Kvinnor och pengar

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Lillis wrote:tjejer e nog ingen större skillnad mot killar....alla vill väll ha pengar, man måste ha det för att överleva i denna kapitalistiska värld ( :P ) ....men skulle inte ni bli lite sura om ni gav bort en lott till eran partner och denna person vann 1 miljon (såg inte hur mikt det va i artikeln) och inte delade med sig? skulle iaf jag bli! :-/
Jo, men hon kan väl inte förvänta sig att vinna målet om hon inte har några bevis på deras "överrenskommelse"...Jag skulle nöjt mig med 50 000 från början och inte stämt honom...inte här i sverige iaf.
User avatar
alternative
Posts: 256
Joined: 2002-03-08 11:20:20
Location: Nässjö
Contact:

Post by alternative »

Jag är inte ute efter pengar! :)

Om nån vill ha en tia eller en hundring, kom hem till mig och ta för er.

Jag brukar inte "låna" ut pengar till klasskamrater, jag ger de till de. Jag bjuder folk på en kaffe eller dyl när jag kan.
Världen skulle se godare ut om alla delade med sig. :)


Ang. "kvinnor som är ute efter pengar".
synd om de.
fast alla kvinnor är inte såna och därför ska man ej säga att "kvinnor är ute efter pengar"
lka mycket som inte alla är ute efter pengar. ska kan man ej säga att alla är maktgalana kapitalister.
[/i]
do you see thee alternative?
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

Karuf wrote:
--------------------------------------------------------------------------------

jag är iaf ute efter pengar. det kommer i första hand
sedan så kan man ta guzzar (tjejer) och det andra efteråt då man har skaffat sig bra ekonomi, för kärlek existerar ändå inte (min åsikt, argumentera inte) tjejen är med killen av ngt intresse
Så det du ämnar är att du skulle värdeätta ett stort kappital mer än din familj och dina vänner?
nej naturligtvis inte!
Alla vet ju att familj och vänner varar mycket längre än flickvän/pojkvän. så man ska inte sätta sin tjej framför sin polare eller familjemedlem.

däremot så skulle ja dumpa vilken tjej som helst för en viss summa pengare :)
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Boris wrote: däremot så skulle ja dumpa vilken tjej som helst för en viss summa pengare :)
Fiiint. ::)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
alternative
Posts: 256
Joined: 2002-03-08 11:20:20
Location: Nässjö
Contact:

Post by alternative »

fred wrote:
Boris wrote: däremot så skulle ja dumpa vilken tjej som helst för en viss summa pengare :)
Fiiint. ::)
rätt på :)
do you see thee alternative?
Post Reply