Svenska B som Svenska B, eller?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Svenska B som Svenska B, eller?

Post by Act »

Jag går för tillfället i tvåan på det samhällsvetenskapliga programmet med inrikting samhäll, och läser svenska B.

Jo, det så här att min svenskalärare både har oss och ekonomitvåorna. Felet hon gör, i all fall enligt mig, är att ge oss mer uppgifter, prov, etc. än de som går ekonomi bara därför att vi tydligen ska kunna mer, eftersom vi valt att inrikta oss på samhällsvetenskap.

Därmed får vi en hårdare bedömning vad gällande exempelvis inlämningsuppgifter och prov. Om vi antar att "gränsen" (Jag tycker det är helt fel att sätta betygsgränser. Det är inte vad vi kan memorera in som ska sätta grunden för vårt betyg.) för MVG ligger på 50 poäng på vårt prov, anser människan att ekonomiklassens gräns ska ligga på 40 poäng.

En svenska B kurs ska omfatta samma saker vare sig man går samhäll eller någon annan linje. Stämmer det?
Carpe Diem
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

japp, jag tycker du ska ta ner hennes information, gå till rektor. om inte något sker så få det printat i din lokala tidning.. det där är helt fel. dom har samma grunder för vilken inriktignin som helst.. även ifall du läser språk eller liknande.. sv b är sv b..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Kurserna ska ju vara likadana - programet kan ju dock valja om du ocksa maste ha Sv C.
Post Reply