Skolan startar snart...Så varför inte en...

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Kan inte någon göra ett seperat forum för skolarbete mm som på något smidigt vis är länkat till 64bits utan att vara en del av det?

Dit kan ju moderatorerna hänvisa folk med sådana frågor.

Bara en tanke...jag förstår om det blir föt jobiigt det säger ju iof sig själv..
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

Tycker det verkar lite onödigt att starta nya avdelningar för studenter bara för att de gamla håller för låg kvalitet för gymnasie/högskole-nivå. Varför starta en ny forumsdel om nätverk/programmering för studerande, när det ändå finns en avdelning som handlar om just de sakerna? Om vi har två avdelningar om samma sak, var ska man då ställa sina frågor?

Hur ska det gå med den gamla nätverk/programmerings-delen, där det redan nu (om ni frågar mig) är dålig fart?

Jag tror att en sån uppdelning bara gör att nivån på de övriga forumsdelarna sjunker till en ännu lägre "toalettstolsnivå". Faktum är att det för bara något år sen förekom avancerade fysik-diskissioner i AP-delen och jag ser ingen anledning att det inte skulle kunna bli så igen.
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Låter som en skitbra idé
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
laftaro
Posts: 129
Joined: 2002-09-07 6:28:38
Contact:

Post by laftaro »

whiz wrote:Idén är onekligen bra, frågan är helt enkelt om den platsar inom 64bits ramar? Även om matematik/fyskstuderande (osv) oftast också håller på med programmering etc. är det inte självklart,

Idén är som sagt inte dum alls, men det är antagligen bättre att förverkliga den någonannanstans,
jag tycker det är en bra ide för de som pluggar matte/fysik/teknik men för de som inte gör de så kan de ju använda de resurserna som tillkommer..

om jag behöver en teknisk specification om nya metaller som håller kyla bra eller eller för att modda in ett energisparande paket.. som energiförluster per kvadratcentimeter ... jag skulle gärna se "sånna typer här" ;) pluggar inte sånt men det vore kul... helre det än sitta och se trådar där man diskuterar ska jag ha "kepsen bakochfram eller framochbak.. vill flörta med tjejen på jobbet"

newbie säger ja :-[ (pratar för mycket)
Post Reply