by meminus »

Ni som har spelat wow - men (lyckats) sluta.
Hur ser ni på WoW idag?

Vad fick er att sluta?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Det sociala livet tog över. Jag träffade min flickvän och hade helt enkelt inte tid med att spela längre. Dessutom är det ju inte billigt heller. :)
Carpe Diem
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: F.d WoWare

Post by Andrej »

mnus wrote:Ni som har spelat wow - men (lyckats) sluta.
Hur ser ni på WoW idag?

Vad fick er att sluta?
Först och främst har jag aldrig lyckats spela förbi level 34, ty spelet har en så jävla tråkig grind. Men, jag fastnade självklart i det sociala av spelet och rollspelade flitigt tills min dator dog. Sen dess vägrar jag att röra spelet och spyr galla över det så ofta jag kan.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
nissse
Hedersbit
Posts: 911
Joined: 2002-06-04 13:49:01
Location: Nyköping
Contact:

Post by nissse »

Jag börja igen för 2 veckor sedan efter 5 månaders uppehåll, spelat sen release, blir dock inget hardcore raidande den här gången :P
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Re: F.d WoWare

Post by meminus »

Andrej wrote: ...spelet har en så jävla tråkig grind. ...och spyr galla över det så ofta jag kan.
Äntligen!

Alltså, anledningen till att jag slutade spela var all återupprepning på saker och ting. Springa instanser minst 100 gånger innan man får det man är ute efter. Jag menar, hallå... vilken spelmekanik.

Alla patcher är bara ett fortsatt jagande efter gear... som troligtvis kommer hålla på tills folk fattar -.-

Jag är så äcklad av spelet så det finns inte ord att beskriva. Som en polare i Eve säger "Wow fucks ppl up"
Det ligger seriöst ngt i det.

Om jag tar mig själv som exempel. Jag förlorade min flickvänn pga wow, jag var aldrig ute och festade med irl polare, jag kunde inget annat än wow, jag var inte ens på min mormors 65års dag - pga wow... jeez. Och jag VET att jag inte är det enda fallet, som är så här "extremt". Har kollegor som sjukanmäler sig och de är ändå 24-30 bast.

Spelet borde försvinna :)

Sen fick man aldrig hjälp med ngt, alla var så självupptagna :/ Även i guilden... ingen hade tid med ngnting - även så stod de bara i orgrimmar/ironforge och häckade. Tröttsamt.

Men det som nog mest irriterar mig är alla kompisar man har, som lirar wow, som BARA kan prata wow. De kan seriöst inte prata ngt annat. Om de inte pratar wow så är de tysta. Jobbigt.



...men allt chattande var väldigt trevligt så även musiken och grafiken:)

Säg NEJ till wow!
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: F.d WoWare

Post by Andrej »

mnus wrote:Äntligen!

Alltså, anledningen till att jag slutade spela var all återupprepning på saker och ting. Springa instanser minst 100 gånger innan man får det man är ute efter. Jag menar, hallå... vilken spelmekanik.

Alla patcher är bara ett fortsatt jagande efter gear... som troligtvis kommer hålla på tills folk fattar -.-

Jag är så äcklad av spelet så det finns inte ord att beskriva. Som en polare i Eve säger "Wow fucks ppl up"
Det ligger seriöst ngt i det.

Om jag tar mig själv som exempel. Jag förlorade min flickvänn pga wow, jag var aldrig ute och festade med irl polare, jag kunde inget annat än wow, jag var inte ens på min mormors 65års dag - pga wow... jeez. Och jag VET att jag inte är det enda fallet, som är så här "extremt". Har kollegor som sjukanmäler sig och de är ändå 24-30 bast.

Spelet borde försvinna :)

Sen fick man aldrig hjälp med ngt, alla var så självupptagna :/ Även i guilden... ingen hade tid med ngnting - även så stod de bara i orgrimmar/ironforge och häckade. Tröttsamt.

Men det som nog mest irriterar mig är alla kompisar man har, som lirar wow, som BARA kan prata wow. De kan seriöst inte prata ngt annat. Om de inte pratar wow så är de tysta. Jobbigt.



...men allt chattande var väldigt trevligt så även musiken och grafiken:)

Säg NEJ till wow!
EVE är fortfarande fruktansvärt beroendeframkllande och gör man tex. missions så är det väldigt repepetitivt, iaf på level 1-2 som jag har testat. Jag blev pirat efter att jag kört några level 2 missions och ågnrar mig inte alls.

Sen ska jag påpeka att dom flesta som jag känner som spelar WoW och som är helt fast i det också är dom som brukar THC väldigt ivrigt, gärna i komination med WoW. Jag mistänker att det är dom glada färgerna som gör det och dom humoristiska avatarerna. Själv vart jag väldigt nerslagen när jag var tvugen att lämna undead stället, den där riktigt mysiga skogen, resten av spelet ser ju mest helt förjävligt ut.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag spelade WoW i ca månad förra året, jag slutade efter det.
Främsta skälet till jag slutade var att jag inte orkade betala för skiten, hade ju redan slösat ~450kr för cd skiten och fodralet. Jag klarar mig bra utan det spelet, har annat för mig istället.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
pgo_jim
Posts: 78
Joined: 2006-08-14 21:35:07
Location: uppsala

Post by pgo_jim »

min bror är en typisk WoWoman... han e helt fast i wow, spela wow, kuta ner och hämta mat spela mera wow och sen sova, spela wow äta sova osv... kan inte prata om annat än wow, inget social liv alls,

jag lirade också en del wow, men jag fastnade aldrig riktigt, förstod inte och förstår än idag inte vads som e så grymt kul med å göra samma sak om å om igen, ska jag spela ska det inte vara bundet till nån raid eller dyl, jag vill spela när jag har lust och tid det är fördelen me tex oblivion
Min dator
Amd athlon 64 x2 4200+
Ati x800 gto 128mb agp
600gb+ hd
1024mb ram
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

pgo_jim wrote:[...] det är fördelen me tex oblivion
Heh, jag får mild panikångest av att spela Oblivion, det har jag dock påpekat tidigare. Skillnaden är väl att där WOW's grinding är tråkig och oerhört repetetiv så är Oblivion's grind inte lika tråkig och inte fullt lika repeteti,v däremot så leder faktiskt grinden i WoW till att man blir bättre, jämfört med Oblivion där inget spelar någon roll för det enda du får när du 'levlar' är att du blir lite bättre och alla fiender likaså, med andra ord meningslöst. Det är som att tjäna 500kr mer i månaden samtidigt som alla andra gör det, så att det procentuellt inte blir någon skillnad alls, då marknaden anpassar sig och en limpa bröd fortfarande kostar samma procentsats av din lön.

Nej, det ovan är inte nödvändigtvis en korrekt ekonomisk model, utan en ganska dålig liknelse.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Andrej wrote:
pgo_jim wrote:[...] det är fördelen me tex oblivion
Heh, jag får mild panikångest av att spela Oblivion, det har jag dock påpekat tidigare. Skillnaden är väl att där WOW's grinding är tråkig och oerhört repetetiv så är Oblivion's grind inte lika tråkig och inte fullt lika repeteti,v däremot så leder faktiskt grinden i WoW till att man blir bättre, jämfört med Oblivion där inget spelar någon roll för det enda du får när du 'levlar' är att du blir lite bättre och alla fiender likaså, med andra ord meningslöst. Det är som att tjäna 500kr mer i månaden samtidigt som alla andra gör det, så att det procentuellt inte blir någon skillnad alls, då marknaden anpassar sig och en limpa bröd fortfarande kostar samma procentsats av din lön.

Nej, det ovan är inte nödvändigtvis en korrekt ekonomisk model, utan en ganska dålig liknelse.
Men brödet kanske blir godare ;) :D ;D
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jalle64 wrote:Men brödet kanske blir godare ;) :D ;D
Nej, det blir bara annorlunda.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Jag förstår inte varför folk kollar på filmer, som handlar om WoW, alltså, strider eller vad det nu är...
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Marcus.Wallen wrote:Jag förstår inte varför folk kollar på filmer, som handlar om WoW, alltså, strider eller vad det nu är...
nej... det är ngn stackars sate utan jobb, utan flickvänn, utan liv - bara wow som glider runt med sin warlcok och gör feta "krittar" och alla hans "kompisar" som han aldrig träffat tycker han är skit cool -.-
andrej wrote:EVE är fortfarande fruktansvärt beroendeframkllande och gör man tex. missions så är det väldigt repepetitivt, iaf på level 1-2 som jag har testat. Jag blev pirat efter att jag kört några level 2 missions och ågnrar mig inte alls.
Men det är en helt annan spelmekanik i Eve - som gör det mindre repepetivt (har aldrig hört ordet och kan därför inte stava det - thank god for Ctrl-C / Ctrl-V).

Dessutom innehåller Eve ett helt nytt tänkande. Vad man än ska skjuta så (om man vill ha aen bra träff) måste man räkna ut / hålla avstånd till målet. Vilket kan bli väldigt intressant - faktiskt.
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Testade wow lite, men det misslyckades fatalt i något som EVE har, pvp.
Förlusten när du dör är inte direkt nåt som hindrar folk från att gå o dö 10ggr på raken även med dyra saker.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Mcmus, du skall faktiskt ha en eloge som uppmärksammar mig på mina slarvfel vid tangentbordet, jag uppskattar det verkligen.

Ordet bör vara "repetitivt", tror jag iaf. om jag inte har snott det från engelskan och applicerat mina egna förvridna stavningsregler för svenska på det. Trötthet är alltid kul.

Edit: Fan, du hette visst mnus, ingen aning var jag fick McMus ifrån. Jag ursäktar.

Edit2: Det är på snudd att jag mistänker en illvillig moderator som editerar mina inlägg, eller så är det det där med sömn som är så viktigt. Rättar "Order" till "Ordet".
Last edited by Andrej on 2006-09-05 13:40:46, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

lungt, är på McDonalds relativt ofta - kanske du sett mig där xD

rokk; Eve´s PvP är Krig :D Storslagna krig!

dessutom; ang död. Så innan du attackerar i Eve, så tänker du efter lite. Ska jag eller ska jag inte. I wow har du råd att chansa - vilket gör det hela, som du menar "so what/why not?"

Dessutom tycker jag Wow är för oseriöst, massa glin är där oxå :/ Massa som spammar jobbiga spams i general etc... usch, fy och blä!
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Entertaining as hell! \m/ 8) \m/
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag har aldrig börjat med WoW, och den största anledningen till det är att jag INTE vill fastna. Hittills så har jag levt i en uppfattning om att WoW är skittrist att spela, hur mycket några av mina kamrater än försöker övertala mig, och jag vill stanna kvar i min tro.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Det går att hålla det på en schysst nivå. Jag klarar av det vart fall.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag tror fortfarande det är skittrist. Å det vill jag fortsätta å tro.
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

min kompis försökte få mig att spela wow, jag skapade en karaktär och spelade i 2 timmar. Efter de 2 timmarna kunde jag konstatera att wow var inget för mig, tyckte att det var skittrist, kör hellre bf2.
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

Cervantes wrote:Det går att hålla det på en schysst nivå. Jag klarar av det vart fall.
Håller med, man spelar lite nu som då då man har tid, och så at man pauser på en eller veckor emellan gamecarden så förlorar man inte alltför mycket pengar...
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Ja spelet är rätt sjukt. Men blizzard har inte begärt att man ska spela i en eviighet och bli bäst. Hur kul hade det varit fall alla hade haft det bästa?
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

poängen med hela spelet är dock att ha det fetaste svärdet, den fetaste skölden osv... med andra ord att bli bäst. Lamt

Och jo de menar att man ska spela i evighet - de släpper ju patcher (med nya grejjer, nya instance... suck) hela tiden - bara för att hålla folket kvar.

Tills det att folk inser att det är samma sak fast i nya former... återupprepning!
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Post Reply