Linux Mint + m.m.

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Linux Mint + m.m.

Post by Hunter »

Jag har börjat intressera mig för Ubunti och Linux i allmänhet. Jag kör Linux Mint 10.10 som är min favorit av distributionerna då den är mer lik Windows än de andra. Jag kör Linux Mint x64 på en egen hårddisk sida vid sida med Windows XP x64 som jag väljer i en dualboot meny. Jag är fortfarande noob när det gäller Linux, men det går sakta men framåt. Skulle det skita sig så att jag får installera om så gör det inget, installationen tar kortare tid att installera än vad Windows gör. Tycker operativsystemet är väldigt snabbt för att vara gratis och uppdateringarna går mycket smidigt. Det jag har problem med är om man måste kompilera programmen själv och att det saknas nåt. Man måste ju veta att man väljer rätt version och så vidare

Nåt jag skulle kunna tänka mig är Benchmark tävling med t ex Heaven Benchmark 2.1 för Linux, låter det bra? köra i 1024x768 windowed mode för att vara säker på att alla kan vara med och att man kan ta bilder. Tesslation av om någon inte har grafikkort som stödjer det

EDIT
Skalar inte forumet bilden? den blev alldeles för stor. Hur som helst så kan ni se hela bilden om ni högerklickar och väljer Visa bild

HEAVEN BENCHMARK v2.1 x64_1024x768_windowed_tess_disabled.sh
1. Hunter - 1850p

Image
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply