Problem med min Ventrilo server.

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
forcevision
Posts: 418
Joined: 2007-06-17 11:21:44
Location: Göteborg

Problem med min Ventrilo server.

Post by forcevision »

Hejsan !

Har nu byggt ihop en server linux och startat upp en ventrilo server. Men problemmet är att ingen client kommer åt servern. Eller kommer åt den gör clienterna för när man startar programmet som tillhör ventrilo clientprogrammet som man kan ladda ner på ventrilos hemsida. Så står det MSG: Server is available connect. I client programmet finns det user name server och bindings. När jag provar att connecta till servern står det följand:

Connected to server but unable to authenticate youre login name and password. Make sure you entered the correct global server password or the password for your unique login name.

Och jag har provat dom användarnamnen som finns på servern och lösenordet men samma medelande. Jag har även öppnat porten till servern i min router.
Vad har jag gjort för fel ?

Mvh Forcevision
http://www.forcevision.se för företag och privatpersoner.
EnRIz
Posts: 176
Joined: 2005-12-29 0:30:44
Location: Malung

Post by EnRIz »

På något sätt så har du ställt in så att enbart vissa användare kan ansluta, dessa finns i någon fil (är inte säker på vilken), detta bör du kunna ställa in så att det ska gå att ansluta för alla.
Gaming/Work:Q8200@2.33GHz,4 GB DDR2 RAM,HD4850,2xSpinPoint 500 GB + 1 TB Caviar Green Power,Windows 7 Ultimate x64

Server:P4@3GHz,2 GB RAM,150 GB HDD,Windows XP

Macbook Pro 13":C2D@2.4GHz, 4GB DDR3 RAM,250GB,OSX Snow Leopard.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Det är i filen vent_srv.ini (eller något liknande) man ändrar settings för servern.

Prova att ta bort alla lösenord osv och logga in, funkar det så börjar du om från början.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
Post Reply