m3l0dy wrote:Hmm...menar du att ljudet fortsätter när du byter till nästa frame?
En enkel lösning är isf SoundMixer.stopAll()
Ja precis. Ska kolla om det hjälper. Tusen tack för ditt inlägg
Edit: Vart exakt ska jag lägga "SoundMixer.stopAll()" för det inte fortsätter till nästa frame?
SoundMixer.stopAll() skriver du i frame'n som du byter till, där ljud/video klippet inte är med.
Byter du frame med knappar är det annars lätt att lägga en "stop funktion" på dom.
m3l0dy wrote:SoundMixer.stopAll() skriver du i frame'n som du byter till, där ljud/video klippet inte är med.
Byter du frame med knappar är det annars lätt att lägga en "stop funktion" på dom.
function stopMovie( e:MouseEvent ):void
{
movieClip.stop();
}
Enkelt exempel som jag inte testat då jag inte har flash tillgängligt för tillfället, men är 99% säker på att det fungerar så länge du anger rätt namn på knappen och filmklippet.
function stopMovie( e:MouseEvent ):void
{
movieClip.stop();
}
Enkelt exempel som jag inte testat då jag inte har flash tillgängligt för tillfället, men är 99% säker på att det fungerar så länge du anger rätt namn på knappen och filmklippet.
Ytterst tacksam för dina svar. Här nedan har jag lagt in koden jag använder, på så vis missuppfattar vi inte varandra. home.addEventListener(MouseEvent.CLICK, btnClick);
Det är "home" som spökar för mig. Har lagt ett filmklipp i flv format som sedan fortsätter när jag byter till en annan swf fil/sida.