Snälla admin och moderatorer, förstör inte trådarna!

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
JoX^
Posts: 269
Joined: 2002-03-08 14:40:53
Location: Gävle
Contact:

Snälla admin och moderatorer, förstör inte trådarna!

Post by JoX^ »

Jag tycker det är fel att förstöra en tråd genom att skriva sönder en tråd med information om hur medlemmar har felformulerat rubriken.

Det hela leder till att man tappar poängen med inlägget som ursprungspersonen har skrivit, trots sitt fel måste man ju få svar på sin fråga så man inte bara ger upp.

Jag anser att man ska antingen ta bort hela tråden eller ändra rubriken. Alternativt be användaren omformulera rubriken och frågan...

Sedan maila eller skriva direktmeddelande till användaren och be dem att följa 64bits forumregler.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Naturligtvis, det är mycket bättre att skicka ett meddelande om detta. Vi skall försöka samordna oss. :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
fisk

Post by fisk »

Jag håller faktiskt med jox om detta... även om jag också tycker att det är bra att admin/moderatorer går in i trådarna och visar vart skåpet skall stå ibland ;)
none

Post by none »

fisk wrote:Jag håller faktiskt med jox om detta... även om jag också tycker att det är bra att admin/moderatorer går in i trådarna och visar vart skåpet skall stå ibland ;)
Jag håller faktiskt med migsjälv om detta.
Nämligen att moderatorer och admins jättegärna kan få gå in i en tråd för att påpeka saker så det statueras exempel på hur man uppträder respektive inte uppträder.

Folk är inte nödgade att svara på dessa inlägg.


Kan ios förstå JoX^ poäng i det hela, jag är väll en smula tjurskallig helt enkelt ;)
Ska bättra mig på den biten då (kanske :P )
Last edited by none on 2002-09-16 19:54:14, edited 1 time in total.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

jo, ibland så måste vi påpeka publikt för att många skall se vad som görs för fel.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Ett diskretare sätt att få fram att det är en dum rubrik eller innehåll tycker jag skulle vara om admin/moderator lägger till en kommentar i slutet på inlägget i fråga och på ett tydligt sätt visar att det är från en admin (t.ex. kursivt, mindre och med admin/moderators anv. namn)
Om inte det skulle fungera tycker jag det är bättre om admin säger till genom att svara på tråden, det blir tydligare så.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
JoX^
Posts: 269
Joined: 2002-03-08 14:40:53
Location: Gävle
Contact:

Post by JoX^ »

Jag vet att det är asfult att bumpa gamla trådar men, jag var tvungen att göra det iallafall eftersom att jag glömt att svara tidigare.

Jag tycker att det faktiskt blivit bättre på den här fronten... Meddelanden slaktas inte av kritik pga att de fel formulerats ;) ;D

Men en sak jag tycker är synd är att det på senare tid dyck upp fake-admins som ska försöka berätta andra om ("hur") fel andra personer har gjort i forumen.

Det finns en knapp som heter anmäl tråd som ska uppnyttjas till fullo. Kanske ska knappen vara lite större så att folk upptäcker den! ;(
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jup, den knappen är en fin sak som alla kan använda istället för att påpeka i trådarna :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Kanske något att införa i reglerna?
"Anmäl tråden istället för att klaga i den"
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

linc wrote:Kanske något att införa i reglerna?
"Anmäl tråden istället för att klaga i den"
Låter bra :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Fixat :)
hej.
Post Reply