LUND!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

xerxes wrote:Det har länge varit ett välkänt faktum att mänsklighetens elit kommer till Lund för eller senare.
De ska ta bort latin nu så nej.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Ok det blir en bump nu. Jag måste ha någonstans att bo! Jag har provat på blocket, afb, studentlya.nu, bopoolen mm. Problemet är att jag är ute lite sent. Det ser ut som om jag får tillbringa mina första dagar på tåget.

Så om ni har några tips, shoot.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

ziimzallabiim wrote:Ok det blir en bump nu. Jag måste ha någonstans att bo! Jag har provat på blocket, afb, studentlya.nu, bopoolen mm. Problemet är att jag är ute lite sent. Det ser ut som om jag får tillbringa mina första dagar på tåget.

Så om ni har några tips, shoot.
Får du inte novischförtur?
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Dissident wrote:
ziimzallabiim wrote:Ok det blir en bump nu. Jag måste ha någonstans att bo! Jag har provat på blocket, afb, studentlya.nu, bopoolen mm. Problemet är att jag är ute lite sent. Det ser ut som om jag får tillbringa mina första dagar på tåget.

Så om ni har några tips, shoot.
Får du inte novischförtur?
Jo men jag är så pass sist i kön hos afb så jag har liksom ändå inte en chans.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Iaf, nästa fråga, vilken nation? Funderar på Malmö :/
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

och umgås med skåningar?! huga!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Det är väl skåningar i alla nationer?
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Malmö är piss liksom Arlöv. Satsa på Åkarp eller Hjärup alt. förorter på andra sidor om Lund. Lund > Malmö.
meh
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Joel wrote:Malmö är piss liksom Arlöv. Satsa på Åkarp eller Hjärup alt. förorter på andra sidor om Lund. Lund > Malmö.
Ok, men jag menade nationer.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Mina svenskkunskaper brister. F'låt.

*Står i skamvrån*
meh
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Göteborgs Nation givetvis!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

wille wrote:Göteborgs Nation givetvis!
Som faktiskt är den enda jag bestämt inte kommer gå med i, haha. Inte bara för att de råkar heta gbg, även för att de verkar vara de mest frackklädda spexarna av de alla.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ziimzallabiim wrote:
wille wrote:Göteborgs Nation givetvis!
Som faktiskt är den enda jag bestämt inte kommer gå med i, haha. Inte bara för att de råkar heta gbg, även för att de verkar vara de mest frackklädda spexarna av de alla.
Om du inte vill vara en frackklädd spexare så ser jag faktiskt nästan ingen som helst anledning till att plugga i Lund. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ziimzallabiim wrote:Iaf, nästa fråga, vilken nation? Funderar på Malmö :/
Malmö anses generellt sett vara ganska "bratigt", speciellt deras klubbkvällar. Om du är kommunist så skall du gå med i Smålands.

Men egentligen spelar det ingen som helst roll vilken nation du är med i om du inte engagerar dig i nationsaktiviteterna. Jag valde Lund bara-för-att men ångrade mig när jag kom på att det var den största och alltså hade längst kö till registreringen.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

ziimzallabiim wrote:Som faktiskt är den enda jag bestämt inte kommer gå med i, haha. Inte bara för att de råkar heta gbg, även för att de verkar vara de mest frackklädda spexarna av de alla.
Du har verkligen inte förstått studentlivet. Att spexa och gå omkring i frack är ju det man vill uppnå med sitt studentliv (om inte annat för att slippa välja kläder inför utekvällen; ska jag ha den vita skjortan på mig, eller den vita..)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Big_Bird wrote:Om du inte vill vara en frackklädd spexare så ser jag faktiskt nästan ingen som helst anledning till att plugga i Lund. 8)
Huvudet på spiken.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

lillis wrote:
ziimzallabiim wrote:Iaf, nästa fråga, vilken nation? Funderar på Malmö :/
Malmö anses generellt sett vara ganska "bratigt", speciellt deras klubbkvällar. Om du är kommunist så skall du gå med i Smålands.

Men egentligen spelar det ingen som helst roll vilken nation du är med i om du inte engagerar dig i nationsaktiviteterna. Jag valde Lund bara-för-att men ångrade mig när jag kom på att det var den största och alltså hade längst kö till registreringen.
Jo alltså det här med kommunist och småland hajade jag. Att malmö var bratigt visste jag däremot inte, blir väl Lund då isf.

Herregud bara för att jag inte ser fram emot spex och frack finns det väl fortfarande anledningar att plugga i Lund. Jag trodde det man ville uppnå var att få en utbildning, träffa människor och ha kul. Allt det kan jag göra utan spex, men självklart kommer jag väl vara med på det också då och då.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ziimzallabiim wrote:
lillis wrote:
ziimzallabiim wrote:Iaf, nästa fråga, vilken nation? Funderar på Malmö :/
Malmö anses generellt sett vara ganska "bratigt", speciellt deras klubbkvällar. Om du är kommunist så skall du gå med i Smålands.

Men egentligen spelar det ingen som helst roll vilken nation du är med i om du inte engagerar dig i nationsaktiviteterna. Jag valde Lund bara-för-att men ångrade mig när jag kom på att det var den största och alltså hade längst kö till registreringen.
Jo alltså det här med kommunist och småland hajade jag. Att malmö var bratigt visste jag däremot inte, blir väl Lund då isf.

Herregud bara för att jag inte ser fram emot spex och frack finns det väl fortfarande anledningar att plugga i Lund. Jag trodde det man ville uppnå var att få en utbildning, träffa människor och ha kul. Allt det kan jag göra utan spex, men självklart kommer jag väl vara med på det också då och då.
Men allt det kan du lika gärna göra i Trollhättan, Karlstad, Örebro eller Luleå också. Det finns snart fler högskolor än gymnasier ute i landsbyggdssverige.
Men det är bara i Lund och Uppsala där du kan få riktigt studentliv.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Nation spelar egentligen bara roll om du vill engagera dig i den. Välj Lund, den är störst. Nationerna brukar också ha bostäder med novischförtur, fristående från AFB.
User avatar
McTw1st
Posts: 271
Joined: 2006-01-02 7:56:01
Location: Borlänge / Örebro
Contact:

Post by McTw1st »

lkpg <3
AMD Phenom II 550 @ 4GHz 24/7
AMD Phenom II 550 @ 4.2 Suicide Run
User avatar
Godis
Posts: 23
Joined: 2007-07-30 12:05:41

Post by Godis »

Nationerna har studentbostäder att hyra ut. De flesta av dem accepterar bara medlemmar i nationen. Du kan se vilka nationer som har lediga bostäder och skriva in dig på en av dem. Lycka till. :)
Last edited by Godis on 2007-08-29 13:08:38, edited 1 time in total.
"I read somewhere that the reason dudes rape girls is because they think the girl is really pretty. It's basically a compliment. That same study said that the leading cause of pedophilia is "sexy children". I think it was in the bible."
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Bara jag som blir våldsamt irriterad på frackklädda studenter som fnittrar hela tiden? I Lund snubblar man på såna hela tiden, står och skräpar överallt. :P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Pontarius wrote:Bara jag som blir våldsamt irriterad på frackklädda studenter som fnittrar hela tiden? I Lund snubblar man på såna hela tiden, står och skräpar överallt. :P
Flytta till en stad som inte uppskattar sitt universitet. I Luleå ser man aldrig studenter eftersom de interneras i en egen Gulag utanför stan med egna pubar, egna boklådor och egna fritidsanläggningar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Big_Bird wrote:
ziimzallabiim wrote:
lillis wrote:
ziimzallabiim wrote:Iaf, nästa fråga, vilken nation? Funderar på Malmö :/
Malmö anses generellt sett vara ganska "bratigt", speciellt deras klubbkvällar. Om du är kommunist så skall du gå med i Smålands.

Men egentligen spelar det ingen som helst roll vilken nation du är med i om du inte engagerar dig i nationsaktiviteterna. Jag valde Lund bara-för-att men ångrade mig när jag kom på att det var den största och alltså hade längst kö till registreringen.
Jo alltså det här med kommunist och småland hajade jag. Att malmö var bratigt visste jag däremot inte, blir väl Lund då isf.

Herregud bara för att jag inte ser fram emot spex och frack finns det väl fortfarande anledningar att plugga i Lund. Jag trodde det man ville uppnå var att få en utbildning, träffa människor och ha kul. Allt det kan jag göra utan spex, men självklart kommer jag väl vara med på det också då och då.
Men allt det kan du lika gärna göra i Trollhättan, Karlstad, Örebro eller Luleå också. Det finns snart fler högskolor än gymnasier ute i landsbyggdssverige.
Men det är bara i Lund och Uppsala där du kan få riktigt studentliv.
Jag väljer Lund för att det verkar vara en skön stad. Tyvärr följer en viss kräsenhet med mitt Stockholmska arv, och känner att det finns väldigt få städer i Sverige utanför Huvudstaden som jag skulle kunna tänka mig att bo i, om så i bara fyra år. När jag hör namn som "Trollhättan, Karlstad, Örebro eller Luleå" får jag riktiga rysningar. Och självklart ser jag fram emot studentlivet, jag kanske bara väljer att inte leva det riktigt fullt ut, om du förstår vad jag menar.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ziimzallabiim wrote:Jag väljer Lund för att det verkar vara en skön stad. Tyvärr följer en viss kräsenhet med mitt Stockholmska arv, och känner att det finns väldigt få städer i Sverige utanför Huvudstaden som jag skulle kunna tänka mig att bo i, om så i bara fyra år. När jag hör namn som "Trollhättan, Karlstad, Örebro eller Luleå" får jag riktiga rysningar. Och självklart ser jag fram emot studentlivet, jag kanske bara väljer att inte leva det riktigt fullt ut, om du förstår vad jag menar.
Så, för att summera... du vill ha chokladkakan... du vill bara inte ha spåren av nötter som kommer med den.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply