Mobiltelefon - Okänd tillverkare och modell

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
Cr3p0
Posts: 46
Joined: 2002-03-16 23:38:25
Location: Falun

Mobiltelefon - Okänd tillverkare och modell

Post by Cr3p0 »

En vän till mig hörde av sig om en telefon han inte visste vilken som var tillverkaren av. Har laddat upp bilder på en sajt där ni kan se för er själva och kanske komma med ideér om vad det kan vara för tillverkare?

http://party.serveftp.com/pics/phones/unknown/

Enligt vad jag har förstått, efter jämförelse med andra tillverkare, ser det mycket ut att vara Motorola som tillverkat telefonen. Vilken modell det är vet jag dock inte. Det finns inga som helst namn på telefonens yta eller under batteriet.

Telefonen är utrustad med 1.3MP kamera, touch screen och pek penna och ska ha stöd för MPEG-4.
Case: CoolerMaster 830 Stacker
CPU: AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,1GHz
RAM: Kingston 4GB DDR @ 400MHz
GFX: 2x MSI GeForce NX7600GT Diamond Plus 256MB DDR3
KEYB & MOUSE: Logitech G11 & Logitech MX518
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

nej nej, ingen motorola. Det har allt mer på sista tiden tillverkats många telefoner av skumma märken med massor av finesser men faller på kvalitet. Made in Japan helt enkelt. En på jobbet köpte en liten röd telefon som jag inte vet vad den heter men i stil med PDA fast i microformat.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

De japanska och kinesiska firmorna pumpar ut elektronik med massor av olika skal och ibland olika programvara, men prylar från samma tidpunkt och samma fabrik har samma elektronik.

Vi kanske inte ser så många mobiltelefoner från kina, men väl från japan.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply