Könssjukdom eller något annat?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
plåt_tomte
Posts: 29
Joined: 2006-11-28 14:51:12

Könssjukdom eller något annat?

Post by plåt_tomte »

hallå!

Jag har börjat få konstiga symptom, på vad vet jag inte riktigt. Det började för 1.5 veckor sedan med att jag fick ont i urinröret när jag skulle gå på dass.

Det som kom ut var dessutom "grumligare" än vanligt, trots att jag drack mycket och det gula försvann mer och mer (som det gör när man dricker mycket vatten t.ex.) så var det gula som fanns där fortfarande mörkare och grumligare än vanligt.

Slutet på förhuden, alltså precis vid toppen, är också mycket känsligare än vanligt.

Min flickvän och jag var båda oskulder när vi hade sex för första gången och ingen i varken hennes eller min släkt har haft könssjukdomar (däremot har min pappa haft urinvägsinfektion en eller flera gånger).
Så vi kan inte smittat varandra, och så vitt jag vet så skapar inte könssjukdomar sig själv....

Ibland kliar det också, kanske herpes tänkte jag. Tydligen är det så att det ligger latent i kroppen och att jättemånga har det. När jag säger att det kliar så menar jag precis under "utgången" på urinröret, vid ollonet ungefär...

Jag undrar vad sjutton detta kan vara. Jag skulle gått till en läkare om de bara hade haft öppet, och imorrn vet jag inte ens om jag kan ta en akuttid, jag har ett viktigt prov.

Snälla kan ni hjälpa mig? Släng några bra gissningar på mig och lite motivation!

Tack på förhand!
Henry
Intel E6600 || Asrock 775Dual-VSTA || GF 6800GT || Antec NEOPower HE 430W || 200GB ATA || 320 GB SATA || Antec P150 || Syncmaster 940B
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Tror att grumligt urin kan vara ett symptom på urinvägsinfektion eller möjligtvis blåskatarr. Men gå till urologen så får du veta säkert.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det lätta sättet att få reda på vad det är är att fråga en doktor.
De brukar vara tillförlitligare än datanördar i just dessa frågor. Skulle du ringa in till sjukvårdsupplysningen om du hade seg uppstart?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

testa att ringa närmaste vårdcentral och fråga vad det kan vara det är väll det bästa
annars har du väll legat på hålet för mycket så du fått skav sår ;)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Glid iväg till närmsta Köns- och hudmottagning bara och testa dig. Jag gjorde detta på Sahlgrenska och de kan kolla direkt om det är någonting. De ser om det virvlar runt en helvetes massa vita blodkroppar. Detta kan inte alla mottagningar göra det.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag blir bara genuint lycklig av trådar som denna. Btw tror jag inte att du har flickvän. Ingen på internet kan ha flickvän. Det har jag läst.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Det låter som en sjukdom
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

den här tråden var jävligt rolig o läsa HAhaha :D

du har säkert bara någon infektion som borde gå över..

könssjukkdommar är som pokemón man blir alldrig riktigt cool förens man har allihop det har jag läst (existens.se )

klockan är 1 o det är skola i morgon :( o ja kan inte sluta skratta...
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

hmm låter som du är lite sjuker eller liknande..
Vid stunder har jag också haft jätte grumligt och mörkgult kiss(som sividt ytterst lite då och då), och detta trots att jag druckit mycket vatten o.s.v. Dock så vid de tillfällena så har jag känt mig lite krasslig, typ som att jag är på väg att få en förkylning o.s.v.

Gällande "känsligheten" så vet jag inte, kan hända att du hållt på lite för mkt =P
Men skulle tippa på att dom du nu måre lite krassligt, så kan det nog tendera att förfölja dig lite överallt på kroppen..

Hur som, antingen så går det över efter typ 1-2 veckor som i mina fall eller så varar det längre. Men som det flesta här sagt, känner du dig orolig så gå till ungdoms-mottagningen eller liknande.

Måste säga sen att jag aldrig haft urinvägsinfektion officiellt, så vet inte riktigt vilka symptom man har och hur ont det gör när man kissar, dock kanske jag har haft det, men isf har det inte stört mig för mkt =)

Goodluck!
varför 100% när 60% duger mer än väl?
plåt_tomte
Posts: 29
Joined: 2006-11-28 14:51:12

Post by plåt_tomte »

Alltså svidandet när jag kissar går över om jag dricker mycket vatten, tror det är för att det späds ut och så slutar kisset "fräta" på slemhinnan i röret.

I vilket fall fick jag avbryta ett prov idag för att jag inte kunde koncentrera mig på något överhuvudtaget tack vare detta, så snart ska jag till läkaren också. Förhoppningsvis ställer hon diagnosen urinvägsinfektion utan att ens blinka, annars kanske det blir sån där hemsk tops i röret :-X
Intel E6600 || Asrock 775Dual-VSTA || GF 6800GT || Antec NEOPower HE 430W || 200GB ATA || 320 GB SATA || Antec P150 || Syncmaster 940B
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Jag har hört talas om oskuldsflickvänner som sprider könssjukdomar..
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

lyckegard wrote:Jag har hört talas om oskuldsflickvänner som sprider könssjukdomar..
du menar "oskuldsflickvänner" =P ..
nej men man kan ju ha könsjukdommar och var oskuld men kanske inte de klassiska sjukdommarna....
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Du kan få munherpes på ganska många ickesexuella sätt... men det sprids även via oralsex.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Du kan få munherpes på ganska många ickesexuella sätt... men det sprids även via oralsex.
Beräkningen ligger väl på att 10% av alla har munherpes, har jag för mig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Tror det stämmer, jag minns inte så noga. En bekant till mig doktorerade på Herpes btw :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

lyckegard wrote:Jag har hört talas om oskuldsflickvänner som sprider könssjukdomar..
Jag har däremot hört talas om "oskuldsflickvänner" som egentligen bara varit flickvänner.

(Inte för att det skulle vara så i ditt fall)
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Wahlgren wrote:Jag har däremot hört talas om "oskuldsflickvänner" som egentligen bara varit flickvänner.

(Inte för att det skulle vara så i ditt fall)
Lena Handén? ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply