Adobe Audition funkar inte

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Bananflugan
Posts: 18
Joined: 2003-11-25 16:43:31
Location: gbg

Adobe Audition funkar inte

Post by Bananflugan »

Ja, som rubriken säger så funkar inte mitt Adobe Audition. 2.0an har precis samma problem som 3.0an, nämligen det att programmet inte startas när jag trycker på .exe filen. Det enda om händer är att timglaset kommer upp för nån sekund och en process sätts igång som heter Audition.exe. Någon som har haft liknande problem?
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

En kompis hade samma problem med 2:an, och även jag har haft det med 1.5:an. Prova att avinstallera programmet och ta bort alla spår av den från registret. Sedan installerar du den på nytt.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Bananflugan
Posts: 18
Joined: 2003-11-25 16:43:31
Location: gbg

Post by Bananflugan »

Är du säker på att det funkar eller? För att det skumma var att jag först hade problemet med 2.0 och sedan installerade jag en trial av 3.0, vilket heller inte funkade. Så det vore inte logiskt om det funkade efter att jag har ominstallerat det.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Som du beskriver det, låter det som om 3.0 "ärvde" problemet från 2.0. Alltså måste felet ligga i registret. Som sagt, öppna registret och ta bort allt som har med Adobe Audition att göra. Sedan installerar du allt på nytt.

Var försiktig bara när du pillar i registret, ett fel kan sabba hela operativsystemet.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Bananflugan
Posts: 18
Joined: 2003-11-25 16:43:31
Location: gbg

Post by Bananflugan »

Jag hittade alla mina Adobeprodukter i registret. Men jag vet inte vad jag ska ta bort eftersom jag har andra Adobeprogram installerat och inget med Audition verkar finnas med.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag hittade huvudnyckeln i mitt register, den ligger här:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\Audition


Kolla om du också har den. Om inte, så kan det förklara varför programmet inte startar.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Bananflugan
Posts: 18
Joined: 2003-11-25 16:43:31
Location: gbg

Post by Bananflugan »

Jaha, men nu e det så att jag precis har avinstallerat det serru.

Edit: Det fanns ingen som hette Audition nu iaf

Edit: Jag installerade det igen och nu finns HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\Audition, dock så händer samma sak som förut.
Post Reply