En liten idé bara.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

En liten idé bara.

Post by benjamin »

Jo såg på http://www.tbreak.com att de har en rätt smart rull-grej för de senaste/hetaste trådarna i forumet, vore lite häftigt om när man gick in på 64bits.se så uppe i högrahörnet (eller någon annan stans) så rullade de de senaste trådarna eller/och de populäarste.

Någon genomförbart?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Kanske, men är nyttan särskilt stor? Man får sitta och titta noga på den för att se trådarna vilket tar ungefär lika lång tid som att titta i forumet. En liten nackdel kan också vara att extra uppmärksamhet dras till redan populära trådar, vilket kunde leda till ännu fler ogenomtänkta inlägg samt att bättre trådar som inte varit så aktiva trängs tillbaka. Små effekter kanske, men ändå.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Definitivt bra om man har många forumsdelar tycker jag. Vet dock inte om nyttan blir så stor här. Skall kika på hur det ser ut hos dem dock.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

64 har på tok för lite "drag" i forumet (tack för det!) för att det skulle behövas tycker jag.
live beyond, expand.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Aha, nu ser jag, kanske blir en nedbantad sådan i nästa design när vi har mer utrymme.

:P
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jo visst 64bits är ju lite segt, mysigt men segt.
Men bra sen med den nya design kommer så ta en riktigt funderare om det, Fred kom igen nu med desigenen, och jag vet att framsidan är färdig när den är färdig.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

själv kör jag ändå www.64bits.se/forum direkt oftast.. :)
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Lillis wrote:själv kör jag ändå www.64bits.se/forum direkt oftast.. :)
När jag läser detta tänker jag först, du missar ju nyheterna! Men sen funderar jag på om man skulle kunna lägga till en ny forumsdel där man placerar nyheter? Det skulle vara rätt bra o ha ett ställe där man kunde lägga nyheter så de som inte är skribenter kunde skriva in själva också.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

gekko wrote:
Lillis wrote:själv kör jag ändå www.64bits.se/forum direkt oftast.. :)
När jag läser detta tänker jag först, du missar ju nyheterna! Men sen funderar jag på om man skulle kunna lägga till en ny forumsdel där man placerar nyheter? Det skulle vara rätt bra o ha ett ställe där man kunde lägga nyheter så de som inte är skribenter kunde skriva in själva också.
Vi har script klart för det men vi har en bromskloss som inte riktigt vill använda det än. ( mig alltså ;))

Kolumsscriptet är en modifikation av nyhetscriptet som linc har gjort.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

gekko wrote:
Lillis wrote:själv kör jag ändå www.64bits.se/forum direkt oftast.. :)
När jag läser detta tänker jag först, du missar ju nyheterna! Men sen funderar jag på om man skulle kunna lägga till en ny forumsdel där man placerar nyheter? Det skulle vara rätt bra o ha ett ställe där man kunde lägga nyheter så de som inte är skribenter kunde skriva in själva också.
jag läser nyheter på annat håll.. men visst händer det att jag kollar på framsidan ibland... jag har dock kommit förbi "stadiet" då jag blir exalterad när ett nytt spel eller gfx-kort kommer... :-/ *bored*
Post Reply