Vad är ni rädda för?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Vad är ni rädda för?

Post by Maqe2 »

Tänkte att alla (som vill) kunde skriva lite kort om vad de är rädda för....typ spindlar, kräldjur, mörker, mormor, tandläkaren eller något annat...
(Kom å tänka på det när jag läste lite i skräckfilms-tråden)
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

känslor
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

höjder
pop-människor
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

jag HATAR ALLT som har med insekter att göra.. även små luddiga jävla spindlar.

sen som egar sa.. pop-människor.

sen hmm...rädd för att bli utsatt för oprovicerat våld.. dvs folk som bara gör det för sakens skull. inget jag går runt och tänker på dock... men nu när jag tänker efter är det inget jag direkt vill bli utsatt för :\


simma på väldigt djupt vatten gillar jag inte heller... får massa konstiga tankar i huvudet då, en av dom är en såndär jättebläckfisk som ingen har fotograferat än, eller nått sånt. finns inte mycket kort iaf :) .. ni vet.. sådna som bråkar med kaskelotter :o ;(
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
L4dan
Posts: 329
Joined: 2002-04-06 23:52:35
Location: betongen ;)
Contact:

Post by L4dan »

siC wrote:sen hmm...rädd för att bli utsatt för oprovicerat våld.. dvs folk som bara gör det för sakens skull. inget jag går runt och tänker på dock... men nu när jag tänker efter är det inget jag direkt vill bli utsatt för :\
mmm samma här... händer dock rätt ofta i skolan... är rätt "opopulär" ;\
Smeka eller smekas... svårt val...
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Insekter (speciellt SPINDLAR) människor, trafik, elektricitet, smärta, extrem värme, djupa hål och djur som kan få för sig att äta mig.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

siC wrote:en av dom är en såndär jättebläckfisk som ingen har fotograferat än, eller nått sånt. finns inte mycket kort iaf :) .. ni vet.. sådna som bråkar med kaskelotter :o ;(
de är mina idoler, typ 15-20 meter långa som värst och har sugkoppar med en diameter på runt 5cm.. och det är "tänder" i allihopa.. jag vill krama en sån :D

oj.. tillbaka till ämnet.. :)

spindlar är väl inte mysiga, men jag vägrar vara rädd för dem. jag är däremot rädd för att bli gammal och ensam. sitta ensam på ålderdomshemmet utan barnbarn som hälsar på och vara bitter och sur.
jag är rädd för att jag inte kommer att hitta någon tjej som jag får leva med, för det är min högsta önskan - att leva tillsammans med någon jag älskar (och som älskar mig såklart).

sen finns det säkert många saker som jag är "smårädd" för.. men de bleknar i jämförelse med min största rädsla.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Ensamhet.. :(
petter

Post by petter »

bakåtvolt och tång (sån som bor i havet)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

siC wrote:simma på väldigt djupt vatten gillar jag inte heller... får massa konstiga tankar i huvudet då, en av dom är en såndär jättebläckfisk som ingen har fotograferat än, eller nått sånt. finns inte mycket kort iaf :) .. ni vet.. sådna som bråkar med kaskelotter :o ;(
true samma här :P

sen allt som har med att göra typ vara uppochner, kullerbytta, volta, hänga i ringar osv osv osv..
ensamhet
känslor

edit: annchiz :P

edit2: folk under 13 år som tror dom är leet h4x0rs... dom gör mig verkligen galna.. vill verkligen bara leta upp dem och banka skiten ur dem irl... GAAH! *gamp*
Last edited by lillis on 2002-07-30 10:14:59, edited 2 times in total.
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Att dö olycklig
User avatar
miffo
Posts: 499
Joined: 2002-05-26 22:12:17
Contact:

Post by miffo »

Bakterier och virus.
User avatar
Neptun
Posts: 385
Joined: 2002-03-08 13:22:10
Location: Halmstad
Contact:

Post by Neptun »

flygande insekter...
FEED YOUR SOUL!
User avatar
Pelle
Posts: 9
Joined: 2002-05-31 9:29:43
Location: Pixbo

Post by Pelle »

Intelligenta terrorister!!!
Hellre verbal förmåga än råstyrka.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

siC wrote:sen som egar sa.. pop-människor.

sen hmm...rädd för att bli utsatt för oprovicerat våld.. dvs folk som bara gör det för sakens skull. inget jag går runt och tänker på dock... men nu när jag tänker efter är det inget jag direkt vill bli utsatt för :\


simma på väldigt djupt vatten gillar jag inte heller... får massa konstiga tankar i huvudet då, en av dom är en såndär jättebläckfisk som ingen har fotograferat än, eller nått sånt. finns inte mycket kort iaf :) .. ni vet.. sådna som bråkar med kaskelotter :o ;(
Me too..
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

siC wrote:jag HATAR ALLT som har med insekter att göra.. även små luddiga jävla spindlar.
Edit: Här hade vi en till
Pontarius wrote:Insekter (speciellt SPINDLAR)...
spindlar är inte insekter. insekter har 6 ben ;)

jaja. annars är de väl höjder å sånt. rädd för att det ska hända min nära å kära nått också och hur det sen skulle se ut (tvånstankar typ..) :-/
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Hmm...

- Äcklad av småkrypen som kommer in på natten samt fästringarna som katten drar in.
- Vårat vatten vi har här hemma hos mig.
- Äklad av värme... (28,5c i rummet nu.)
- Rädd för... Att bli nerslagen/bestulen/hotad o.s.v...
- Är rädd för att folk inte kommer inse att det inte finns någon allsmäktig nisse ute i rymden.

Sedan... Inte rädd, men gillar inte religion. Är "rädd" för att en viss "grupp människor" som är tror på en viss "gubbe på månen" (Är en "kvinnoförnedrande" religion. Iofs är världen som den är idag det. Är inte feminist, men tycker att kvinnor ska ha samma rätt/lön som män för exakt samma jobb.) ska öka sitt hat och fortsätta att förstöra världen för att "deras religion ska vara dominerande".
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Att behöva gå på mina barns begravning........det är min största skräck, kan inte tänka mig något värre.
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag är inte rädd för nåt..

iaf. inte än så länge.. :p
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
miffo
Posts: 499
Joined: 2002-05-26 22:12:17
Contact:

Post by miffo »

Fenix: jag tror minsan att du är rädd för höjder (syftar på bungy tråden)
:)
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

Insekter + spindlar
Människor utan spärrar (sådna som kan knivhugga folk utan att det finns någonting i huvudet som säger att det är fel)
Ensamhet/isolering
Typ allt som är farligt i den här världen ;D
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Alla sorts insekter o spindlar.
Axman.
Vatten.
Min mamma.
weeei
User avatar
annchiz
Posts: 151
Joined: 2002-05-05 18:24:34
Location: Edinburgh
Contact:

Post by annchiz »

fredrik wrote:Ensamhet.. :(
samma här.. jag är inget utan mina vänner..

har phobi för getingar och då menar jag phobi.. kan inte kontrollera mig själv när de kommer i närheten..
får oxå panikattackar när jag måste prata inför folk
Lillis wrote:edit: annchiz :P
right you are
"Life is pain, anyone who says differently is selling something"
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Jag kom på att jag kanske borde svara själv oxå... ;D

Jag är rädd för att inte kunna lita på sig själv...sin egen hjärna...det är jag rädd för...att bli galen på riktigt...så att man inte kan bete sig som en normal människa....
Det skulle drabba alla man känner, för att inte tala om saker som skulle kunna hända...
usch....

Jaja...det är jag mest rädd för...


Sen blir man väl inte så lugn när man håller på att drunkna eller något sådant heller, men det är inget som skrämmer mig så mycket...

edit: Vissa fundamentalister oxå....
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

fredrik wrote:Ensamhet.. :(
Det är allt jag har just nu.. :/ bara att försöka se det från den ljusa sidan. Ensamhet svikar aldrig dig för för någon annan.. ;)
Antingen eller. Något av dom
Foto!
Post Reply