Varför har ni bredare textruta än skärmen

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Yul
Posts: 80
Joined: 2002-03-09 11:24:36

Varför har ni bredare textruta än skärmen

Post by Yul »

Jag tycker det är helt oförklarbart att ni använder bredare textruta än själva skärmen.
Tror ni verkligen att folk kommer att rulla texten hela tiden från vänster till höger och tillbaka?
Jag har tröttnat.

Hälsnig. Yul
K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT 512 MB, Raptor 2x37 GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512 MB, Audigy 2ZS, Zalman 7700 Cu, OCZ 600W, Lian-Li PC 1200, Win XP home.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Re: Varför har ni bredare textruta än skärmen

Post by EvilGhozt »

Yul wrote:Jag tycker det är helt oförklarbart att ni använder bredare textruta än själva skärmen.
Tror ni verkligen att folk kommer att rulla texten hela tiden från vänster till höger och tillbaka?
Jag har tröttnat.

Hälsnig. Yul
förmodligen för att du kör 800x600, de är mer vanligt att ha större skärm inställningar, så de är därför du måste scrolla...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Har visserligen sett scriptet krångla och glömma att bryta rader ibland
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Yul: fred får svara på den frågan. ;)
Fireman wrote:Har visserligen sett scriptet krångla och glömma att bryta rader ibland
Det har inte med något script att göra utan det är din browser som hanterar textrutan (om du nu menar den du skriver inlägg i).
hej.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

linc wrote:Yul: fred får svara på den frågan. ;)
Fireman wrote:Har visserligen sett scriptet krångla och glömma att bryta rader ibland
Det har inte med något script att göra utan det är din browser som hanterar textrutan (om du nu menar den du skriver inlägg i).
Nee, jag snackar om när man läser i forumet, nån gång då och då så "glömmer" browsern eller scriptningen att bryta raderna så dom blir längre än skärmens bredd
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Att sidan inte "funkar" i 800x600 verkar mest vara pga logon och bannern i toppen...

Önska önska att man kunde typ stänga av logon... :)
IL1
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Fireman wrote:Nee, jag snackar om när man läser i forumet, nån gång då och då så "glömmer" browsern eller scriptningen att bryta raderna så dom blir längre än skärmens bredd
Det har fortfarande med din browser att göra tyvärr. IE på min burk kan ibland få för sig att inte rita ut den orange bakgrunden till rubrikerna ibland, och sen helt plötsligt är den där.

Testa med någon annan browser (Netscape, Mozilla, Opera..) och se om du slipper problemet.
hej.
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

äh glöm mozzilla, opera, netscape och IE.
den ultimata browsern är NSCA Mosaic! :D

http://archive.ncsa.uiuc.edu/SDG/Softwa ... cHome.html

det är en riktigt browser det ;)
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
Post Reply