Läsplatta iriver

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Undran
Posts: 13
Joined: 2009-08-10 9:30:42

Läsplatta iriver

Post by Undran »

Hej där ute i cyber rymden. :)

Är det någon som har erfarenhet av läsplattan iriver HD WIfi
Det dummast köp jag gjort. Men hursomhelst,
jag får inte upp böckerna på displayen (skärmen på läsplattan) så att jag kan läsa boken.
Laddar ner bok från Bibliotek, markerar sparar till läsplattans hård disk. Men den vill inte visa boken.
Har testat att lägga boken i flera olika mappar, med samma resultat.

Kan någon ge tips
Undran :)
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Läsplatta iriver

Post by mkk »

Detta skulle möjligtvis kunna vara relaterat: http://forums.adobe.com/message/3886094
Se ifall det finns någon firmware-uppdatering till plattan. Kontakta gärna iRiver om problemet.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Undran
Posts: 13
Joined: 2009-08-10 9:30:42

Re: Läsplatta iriver

Post by Undran »

Tack snälla för tipset. :D
Nu fungerar den!

Följde länken och jag fick rådet att ta bort några filer i system mappen.
Nu är det första gången som jag har fått upp en bok sen sep då jag köpte denna läsplatta.
Tycker det är konstigt att PC För Alla tidningen har rekommenderat den som bäst i test.

Tack ännu en gång :)
Undran
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Läsplatta iriver

Post by mkk »

Oh, trevligt att det gick att fixa. Annars om man läser om problem som särskilt visar sig på svensk utgåva av en viss grej så brukar det vara en signal om att man helt enkelt kan få ge upp saken tills något händer av sig självt. ;)
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply