öppna portar med fast ip

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

öppna portar med fast ip

Post by Pimmen »

jag har just flyttat in en lägenhet tillfälligt ett halvår, och det är såhär att jag vet inte hur jag ska öppna "forwarda" portar i min router, jag vet inte vilket ip det är jag ska hänvisa till i routern, eller är det så att jag inte ens behöver öppna portar när det är fast ip? hmm jag tänker på att i dc bland annat måste man ju ha static ip o öppnade portar för att sök funktionen ska funka som man vill, försår om det låter rörigt vad jag egentligen vill, men snälla försök hjälpa mig ändå
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

http://www.portforward.com/english/rout ... rindex.htm
Sök upp router.

Lär finnas med bilder och allt. (:
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

Post by Pimmen »

Please enter the static ip you want to forward to: står de bland annat, vilket ip vill jag forwarda till? det som leverantören gett mig eller vilket, har för mig jag testat med det ip:t men utan succes, oxå testat med ip:t routern ger datorn, det funkar inte heller

och dessutom, vad/vilket är Server IP Address? jag är apkass på sånt här asså, just routrar o sånt, funkade bra innan när jag hade telia och valde ip själv, men nu får jag inte igång det
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Chasm^ wrote:ip:t routern ger datorn, det funkar inte heller
Det är just den ip'n som gäller i det här fallet. :/
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

Post by Pimmen »

som sagt funkar det inte med den, så nånstans är det något lurt,ingen som känner igen saken eller har andra tips?

Server IP address must be a LAN IP address. får jag när jag skriver in leverantörens ip
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Flyttar till nätverksforumet.
hej.
Post Reply