WoW: Länksamling

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
WoWlicious
Posts: 4
Joined: 2007-04-18 17:17:45

WoW: Länksamling

Post by WoWlicious »

WoW Länksamling

wowAnnonser.se - Sälj, köp eller byt wow - konton, vapen, guld mm.
World of Warcraft Demo – Testa wow gratis i 10 dagar.
WoW-Europe – Den officiella wowhemsidan.
Nybörjarguide – för dom som är nya för world of warcraft.
WoWBakgrunder – Gratis WoW Skrivbordsbakgrunder.
Ctprofiles – Kolla in lika wow-karaktärer.
Powerlevling – Level 1 till 60 på 2 dagar.
WoWInterface.com – Olika userinterface till wow.
WoWiki.com – En engelsk wiki bara för wow.
WoW Gallery – Massa wowbilder.
warcraftmovies.com
alakazam.com
thottbot.com
curse-gaming.com
WoWhead.com

Hoppas ni hittar något bra i min länksamling, om jag missat någon bra länk så får ni gärna lägga till den själva.

EDIT2: lade till mer länkarna från posterna nedan.

/WoWlicious - Då var första posten avklarad :D
Last edited by WoWlicious on 2007-04-21 19:10:13, edited 2 times in total.
Wilderness
Posts: 491
Joined: 2005-12-21 10:58:47

Post by Wilderness »

warcraftmovies.com och curse-gaming.com då?
Wookiee
Posts: 93
Joined: 2006-08-03 12:04:33

Post by Wookiee »

Är det ok att länka till sidor som erbjuder byte/köp och sälj av karaktärer/vapen/guld mm när detta är strikt förbjudet av Blizzard?

Saknar också vissa länkar som de Hajka sa samt thottbot.com/alakazam (eller något I den stilen) och andra fina info sidor :)
En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket...
WoWlicious
Posts: 4
Joined: 2007-04-18 17:17:45

Post by WoWlicious »

Wookiee wrote:Är det ok att länka till sidor som erbjuder byte/köp och sälj av karaktärer/vapen/guld mm när detta är strikt förbjudet av Blizzard?

Saknar också vissa länkar som de Hajka sa samt thottbot.com/alakazam (eller något I den stilen) och andra fina info sidor :)
Jag antar att det är ok, annars får man ju inte länka till blocket :)

Personligen tycker jag det är skit att Blizzard ska försöka bestämma över något som jag köpt. Visst att guldförsäljning & vapenförsöljning kan väll ligga i gråzonen men har man köpt och laggt ner massa tid på WoW + TBC så ska man ha rätt att sälja sina cd-keys och där igenom gubbarna på kontot. Så jag tycker det är bra att sidor som wowAnnonser finns.
Wookiee
Posts: 93
Joined: 2006-08-03 12:04:33

Post by Wookiee »

WoWlicious wrote:
Wookiee wrote:Är det ok att länka till sidor som erbjuder byte/köp och sälj av karaktärer/vapen/guld mm när detta är strikt förbjudet av Blizzard?

Saknar också vissa länkar som de Hajka sa samt thottbot.com/alakazam (eller något I den stilen) och andra fina info sidor :)
Jag antar att det är ok, annars får man ju inte länka till blocket :)

Personligen tycker jag det är skit att Blizzard ska försöka bestämma över något som jag köpt. Visst att guldförsäljning & vapenförsöljning kan väll ligga i gråzonen men har man köpt och laggt ner massa tid på WoW + TBC så ska man ha rätt att sälja sina cd-keys och där igenom gubbarna på kontot. Så jag tycker det är bra att sidor som wowAnnonser finns.
Det är inte grejen. Grejen är att risken för att bli hackad ökar hundratals gånger genom att sälja/köpa accoutns. Eftersom varje gång någon blir hackad skapar det problem och arbete för Blizzard. Genom att förbjuda det kan Blizzard helt enkelt skita i det om de får bevis på att något av detta skett.
En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket...
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

WoWhead.com - bättre än thottbot imo
User avatar
Yoggin
Posts: 239
Joined: 2004-08-10 0:15:16
Location: Dorotea
Contact:

Post by Yoggin »

Wookiee wrote:
WoWlicious wrote:
Wookiee wrote:Är det ok att länka till sidor som erbjuder byte/köp och sälj av karaktärer/vapen/guld mm när detta är strikt förbjudet av Blizzard?

Saknar också vissa länkar som de Hajka sa samt thottbot.com/alakazam (eller något I den stilen) och andra fina info sidor :)
Jag antar att det är ok, annars får man ju inte länka till blocket :)

Personligen tycker jag det är skit att Blizzard ska försöka bestämma över något som jag köpt. Visst att guldförsäljning & vapenförsöljning kan väll ligga i gråzonen men har man köpt och laggt ner massa tid på WoW + TBC så ska man ha rätt att sälja sina cd-keys och där igenom gubbarna på kontot. Så jag tycker det är bra att sidor som wowAnnonser finns.
Det är inte grejen. Grejen är att risken för att bli hackad ökar hundratals gånger genom att sälja/köpa accoutns. Eftersom varje gång någon blir hackad skapar det problem och arbete för Blizzard. Genom att förbjuda det kan Blizzard helt enkelt skita i det om de får bevis på att något av detta skett.
Blizzard förbjuder det ju endast för att andra in ska tjäna pengar på deras spel utan att dom får en bit av kakan.
There's a thin line between sanity and insanity, and I think I just snorted it.

