Hjälp med bedömning :) Någon ?

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Pontus93
Posts: 9
Joined: 2009-08-13 10:40:19

Hjälp med bedömning :) Någon ?

Post by Pontus93 »

Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att bedömma en dator som jag har kollat på men eftersom jag inte är speciellt insatt i datorer så behöver jag lite hjälp från någon som kan :)

Det här är alltså datorn ----> http://www.webhallen.com/prod.php?id=104845&traff=1

Datorn ska användas till spel och internet :) Undrar om man kommer kunna köra dagens och spel som kommer framöver eller om man måste ha något värre grafiken behöver inte vara extrem men det ska ändå inte se ut som skit när man spelar något där emellan :)

Och om man vill uppdatera i framtiden går det eller blir det svårt ? budgeten ligger runt priset på datorn som jag länkade :) alla förslag är varmt Välkommna :)

MVH Pontus :)
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Hjälp med bedömning :) Någon ?

Post by übermensch »

Grafikkortet är i klenaste laget, du vill helst ha ett från 57xx eller 58xx-serien om det ska hålla ett tag. Med tanke på din budget så kan det vara svårt att få med, så räkna med att få byta grafikkort om inte alltför länge. Den du länkar till har en pci-e 16x slot för grafikkortet, så det går att byta när det är dags för det. Saknar koll på AMDs processorer, så där får någon annan hjälpa dig
In cars several processors are connected by a bus
Pontus93
Posts: 9
Joined: 2009-08-13 10:40:19

Re: Hjälp med bedömning :) Någon ?

Post by Pontus93 »

Ok, tack så mycket :)
Post Reply