The Black Hound.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

The Black Hound.

Post by Andrej »

Som vi alla vet så är Interplay bara ett svagt spöke jämfört med vad det en gång var. Därtill så vet vi att flera högt efterlängtade uppföljare lades ner när företaget började gå dåligt. Vi vill alla ha både (det riktiga) Fallout III/Project Van Buren och Baldurs Gate III/Project Jefferson.

Nu kommer dom bra nyheterna. Jefferson/BGIII: The Black Hound är åter igen under utveckling. Denna gång är det dock inte ett eget spel, inte heller är det öppköpt intellektuell egendom, utan det handlar om att Josh Sawyer (lead developer för Van Buren & Jefferson) som numera jobbar för Obsidian Entertainment har bestämt sig för att göra en modul till Obisdians spel, Neverwinter Nights 2. En modul som använder alla design doukument och färdiga delar av Jefferson.

Här får ni en länk till den inofficella sidan - The Black Hound.

Spelet, kommer, enligt herr Sawyer att vara klart om ungefär ett halvår till ett och ett halv år - något som vi alla vet inte kommer stämma.

För er som undrar så är detta ett avsteg från den episka nivån i tidigare spel i BG serien utan tanken är att spelet skall gå upp till level 8. Presteigeklasser samt klassen "Warlock" utblir, den senare pga. att herr Sawyer inte gillar den (eller i.a.f. inte dess tolkning i NWN2). Därtill så skall, enligt den gode herrn, spelet gå ut mer på rollspel än slakt och våld. Det skall enligt utsago vara mörkt och hemskt, det skall handla om gamla känslor av skuld, besvikelse och ånger. Ledmotivet skall tydligen vara "You cannot kill guilt", något som tilltalar mig själv otroligt.

Därtill så utspelar sig även detta spelet i Forgotten Realms.

Fake Edit: Alternativ titel på tråden är "En nyhet för lillis".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Najs.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Som så ofta tidigare så går spelen som jag är intresserad av helt förbi 64. Peculiar.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Andrej wrote:Som så ofta tidigare så går spelen som jag är intresserad av helt förbi 64. Peculiar.
Inte hela 64, men det finns inte så mycket att skriva om det, än ;)
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Inte alls, det finns bara inte så mycket att säga i nuläget. Jag har inte spelat NWN2 nog för att kunna ha en åsikt om det låter som en bra idé eller icke.

Kommer jag kasta mig över det när det väl kommer i hop om att det ger mig något av det jag fick i det första Baldurs Gate spelet? Självklart.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Som så ofta tidigare så går spelen som jag är intresserad av helt förbi 64. Peculiar.
Du har allt för förfinad smak för pöbeln.
Sen skull jag vilja peka din näsa åt Fallout 3 och STALKER som bägge renderat duktiga trådar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Du har allt för förfinad smak för pöbeln.
Sen skull jag vilja peka din näsa åt Fallout 3 och STALKER som bägge renderat duktiga trådar.
Prova Space Empires V tråden, det var nog det ensamaste jag någonsin vart med om.
HLC wrote:Inte alls, det finns bara inte så mycket att säga i nuläget. Jag har inte spelat NWN2 nog för att kunna ha en åsikt om det låter som en bra idé eller icke.

Kommer jag kasta mig över det när det väl kommer i hop om att det ger mig något av det jag fick i det första Baldurs Gate spelet? Självklart.
Jag förväntar mig något flera gånger bätter än BG1.
übermensch wrote:Inte hela 64, men det finns inte så mycket att skriva om det, än ;)
Man kan väl bli varm i byxorna? ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply