Amd sempron 3800+

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Indus
Posts: 2
Joined: 2008-02-14 0:06:47

Amd sempron 3800+

Post by Indus »

Tjola hopp!!!
Nu har jag precis packat upp min nya bärbara (inte mycket för världen, men den är min)

jag har kollat runt lite grand på forumet men inte hittat något.
Det jag söker é lite info eller tips. Till burken köpte jag då ett spel som present och test till burken. vad som står som produktinfo om burken är att det är en 2.2 GHz procesor, det som krävs för spelet är en 2GHz (company of hero) så går jag in på Can you run it? och där står det att CPUn är bara... läs själva
CPU
Minimum: Pentium 4/Athlon XP or better
You Have: Mobile AMD Sempron(tm) Processor 3800+
FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.
Vad f.n betyder det, det är ju större frekvens än vad man behöver? Och hur vet man Vad som är vad( skillnaden mellan de 2 te.x)? jag är bara lite nyfiken, men nu testar jag...
men nu testar vi och kör
Jag vet inte vad jag gör, vadå hp:n är ju bara ny..
User avatar
Dannyboy
Posts: 600
Joined: 2002-03-08 10:16:41
Contact:

Post by Dannyboy »

Skulle gissa på L2 cachen på processorn är lägre på Sempron men iof så fanns det även 2000mhz och 256kb L2 på Athlon Xp. Så din processor borde fungera alldeles utmärk om inte spelet kräver en L2 cache på 512kb.
Opteron 175 @2640 Prometeia cooled
Abit KN8 Ultra 2gig Corsair 4000Twinx
2*Raptor 36 gig raid 0
X1800XL @631/634 Stockcooling
Indus
Posts: 2
Joined: 2008-02-14 0:06:47

Post by Indus »

Tack för svaret. Jag kanske inte förstod så mycket av svaret, men det får jag väl läsa på. visst spelet fungerar, men laggar lite fast jag vet inte om det ligger några ful processer i bakgrunden som det underbara microsoft kör. ::)
Jag vet inte vad jag gör, vadå hp:n är ju bara ny..
Post Reply