Global Marijuana March

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Global Marijuana March

Post by Mig med »

Tjo!

Hur många är det som är på GMM/var på GMM idag? Jag ligger utan för Bofills Båge i parken och chillar just nu, det är riktigt najs. :)

För er som inte har en aning om vad fan GMM är, så kollar Normal, som är svenska GMM:s samordnare.

Det är lite småkyligt här i skuggan, men det är fortfarande najs. :)

Edit: jag bjuder på en bild från platsen jag ligger på. :)

Image

//Sebastian
Last edited by Mig med on 2007-05-05 16:03:32, edited 2 times in total.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Nej, finns det något jag hatar mer än junkies så är det folk som romantiserar droger.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lillis wrote:Nej, finns det något jag hatar mer än junkies så är det folk som romantiserar droger.
Ja, men då får man ju en så trist och stel och helt otroligt jävla tråkig människa som du. :)

Och btw, ni som ska skriva som lillis kan ju hålla käften och om ni nu måste så kan ni ju ge lite argument och sånt också. :)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag tycker det låter msyigt, men, hur gammal är du Sebastian? :)
I. Endast vuxna
Konsumtion av cannabis är endast för vuxna. Det är oansvarigt att ge barn tillgång till cannabis.

Många saker och aktiviteter är passande för unga människor, men andra är det verkligen inte. Barn får inte köra bilar, ingå kontrakt eller gifta sig. De ska inte heller använda droger. Samtidigt är det orealistiskt att begära livslång avhållsamhet från bilar, kontrakt och giftemål, lika orealistiskt som det är att begära livslång avhållsamhet från berusningsmedel, inklusive alkohol. Snarare får vår förväntan och hopp för unga människor vara att de växer upp till ansvarsfulla vuxna. Vårt ansvar gentemot dem är att demonstrera vad det betyder.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

syntetisk wrote:Jag tycker det låter msyigt, men, hur gammal är du Sebastian? :)
Jag är 15. :)

Men är här med systern som är 21. :)
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

markmc wrote:
lillis wrote:Nej, finns det något jag hatar mer än junkies så är det folk som romantiserar droger.
Ja, men då får man ju en så trist och stel och helt otroligt jävla tråkig människa som du. :)

Och btw, ni som ska skriva som lillis kan ju hålla käften och om ni nu måste så kan ni ju ge lite argument och sånt också. :)
Man kan inte jämföra alkohol och droger eftersom droger oftast ger en helt annan verklighetsuppfattning, hallucinationer.
Det är en jävla skillnad att ta ett glas rödvin till maten istället för en joint.
Varför romantiserar man missbruk överhuvudtaget?
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

markmc wrote:
syntetisk wrote:Jag tycker det låter msyigt, men, hur gammal är du Sebastian? :)
Jag är 15. :)

Men är här med systern som är 21. :)
Din syster måste vara fuckt up...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Mr Einstein, har du tagit speed eller eller varför är du så jävla aggresiiv? :)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

staretsen wrote:Mr Einstein, har du tagit speed eller eller varför är du så jävla aggresiiv? :)
Speed...tog 2 kanyler till frukost ;D
Pink Floyd och lite cannabis är aldrig fel...men att legalisera droger...aldrig i livet.
Last edited by Mr Einstein on 2007-05-05 16:29:44, edited 2 times in total.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

markmc wrote:
lillis wrote:Nej, finns det något jag hatar mer än junkies så är det folk som romantiserar droger.
Ja, men då får man ju en så trist och stel och helt otroligt jävla tråkig människa som du. :)

Och btw, ni som ska skriva som lillis kan ju hålla käften och om ni nu måste så kan ni ju ge lite argument och sånt också. :)
ja gillar inte heller hippies o knarkare.

och knark är inte ofarligt heller :P
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Oj oj, den här debatten har varit uppe ett otaligt antal gånger redan.

Den här gruppen är inte ute efter att legalisera droger, utan att legalisera en drog, cannabis.

Cannabis är enligt flera studier mindre farligt och skadligt än t.ex. den idag legaliserade drogen alkohol. Den enda anledningen jag kan se att cannabis är olagligt är p.g.a. kulturella anledningar.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

markmc wrote:Ja, men då får man ju en så trist och stel och helt otroligt jävla tråkig människa som du. :)
Haha, någon har inte hängt med herr lillis..
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Mr Einstein wrote:Speed...tog 2 kanyler till frukost ;D
Pink Floyd och lite cannabis är aldrig fel...men att legalisera droger...aldrig i livet.
Tagga ner några bloss nu, så du klassificerar alltså inte alkohol och nikotin som droger?

Du vet att den här "diskussionen" inte handlar om legalisering av några pundardroger?
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Dissident wrote:
markmc wrote:Ja, men då får man ju en så trist och stel och helt otroligt jävla tråkig människa som du. :)
Haha, någon har inte hängt med herr lillis..
Nejdå, men jag vill inte heller ha en en sur lillis i den här tråden, som vanligtvis verkar vara en soft person. :)
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Mr Einstein wrote: Varför romantiserar man missbruk överhuvudtaget?
Var det någon som nämnde missbruk överhuvudtaget?

Jag förstår verkligen inte den dubbla moralen kring det här. När någon försvarar alkohol så brukar denne säga "Ja, men det dricker man bara då och då", sammtidigt som man lyfter fram att cannabis kan leda till missbruk. Visst kan man hålla med om detta, men då måste man blunda för fakta som säger t.ex. att majoriteten av all missbruk beror på alkohol, och för att inte nämna hundratusentals personer som har dött direkt p.g.a. det. Vad det gäller cannabis, så finns det inte ett enda registrerat fall där någon har dött direkt av det.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Mr Einstein wrote:Din syster måste vara fuckt up...
Jojo, alla som röker på någon helg då och då är ju självklart en människa med runda solglasögon modell Lennon och har hippiekläder på sig, självklart.

Nej, hon är en normal människa med fullt normala kläder och har inga färgglada kläder eller runda glasögon.

Så nej, hon är långt ifrån fucked up.

Och min ställning i det hela är att jag är emot vanlig tobak, men är för cannabis. Och ska tobak vara lagligt ska cannbis vara lagligt. Alkohol har jag absolut inget emot, det får vara tillfällig lindring tills man fått tag på pot. :)

Håller fö. med Jester. :)
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Kirsten uppmanar fler att knarka
Nu slår skådespelerskan i "Spiderman" ett slag för narkotika. Kirsten Dunst uppmanar till marijuanamissbruk.

- Om alla rökt gräs skulle världen vara en bättre plats, säger hon till sajten Hollywood.com.

Filmstjärnan smyger i intervjun inte med sina laster. Hon uppger att hon dricker måttligt, har testat droger och gillar gräs.

Image

Ser ju inte direkt ut som nån junkie. Skillnad på bruk och missbruk.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

markmc wrote:
Mr Einstein wrote:Din syster måste vara fuckt up...
Jojo, alla som röker på någon helg då och då är ju självklart en människa med runda solglasögon modell Lennon och har hippiekläder på sig, självklart.

Nej, hon är en normal människa med fullt normala kläder och har inga färgglada kläder eller runda glasögon.

Så nej, hon är långt ifrån fucked up.

Och min ställning i det hela är att jag är emot vanlig tobak, men är för cannabis. Och ska tobak vara lagligt ska cannbis vara lagligt. Alkohol har jag absolut inget emot, det får vara tillfällig lindring tills man fått tag på pot. :)

Håller fö. med Jester. :)
OK...ok...men jag tycker du ska ta det lugnt.
"Användning av cannabis innan 16 års ålder bör däremot anses vara i riskzonen då det kan ha effekter på det endogena cannabinoidsystemet, kognitiva och psykosociala funktioner".
Information från den liberala knarksidan.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Mr Einstein wrote:OK...ok...men jag tycker du ska ta det lugnt.
"Användning av cannabis innan 16 års ålder bör däremot anses vara i riskzonen då det kan ha effekter på det endogena cannabinoidsystemet, kognitiva och psykosociala funktioner".
Information från den liberala knarksidan.
The Damage already done...

Image
KTM + Akrapovic = [love]
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Mr Einstein wrote:OK...ok...men jag tycker du ska ta det lugnt.
"Användning av cannabis innan 16 års ålder bör däremot anses vara i riskzonen då det kan ha effekter på det endogena cannabinoidsystemet, kognitiva och psykosociala funktioner".
Information från den liberala knarksidan.
Jodå, och nu ska jag göra dig jätteglad här. Jag har faktiskt aldrig testat cannabis, och kan därför inte uttrycka mig om det. Jag gillar däremot att läsa på om saker och ting innan jag testar det, och brukar fråga andra innan jag gör det också. Så jag har gräs här hemma, men jag vet faktiskt inte vart, men jag har aldrig testat det. :)

Jag har däremot testat piller, vilket kanske var mindre bra, men ändå. :)
phastas wrote:The Damage already done...

Image
Haha, jo, jag gillar den bilden. :)
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

markmc wrote:
Mr Einstein wrote:OK...ok...men jag tycker du ska ta det lugnt.
"Användning av cannabis innan 16 års ålder bör däremot anses vara i riskzonen då det kan ha effekter på det endogena cannabinoidsystemet, kognitiva och psykosociala funktioner".
Information från den liberala knarksidan.
Jodå, och nu ska jag göra dig jätteglad här. Jag har faktiskt aldrig testat cannabis, och kan därför inte uttrycka mig om det. Jag gillar däremot att läsa på om saker och ting innan jag testar det, och brukar fråga andra innan jag gör det också. Så jag har gräs här hemma, men jag vet faktiskt inte vart, men jag har aldrig testat det. :)

Jag har däremot testat piller, vilket kanske var mindre bra, men ändå. :)
phastas wrote:The Damage already done...

Image
Haha, jo, jag gillar den bilden. :)
aha...men då har jag missförstått totalt...jag trodde du hade tagit en joint och att du låg och slappade....både du och din syster.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är såklart skillnad på pundande och måttligt knarkande, men jag tror inte att någon som gör endera vet var gränsen går eller gick.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Mr Einstein wrote:aha...men då har jag missförstått totalt...jag trodde du hade tagit en joint och att du låg och slappade....både du och din syster.
Nej för fan. Det var ju piketpolisen och skit där. Normal vill ju inte att publiken ska gripas när dom röker på. :P

Det var en manifestation för legalisering/liberalisering utav cannabis för både medicinskt och för njutningens skull.

Ni kan läsa mer om detta om ni är intresserad på Normals hemsida som jag länkade till i mitt första inlägg. :P
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Löst uppfattat/citerat.

-"Det är ok att röka bara man inte gör det för ofta, jag ska bara göra det typ varannan helg"
-"Tobak är livsfarligt att röka, cannabis är mycket mindre farligt"
-"Alkohol och nikotin är också droger"
-*Referens till någon som har lyckats och håller på med droger*
-"Ingen har dött av cannabis, alla dör av alkohol"
-"Cannabis är knappt farligt alls, till skillnad ifrån andra droger"
-*Tonåring tycker att knarkare är sjukt softa*

Inget man inte läst/hört förut precis. Jag är nog skyldig på alla punkter själv sen tidigare, men ni borde skämmas. :P

GMM i sverige är ett skämt. Jag funderade starkt på att åka tills jag insåg att det skulle vara en dåligt organiserat och fullt med flashback-knarkare där.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Flashback-knarkare ligger i sin egen division... ^^

markmc wrote:Och min ställning i det hela är att jag är emot vanlig tobak, men är för cannabis.
Cannabis brukar vanligtvis blandas med tobak innan det röks.

Mr. Hiort wrote:Tagga ner några bloss nu, så du klassificerar alltså inte alkohol och nikotin som droger?
Koffein! =) Också en ... drog ... om man så vill.

_JesteR_ wrote:cannabis kan leda till missbruk. Visst kan man hålla med om detta,
Men det mesta cannabisberoende kommer ur den iblandade tobaken.
Locked