Schemalägga en aktivitet

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Schemalägga en aktivitet

Post by kaufman »

Hallå

Jag vet inte om det här är den rätta forumsdelen för mitt ändamål, jag kan princip ingenting om programering men behöver schemalägga en aktivitet.

På detta sätt vill jag att det ska fungera...

Ett program öppnar en valfri webbläsare, gärna en som kan gå i bakgrunden nere i aktivitetsfältet. Programmet startar om webbläsaren var 20e minut, en uppdatering (F5) i webbläsaren fungerar prima. Gärna också att programmet startas när windows startas. Och en sista sak, att allt ljud från webbläsaren är avstängt.

Jag vet inte om detta är en form av omöjlighet att schemalägga denna aktivitet, men jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig eller iallafall få mig in på rätt spår.

Är det en bra början att:
Hitta en webbläsare som körs i aktivitetsfältet och där man kan stänga av ljudet på? Där det finns en inställning att uppdatera var xx-minut?
[Samsung 24" LCD Syncmaster 244T] - [MSI G31M-F, 1333FSB, m-ATX, GbLAN] - [Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz] - [Sapphire HD 3850 512MB GDDR3] - [2x TwinMOS DDR2 Twister PC6400 1024MB] - [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2] - [Seagate 80GB IDE]
Post Reply