Savage 2

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Savage 2

Post by ShoGun »

Någon som kört detta?

Ett indie spel som skapats av S2 Games.

Spelade Savage - Battle for Newerth Demo för några år sedan, det var askul och man hade många av de roligaste lanen någonsin med detta spel. Nu finns Savage 2: A Tortured Soul att både tanka och spela gratis, riktigt förbannat kul. Önskar på ett sätt att spelet inte var så underskattat, med tanke på att det äger nästan alla online spel out there just nu, fast bra eftersom man slipper mainstream idioter som förstör spelatmosfären.

Spelet är en blandning mellan FPS, third-person hack 'n slash och strategi. Actionfyllt, strategiskt och ofta väldigt fast paced. Fantasy och Sci-Fi i ett spel.
Det funkar oftast inte att bara rusha och mata alla attacker man har, man måste ha vissa keypoints på kartan för att ha ett strategiskt övertag. Varje lag, Beasts och Humans måste bygga en bas, forska fram uppgraderingar m.m. Svårt att förklara spelet det måste spelas för att förstås ^^

http://savage2.s2games.com/main.php här kan man ladda ner och skapa konto, vill ha fler att spela med. hojta till ifall ni spelar, jag nickar shogunami :)

Man kan köpa spelet för typ en hundring och få två extra inventory slots, tickets m.m. Jag köpte spelet mest för att stödja ett bra spel och för att jag samlar på collector's editions :p

En trailer på spelet, se i hög kvalitet. http://www.youtube.com/watch?v=KEhycYWV0I0
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

såg ut att kunna vara trevligt :)
vet inte om jag törs prova såg beroendeframkallande ut ;D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Ettan var ett av de bästa spel jag spelat, tvåan har jag inte provat ännu.
meh
Post Reply