AMD Athlon x2 4200+ @ 2.2Ghz : Asus A8N-Sli : Corsair PC3200 2x512MB : Leadtek 7800GT 256MB
Wookiee
Posts: 93
Joined: 2006-08-03 12:04:33

Post by Wookiee »

Yoggin wrote:
Wookiee wrote:
WoWlicious wrote:
Wookiee wrote:Är det ok att länka till sidor som erbjuder byte/köp och sälj av karaktärer/vapen/guld mm när detta är strikt förbjudet av Blizzard?

Saknar också vissa länkar som de Hajka sa samt thottbot.com/alakazam (eller något I den stilen) och andra fina info sidor :)
Jag antar att det är ok, annars får man ju inte länka till blocket :)

Personligen tycker jag det är skit att Blizzard ska försöka bestämma över något som jag köpt. Visst att guldförsäljning & vapenförsöljning kan väll ligga i gråzonen men har man köpt och laggt ner massa tid på WoW + TBC så ska man ha rätt att sälja sina cd-keys och där igenom gubbarna på kontot. Så jag tycker det är bra att sidor som wowAnnonser finns.
Det är inte grejen. Grejen är att risken för att bli hackad ökar hundratals gånger genom att sälja/köpa accoutns. Eftersom varje gång någon blir hackad skapar det problem och arbete för Blizzard. Genom att förbjuda det kan Blizzard helt enkelt skita i det om de får bevis på att något av detta skett.
Blizzard förbjuder det ju endast för att andra in ska tjäna pengar på deras spel utan att dom får en bit av kakan.
Sant det med
En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket...
WoWlicious
Posts: 4
Joined: 2007-04-18 17:17:45

Post by WoWlicious »

Jag har själv köpt account så jag kollade upp lite innan köpet och så länge som man får med cdkey, lösenord, hemligfråga och emailadressen som spelet registrerades på samt att man faktiskt vet vem man köper av så är risken för hackning inte större än vanligt.

Och att Blizzard tjurar över att folk säljer konton tror jag beror på att dom är oroliga att iom att den som börjar spela på ett lvl 70 konto tröttnar på spelet snabbare och då får dom inte lika mycket pengar.
Zalman
Posts: 56
Joined: 2007-01-26 9:25:40

Post by Zalman »

Att köpa ett konto är fusk.
Hur skulle det kännas att spela ett multiplayer spel där en del fuskar? Ska det vara ok att annvända Hack o liknande i spel som CS också?
Det är ungefär samma sak.
AMD Athlon 64 X2 5200+
MSI K9A Platinum
Corsair 800Mhz 4096MB
HIS Radeon HD 3870
SoundBlaster X-Fi Fatal1ty edition
WoWlicious
Posts: 4
Joined: 2007-04-18 17:17:45

Post by WoWlicious »

Zalman wrote:Att köpa ett konto är fusk.
Hur skulle det kännas att spela ett multiplayer spel där en del fuskar? Ska det vara ok att annvända Hack o liknande i spel som CS också?
Det är ungefär samma sak.
haha, hur fick du ihop det där? ;D
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Phace »

Vet att det har blivit lite OT just nu, men köpa konton suger, speciellt när man spelar med folk som har köpt konton. Detta skriver jag eftersom det är irriterande att spela med folk som inte kan sin klass och har man inte spelat från lvl 1 - 70, så finns det rätt stor chans att detta är fallet.

Jag får väl adda en liten länk till samlingen: http://www.wowace.com
Otroligt bra addon sida.
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Phace wrote:Vet att det har blivit lite OT just nu, men köpa konton suger, speciellt när man spelar med folk som har köpt konton. Detta skriver jag eftersom det är irriterande att spela med folk som inte kan sin klass och har man inte spelat från lvl 1 - 70, så finns det rätt stor chans att detta är fallet.
DET ÄR ETT JÄVLA SPEL DUDE?!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Är det inte verkligt?!??!

Ett tips är http://ui.worldofwar.net/
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Phace »

stealth wrote:
Phace wrote:Vet att det har blivit lite OT just nu, men köpa konton suger, speciellt när man spelar med folk som har köpt konton. Detta skriver jag eftersom det är irriterande att spela med folk som inte kan sin klass och har man inte spelat från lvl 1 - 70, så finns det rätt stor chans att detta är fallet.
DET ÄR ETT JÄVLA SPEL DUDE?!
Ett spel som jag betlar för, därför så kanske man inte vill ha spelare som inte kan spela i sina gäng. Precis som de väljer att köpa sina konton och vara dåliga spelare har jag rätt att inte ta med dem i mitt gäng... eller?
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
Post Reply