DGL-4300 krasch. Vad göra?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
Birkovic
Posts: 25
Joined: 2005-04-02 11:36:37
Location: Karlstad

DGL-4300 krasch. Vad göra?

Post by Birkovic »

Så...

Bredbandsbolet bestämde sig för att stänga av min anslutning (100/10 i väggen) eftersom att de påstår att jag inte betalt min räkning. Tråkigt nog för alla inblandade har jag blivit lovad två fria månader pga krångel med anslutningen, men detta hjälpte ju inte de problem som redan uppstått.

Vad som hänt är att min router helt krashade när de stängde av bredbandsanslutningen. Om inte jag har att göra med ett otroligt sammanträffande så måste jag dra slutsatsen att det hela hänger ihop. Det känns osannolikt att inom routern krashar inom en timme efter att bredbandet stängts av, men man kanske aldrig ska säga aldrig. I alla fall ville jag bara redogöra för förutsättningarna.

Med krasch menar jeg verkligen det. Efter diverse omstarter lyckades jag tillsult få kontakt med routern och logga in på det webliknande inställningsgränssnittet. Men detta fungerar bara några sekunder innan man tappar kontakten och routern måste startas om igen för att kunna kommuniceras med. Om man försöker klicka sig runt på de olika sidorna får man meddelandet att sidan inte kan nås för tillfället och att man ska försöka igen. Jag antog att det inte var mycket annat att göra än att resetta hela skiten till factory default och har gjort så tre gånger, utan att se några förändringar.

Är det någon som har någon idé om vad jag kan hitta på, eller vad som skulle kunna gått fel?

Detta gäller alltså mitt interna nätverk bestående av två datorer och en xbox. Bredbandsbolaaget har lovat att mitt internet ska vara tillbaka senast på onsdag (imorgon), så för tillfället har jag alltså ingen anslutning. Jag vill dock fortafarand kunna streama filmer och musik, men detta är ju en omöjlighet. Däremot kan jag pinga mina olika enheter och få svar. Routern indikerar också mycket riktigt att den har tre anslutna enheter, men vad hjälper det när den inte kan fördela trafiken?
Post Reply