Tips på snygga sidofönster?

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
tvilling89
Posts: 28
Joined: 2005-06-25 20:01:16

Tips på snygga sidofönster?

Post by tvilling89 »

Tjabba, har skaffat mig en ny dator med detta chassi, och även om resten av chassit e hett så tycker jag sidofönstret e så stelt och trist, så jag undrar om ni vet någon bra affär man kan skaffa fönster i snyggare former, har testat och goggle lite men jag verkar suga på det :p

tack på förhand ;)

edit: Kom på att detta var fel forum, kan nån flytta det till köpråd? (där jag antar det hör hemma bättre :p)
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Usch vill spy på såna burkar

OnT: Fråga en glasmästare så kan han nog skära till en bit plexiglas efter önskat mått.
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
tvilling89
Posts: 28
Joined: 2005-06-25 20:01:16

Post by tvilling89 »

jovisst kan jag ju få ett plexiglas tillskuret, men jag måste liksom ha en sån där metal skiva att sätta fast den i om du fattar :p

p.s: vad har du för problem med den lådan? jag tycker den e hel fräsch, inte så stilren kanske men ändå :D
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Går det inte att återanvända den befintliga chassisidan? Plocka bort själva plexiglaset och sätta i ett nytt. Det befintliga glaset kan då användas som mall för det nya. Sedan är det bara att släppa loss kreativiteten på den nya skivan (gravering är populärt och kan bli effektfullt i kombination med sidbelysning med hjälp av starka lysdioder).
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Eventuell gravyr på det nya fönstret skulle ju helst även designas så att den matchar övriga chassit för ett mer enhetligt intryck.
Kan inget om mycket
Post Reply