Återuppliva försvunna partitioner (som försvunnit i vista)

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Återuppliva försvunna partitioner (som försvunnit i vista)

Post by Rejs »

Jag behövde installera om operativsystemet efter haft det ett tag så jag tänkte att när jag ändå gör det kan jag testa på vista lite...

Jag installerar vista på en av 3 partitioner jag har på min ena disk och allt funkar. Men när jag sedan kommer in är de övriga två med all min stuff på låsta men det handlar bara om rättigheter antar jag för jag kan lista innhållet men inte använda det.

Dock är det stora problemet att jag har tappat en av två partitioner på min andra disk jag har. Den andra partitionen är ju låst och det enda jag gör med den är att testa att ändra enhetsbokstav på den. Det går några omstarter och senare är även den andra partitionen på disk 2 borta.

Jag gör inget mer utan slänger in XP igen på en tom partion och här i från har jag nu kört GetDataBack och den hittar en hel del (kan bara hoppas det är allt)
  • De frågor jag har nu är har någon annan råkat ut för detta när ni installerat vista?

    Är det bara rättigheterna som är felet med att det är "access denied" på partitionerna i vista?

    Finns det något program som kan återskapa partitionerna exakt som de var? eller är det bara NTFS Recoveryprogram som gäller?
Tack på förhand!
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Post Reply