Hercules lyckas med designen på deras Prophet 9700 =)

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Xbox-talesman
Posts: 473
Joined: 2002-03-09 9:17:37
Location: Nvidia
Contact:

Hercules lyckas med designen på deras Prophet 9700 =)

Post by Xbox-talesman »

Ja för faan...Kortet ser ju inte så jävla illa pinkat ut med den feta gyllene fläkten =)

ta er en titt själva.....
_______________________________________
http://www.clubic.com/scripts/big.asp?id=26467
.....................................................................

ha DeT!
XBOX!......En Del Av Eliten Helt Enkelt..
User avatar
Mr_Lazy
Posts: 1263
Joined: 2002-03-12 8:39:00
Contact:

Post by Mr_Lazy »

Spelar d roll hur kortet ser ut ???
bara att d e bra
.: AMD XP 2400+ | MSI KT-333 ARU | 1024 Mb 333 MHz| |MSI GeForce Ti4400 128Mb & Radeon 7000 64MB| 2x Viewsonic VP171B |IBM 75 GXP 30Gb | SB Audigy | Win2K :.
.: Desk :. .: Samurize:.
Play the system, learn the system, break the system
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Kortet var inte så stort, vilket är en fördel. Men det är ju en fläkt på kortet. :( Att det behöver extra ström är ytterligare en miss. Sedan saknar jag tv-in, eller det kanske är på kortet, tror iofs inte det.
User avatar
Xbox-talesman
Posts: 473
Joined: 2002-03-09 9:17:37
Location: Nvidia
Contact:

Post by Xbox-talesman »

jo du vet det finns ju folk som modiferar sina burkar med neon ljus och fönster osv. och då spelar det roll vad man har för färg på psb hos moderkort/grafikkort/övriga kort....

det här kortet, eller nästan vilket gfx-kort som helst med blå psb skulle t.ex passa skit fint på ett GIGABYTE ATX VIA KT333 SOCKET A RAID med mörkblå pcb ...

sen att just detta är det snabbaste på marknaden suger väl inte allt för mycket fläskpung heller antar jag, men så lär priset också slå rekord på marknaden skulle jag gissa på =(
XBOX!......En Del Av Eliten Helt Enkelt..
User avatar
Xbox-talesman
Posts: 473
Joined: 2002-03-09 9:17:37
Location: Nvidia
Contact:

Post by Xbox-talesman »

Fluffy wrote:Kortet var inte så stort, vilket är en fördel. Men det är ju en fläkt på kortet. :( Att det behöver extra ström är ytterligare en miss. Sedan saknar jag tv-in, eller det kanske är på kortet, tror iofs inte det.
vafan fluffy =), "att det behöver extra ström är ytterligare en miss."
har ni inte ett gammalt besindrivet elverk liggandes nånstans där ute vid torpet? *skämta*

iallafall så var det designen jag hade i tanke när jag la in denna tråden =)
och undrade vad personer som är intresserade av modding tyckte om detta kort därav....

ha dET!
XBOX!......En Del Av Eliten Helt Enkelt..
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

vairuz wrote:
Fluffy wrote:Kortet var inte så stort, vilket är en fördel. Men det är ju en fläkt på kortet. :( Att det behöver extra ström är ytterligare en miss. Sedan saknar jag tv-in, eller det kanske är på kortet, tror iofs inte det.
vafan fluffy =), "att det behöver extra ström är ytterligare en miss."
har ni inte ett gammalt besindrivet elverk liggandes nånstans där ute vid torpet? *skämta*

iallafall så var det designen jag hade i tanke när jag la in denna tråden =)
och undrade vad personer som är intresserade av modding tyckte om detta kort därav....

ha dET!
Det jag mena är att man måste dra en en kabel till kortet. Tycker det är fel... Varför inte göra AGP Pro till standard så är problemet löst, men icke.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Stabilt kort...
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Fluffy wrote: Det jag mena är att man måste dra en en kabel till kortet. Tycker det är fel... Varför inte göra AGP Pro till standard så är problemet löst, men icke.
Även om Ati nog hadegåttdig till mötes i detta avseende så får detta nog anses som varandes bortom deras kontroll...
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
GuaranA
Posts: 47
Joined: 2002-03-08 15:24:22
Contact:

Post by GuaranA »

mjo, kortet ser juh ut å va coolt :P

hmm,, tänk på att voodoo 5 åxå fick ha extra ström..
sedan 6an eller vad de nu va de fick ju ha en addapter som man fick koppla in ti väggen, de drog ström tror ja ;D
p4 northwwod 2,0@2,2 | abit th7 2 raid | ati radeon 8500 | acer 56x | acer 24x10.40 | 320 gig än så länge ;) | creative 5.1 | creative inspire 5.1 | fjärr |
Gyre
Posts: 46
Joined: 2002-08-01 18:35:54

Post by Gyre »

GuaranA wrote:mjo, kortet ser juh ut å va coolt :P

hmm,, tänk på att voodoo 5 åxå fick ha extra ström..
sedan 6an eller vad de nu va de fick ju ha en addapter som man fick koppla in ti väggen, de drog ström tror ja ;D
Hur bra var voodoo 5 på en skala? :P
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Fluffy wrote:Kortet var inte så stort, vilket är en fördel. Men det är ju en fläkt på kortet. :( Att det behöver extra ström är ytterligare en miss. Sedan saknar jag tv-in, eller det kanske är på kortet, tror iofs inte det.
Man hade kunnat förväxla det med ett 3dfx kort nästan.. ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply