Mobilvirus?

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
ta_bort_mig

Mobilvirus?

Post by ta_bort_mig »

Nu börjar jag bli lite trött på SE, detta är den andra mobilen jag har från dom som vägrar vilja fungera... Det började med att den bytte profil hela tiden, den börja den reboota med ~ 4min mellanrum. Sen kom fryslagget. Sen hände det att den hängde sig helt. Nu dör den, skärmen blinkar vitt, och kommer igång igen med ~10sek från senaste gång.. Har ni råkat ut för något sånt, eller gillar inte teknologin mig? Vill veta... och kan man gröra något åt detta?

EDIT: har en SE j300i
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag har en J300i och har aldrig märkt av något sådant. Den har hängt sig någon gång på närmare ett år jag haft den, men det är ju fullt normalt.

Låter som det är något fel på din. Har du fått den helt utbytt eller har den varit inne på service?
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Jag har inte orkat släpa mig till butiken, den ligger så jäkla långt bort. Men om det inte går att fixa själv så får jag väl göra så...

EDIT: Verkar bara vara något tillfälligt spunk. Nu fungerar den perfekt... mysko...
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Har du tagit emot några roliga filer från div andra mobiler?
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Nej, tankat några spel, men det var ett bra tag sen...
User avatar
ninja74
Posts: 38
Joined: 2004-11-17 23:20:53

Post by ninja74 »

Har du ett äldre simkort i den kan det bero på det! Men fick du ett helt nytt till telefonen som borde det inte vara det.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Mobiler brukar snarare inte tillåta äldre kort än att bete sig som 486an beskriver.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Du har haft otur 2 ggr...
Post Reply