Program som loggar folk på MSN

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Program som loggar folk på MSN

Post by kqr »

Typ... asså, jag har inte datorn på hela tiden, och än mindre håller koll på folk på MSN hela tiden, men om jag vill under en tidsperiod, säg en månad, logga vilka tider någon är online, hur gör jag det på enklast sätt?

Allra helst något sätt som inte kräver att jag har datorn på också.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Blir lite svårt om datorn inte står på, hur ska annars programmet kunna verkar?
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Vet inte... :P
Baserat på någon annan server kanske? ;)
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Trillian kan logga all aktivitet.

T.ex.: "20.23.12 Anders loggar in/loggar ut/oppar fonster till dig/stanger fonster till dig/ar glad osv osv"
Kommer inte ihag exakt vad det star, men nagot i stil med det star det i txt-filen som Trillian skapar.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Du har inga rättigheter att läsa loggar på när andra loggar in och loggar ut. Det enda du kan göra är att logga den presence-information du får från MSN-servern när du är inloggad. Om du vill logga aktivetet även när du inte sitter vid datorn får du använda dig av någon klient på en dator som alltid är online istället.

Ett exempel är att köra centericq för Linux och låta en screen vara igång när inte du kan. Dessvärre är inte loggarna samma format för MSN Messenger och centericq så du kommer få problem med att kompilera dem.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply