Hur får man in folk till sitt LAN eg?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Hur får man in folk till sitt LAN eg?

Post by Stiiig »

senaste lanet jag höll i vart ju ganska misslyckat. observera att våra lan inte är seriösa för 5 öre utan vi sitter bara och beter oss som hemma bara det att vi dealr med oss av våra saker och spelar lite. Men jag har ett mindre problem. Jag kommer inte på ett bra sätt att marknadsföra lanet. Det brukar bli en 15 pers som anmäler sig varav det kommer max 8 trogna lanare... vad gör jag för fel?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

De som inte dyker upp på ditt lan är inte seriösa lanare.
Har haft med såna att göra förut, alltid lika irriterande när man kollar runt med folk vilka som vill komma till en viss lokal, sen visar det sig att ingen kommer eller orkar/visar intresse, fast dom gjorde det från början..

Har samma problem som du, stiiig.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

enix wrote:De som inte dyker upp på ditt lan är inte seriösa lanare.
Har haft med såna att göra förut, alltid lika irriterande när man kollar runt med folk vilka som vill komma till en viss lokal, sen visar det sig att ingen kommer eller orkar/visar intresse, fast dom gjorde det från början..

Har samma problem som du, stiiig.
ok :D men ajg tror jag har lösningen nu! jag börjar planera i tid och ser til att skafa snabbare internet ! Och större lokal! jag menar man kan ju itne räkna med så mkt om man som max släpepr in 24 pers ändå! vilket iof är ganska mkt om man nästan bar dricker öl å tankar porr. Men om jag byter lokal och t.ex tar in 50 pers så kansk det går bättre. fast dfå får man nog dra ner lit epå det där med ölen annars blir det nog lite väll mkt :D
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Nice Fyllelan ;)
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Stiiig wrote:
enix wrote:De som inte dyker upp på ditt lan är inte seriösa lanare.
Har haft med såna att göra förut, alltid lika irriterande när man kollar runt med folk vilka som vill komma till en viss lokal, sen visar det sig att ingen kommer eller orkar/visar intresse, fast dom gjorde det från början..

Har samma problem som du, stiiig.
ok :D men ajg tror jag har lösningen nu! jag börjar planera i tid och ser til att skafa snabbare internet ! Och större lokal! jag menar man kan ju itne räkna med så mkt om man som max släpepr in 24 pers ändå! vilket iof är ganska mkt om man nästan bar dricker öl å tankar porr. Men om jag byter lokal och t.ex tar in 50 pers så kansk det går bättre. fast dfå får man nog dra ner lit epå det där med ölen annars blir det nog lite väll mkt :D
Stiiig, jag kommer till ditt nästa LAN 8)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

enix wrote:
Stiiig wrote:
enix wrote:De som inte dyker upp på ditt lan är inte seriösa lanare.
Har haft med såna att göra förut, alltid lika irriterande när man kollar runt med folk vilka som vill komma till en viss lokal, sen visar det sig att ingen kommer eller orkar/visar intresse, fast dom gjorde det från början..

Har samma problem som du, stiiig.
ok :D men ajg tror jag har lösningen nu! jag börjar planera i tid och ser til att skafa snabbare internet ! Och större lokal! jag menar man kan ju itne räkna med så mkt om man som max släpepr in 24 pers ändå! vilket iof är ganska mkt om man nästan bar dricker öl å tankar porr. Men om jag byter lokal och t.ex tar in 50 pers så kansk det går bättre. fast dfå får man nog dra ner lit epå det där med ölen annars blir det nog lite väll mkt :D
Stiiig, jag kommer till ditt nästa LAN 8)
tror jag säkert :D vi e mobade som fan :D spec efter våran sk lan film:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0192&hl=en
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

LAN i dagsläget är inte alls lika intressanta som när rörelsen startade. När LAN-rörelsen startade på stor front i slutet av 90talet hade de flesta modemanslutningen eller mycket sega kabel eller DSL-linor, därför var det poppis att komma till en lokal och spela samt tanka utan egentligt lagg och i bra hastighet.

I dagsläget är små LAN inte lika populära, Dreamhack med fler har dragit upp ribban till att LAN ska innefatta en massa annan underhållning, något som är svårt att ha råd med på LAN för bara något hundratal personer eller färre.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Ghlargh wrote:LAN i dagsläget är inte alls lika intressanta som när rörelsen startade. När LAN-rörelsen startade på stor front i slutet av 90talet hade de flesta modemanslutningen eller mycket sega kabel eller DSL-linor, därför var det poppis att komma till en lokal och spela samt tanka utan egentligt lagg och i bra hastighet.

I dagsläget är små LAN inte lika populära, Dreamhack med fler har dragit upp ribban till att LAN ska innefatta en massa annan underhållning, något som är svårt att ha råd med på LAN för bara något hundratal personer eller färre.
Jag är inte övertygad om att du har rätt ang att DH skulle ha dragit "upp" ribban. Jag själv undviker iaf DH numer för att jag tycker att det är för kommersiellt. Sen att det är för mycket ungar där hjälper ju inte heller. Då föredrar jag lätt ett litet lan på 10-20 personer där man har lite gemenskap istället.
hej.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

i fallet 10-20 personer tar man sig ju dit primärt för att umgås med vänner man känner sen tidigare, eller för att man blivit ditsläpad av en kompis, inte för att man sett en notis om ett lan för 20 personer på ett forum...

Dessutom är merparten av LAN-besökare såna där jobbiga småungar som bara springer runt eller spelar CS, dvs såna som dras till LAN som Dreamhack.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Fyllelan är alltid roligt och lan som har någon speciell Nisch.. typ demoparties eller liknande.. :)
Men jag vet att det kan vara svårt att få deltagare.. håller ju welan som arranger ~100 personers lan.. och det är inte direkt lätt att få folk... även om vi försöker köra så mycket roliga tävlingar och priser och band och annat som skall locka deltagare.. ;) Men tja.. skrik till så kanske man kan komma förbi på fyllelan hos Stiiig ;)
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply